Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvakuumemittarit on ihan huuhaata

Vierailija
19.05.2020 |

Ostin sellaisen ihan ok laatuisen korvakuumemittarin, jotta saa lämmöt nopeasti mitattua. No saa joo, mutta tulokset heittelee kuin lottopallot. Samaa sanoin yhdelle lääkärille kun poikaa vein vastaanotolle. Kysyi siis onko pojalla kuumetta, vastasin että riippuu millä mittaa. Hänkin totesi että aivan eri tuloksia tulee korvamittarilla ja kainalomittarilla. Että ei mistään oikeaa lämpöä edes saa mitattua luotettavasti kuin peräsuolesta.
Mulla nyt kipeä olo, mittasin korvakuumemittarilla ja lämpö 37,7. Sitten digitaalisella kainalomittarilla, tulos 36. Eli melkein KAHDEN ASTEEN ero. Jep. Ja uusintamittaukset on otettu.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä korvakuumemittareista ohjeita tekevät ovat sekoittaneet rakennus ilma tms. laserlämpömittareihin joissa laseria käytetään apuna jotta mittaaja tietäisi mitä kohdetta laite mittaa.

Vierailija
22/30 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, ainakin osittain kotikäyttöä ajatellen, mutta tällä mitataan kun menee lähikauppaan tai ostarille tai vaikka paikalliseen telekommunikaatioyrityksen toimipaikkaan asioimaan . Miten luotettavia ovat tulokset, en tiedä, mutta niiden varassa päästetään sisään tai jätetään ulos.

https://proguide50.com/wp-content/uploads/2018/02/no-contact-thermomete…

Tuossa vertailuja viidestä parhaimmasta.

https://opticsandlab.com/best-non-contact-thermometer/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elohopeamittarilla sai varmemmat tulokset kuin näillä nykyisillä digitaalimittareilla. Rikkoutuvasta mittarista karkaava elohopea oli sen ainoa miinuspuoli.

Vierailija
24/30 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakuumemittarin tuloksesta pitää aina vähentää puoli astetta, tämä ohje on terveydenhuollossakin.

Vierailija
25/30 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvakuumemittarin tuloksesta pitää aina vähentää puoli astetta, tämä ohje on terveydenhuollossakin.

Kannattais antaa ohje vähentää 2 astetta niin ei tarttis jakaa saikkua sitäkään vertaa.

Vierailija
26/30 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattais antaa ohje vähentää 2 astetta niin ei tarttis jakaa saikkua sitäkään vertaa.

Voi, etkö saanut saikkua. Kokeile selkäkipua, sitä ei voi mitata mitenkään.

Vierailija
27/30 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen ne samat 80-90 luvun 3 elohopea kuumemittari. Nousee tasan niin kauan kuin on noustavaa, eikä mene kiinni kuten digitaaliset menee vähän aikaa piippaamisen jälkeen. 10 min. kainalossa, niin tietää satavarmasti onko kuumetta vai ei.

Vierailija
28/30 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on edelleen ne samat 80-90 luvun 3 elohopea kuumemittari. Nousee tasan niin kauan kuin on noustavaa, eikä mene kiinni kuten digitaaliset menee vähän aikaa piippaamisen jälkeen. 10 min. kainalossa, niin tietää satavarmasti onko kuumetta vai ei.

Sen lisään, että olen hajoittanut 200-luvun alussa yhden elohopea kuumemittarin, eikä siitä tapahtunut mitään pahaa kenellekään. Elohopea vain talteen ja oikein hävitykseen.

Vierailija
29/30 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ahtaat korvakäytävät, täynnä vaikkua jota pitäisi koko ajan käydä poistattamassa tk:ssa huuhtelulla  ja siksipä korvamittari ei minulla toimi. Kerran eräs lääkäri kävi hakemassa kainalomittarin, kun ihmetteli mittarin  alhaista lukemaa ja kerroin ongelmastani.  Korvamittari näytti 37c ja kainalomittari 39c....

Vierailija
30/30 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen lisään, että olen hajoittanut 200-luvun alussa yhden elohopea kuumemittarin, eikä siitä tapahtunut mitään pahaa kenellekään. Elohopea vain talteen ja oikein hävitykseen.

Sinä olit vastuullinen, hienoa :)

jos se elohopeamittari rikkoutuukin lakanoihin, tulee niistä lakanoista ongelmajätettä. Eikä se elohopea häviä mihinkään maailmasta haihtuessaan vain kertyy eläviin olioihin.

Vantaalla poltetaan aivan varmasti tuhansia energiasäästölamppuja elohopeoineen koska ihmiset ei joko ymmärrä tai välitä.

Sen vuoksi on ehkä parempi että elohopeamittareita ei enää myytä kaupoissa jotta tavan tallaaja ei altistu tai altista niin paljon muita tietämättömyydellään.