Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko joku introverttia naista joka on löytänyt "onnen" elämäänsä vasta yli nelikymppisenä?

Vierailija
18.05.2020 |

Minulla on ollut pitkäaikainen ihastus, joka nyt erinäisistä syistä pitää haudata ajatuksistani lopullisesti. Tuntuu uuvuttavalta edes lähteä hakemaan uutta seuraa kun introverttina ihmisenä en hölötysseuraa etsi ja naispuolistenkin ystävien suhteen rima on aika korkealla.

Etsin kumppania siksi, että kaipaisin kosketusta, merkitsevien ajatusten vaihtamista sekä tunnetta siitä, että olen jollekin tärkeä. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä kevyemmin perustein seuraa tunnutaan hakevan (=tyyliin lapset ykkösenä, harrastukset kakkosena ja näiden väliin jääville yksinäisille arki-illoille + viikonlopuille olisi kivaa saada ruoka- ja sänkyseuraa).
Em. spekseillä seuraa etsivään en edes jaksaisi tutustua. Juuri tuollaisella seuralla en itse tee mitään koska viihdyn hyvin itseksenikin ja tyhjänpäiväistä keskustelua mieluummin luen kirjaa tai katson leffaa yksinäni.

Mistä seuraa kannattaisi ylipäätään yrittää hakea? Työni on hyvin pitkälle yksin puurtamista. Yrittäjänä minulla ei ole työkavereita ja asiakaskuntaani on vaikeaa lähestyä sillä ajatuksella, että katselisin heitä potentiaalisina kumppaneina. Pääasiallisesti ovat vakavaraisia ihmisiä hyvissä ammateissa ja oma ikäluokkani tuosta joukosta on erittäin todennäköisesti naimisissa.

Kysyn, koska seuran hakeminen tuntuu lähtökohtaisesti ihan toivottomalta projektilta. Vaikka olenkin introvertti, olen sosiaalisesti todella lahjakas. En ole mikään ressukka ja hoivattava tossukka, jolle ihan kuka tahansa y-kromosomin kantaja kelpaisi. Niitä yleisesti naisille kelpaamattomia miehiä taas tuntuvat nettipalstat enimmäkseen pullistelevan.

En ole kiinnostunut palstamieten vastauksista, joissa kehotetaan laskemaan rimaa. Ei kukaan itseään kunnioittava ihminen rimaansa laske (eikä riman laskemisessa ole mitään järkeä merkityksellistä ihmissuhdetta etsivälle). Tunnetko siis keski-ikäistä naista, joka ei ole tyyliä "pubiruusu" mutta on silti löytänyt rakkauden "kypsemmällä" iällä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä vähän toinen samanmoinen joskaan en ole pysyvää parisuhdetta löytänyt. Kyllä kumminkin Tinderistä kannattaa aloittaa 😊 Se on huonossa maineensa, mutta matala kynnys meille introverteille ja on helppo säädellä omaa osallistumisen määrää.

Vierailija
2/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole kiinnostunut palstamieten vastauksista, joissa kehotetaan laskemaan rimaa."

Toisin sanottuna, et halua vastaajien kertovan totuutta vaan sen minkä haluat kuulla.

"Kysyn, koska seuran hakeminen tuntuu lähtökohtaisesti ihan toivottomalta projektilta. Vaikka olenkin introvertti, olen sosiaalisesti todella lahjakas. En ole mikään ressukka ja hoivattava tossukka, jolle ihan kuka tahansa y-kromosomin kantaja kelpaisi. Niitä yleisesti naisille kelpaamattomia miehiä taas tuntuvat nettipalstat enimmäkseen pullistelevan."

Eli haussa olisi Hkin ydinkeskustassa asuva, menestynyt, hyvännäköinen ja sosiaalisesti taitava kumppani - kas kun sellainen olet itsekin! Kappas vain, sinullehan sopisi just se stereotyyppinen unelmamies. Pituusvaatimus ja raamikkuusvaatimus lienevät selviöitä, eikö vain?

Totuus: jos olisit sosiaalisesti todella lahjakas ja tasoltasi sellainen ettei riman laskemiseen olisi syytä, sinulla ei olisi vaikeuksia löytää seuraa. Se olisi, sosiaalisen lahjakkuuden ansiosta, todella helppoa...mikäli haluaisit niin tehdä, seurahan tulisi sinun luoksesi.

Vastaus: varmasti on monikin löytänyt. Mutta heillä on tuskin ollut sinun vaatimuslistaasi ja yhtä epärealistista kuvaa omista vahvuuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita.

Vierailija
4/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

"En ole kiinnostunut palstamieten vastauksista, joissa kehotetaan laskemaan rimaa."

Toisin sanottuna, et halua vastaajien kertovan totuutta vaan sen minkä haluat kuulla.

"Kysyn, koska seuran hakeminen tuntuu lähtökohtaisesti ihan toivottomalta projektilta. Vaikka olenkin introvertti, olen sosiaalisesti todella lahjakas. En ole mikään ressukka ja hoivattava tossukka, jolle ihan kuka tahansa y-kromosomin kantaja kelpaisi. Niitä yleisesti naisille kelpaamattomia miehiä taas tuntuvat nettipalstat enimmäkseen pullistelevan."

Eli haussa olisi Hkin ydinkeskustassa asuva, menestynyt, hyvännäköinen ja sosiaalisesti taitava kumppani - kas kun sellainen olet itsekin! Kappas vain, sinullehan sopisi just se stereotyyppinen unelmamies. Pituusvaatimus ja raamikkuusvaatimus lienevät selviöitä, eikö vain?

Totuus: jos olisit sosiaalisesti todella lahjakas ja tasoltasi sellainen ettei riman laskemiseen olisi syytä, sinulla ei olisi vaikeuksia löytää seuraa. Se olisi, sosiaalisen lahjakkuuden ansiosta, todella helppoa...mikäli haluaisit niin tehdä, seurahan tulisi sinun luoksesi.

Vastaus: varmasti on monikin löytänyt. Mutta heillä on tuskin ollut sinun vaatimuslistaasi ja yhtä epärealistista kuvaa omista vahvuuksista.

Väkevästi kirjoitettu.

Vaikuttaa muuten siltä että mitä pidempään nämä uranaiset ja yrittäjänaiset ovat ikisinkkuina, sitä kovemmat vaatimukset heillä on miehelle...

Vierailija
5/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Olin ikisinkku vähännyli nelikymppiseksi. Lähinnä siksi, etten kaivannut parisuhdetta, viihdyin yksin introverttinä, enkä ollut yhtään kiinnostunut seksistä.

Hormonitoiminnan muuttuminen vaihdevuosien lähestyessä ka muutti jotain ja yhtäkkiä alkoi seksuaalisuus heräämåän. Niinpä menin ja iskin erään miehen, jota himoitsin heti ensinäkemältä. Oli tarkoitus olla vain seksisuhteessa, mutta menimmekin lopulta naimisiin.

Tarvitsen paljon omaa tilaa ja hän pitää siitä, että vaimo ei hengitä niskaan. Elämme aika itsenäisesti, täysin omat rahat, hänellä on omat harrastuksensa ja minulla omat, ei olla koko aikaa yhdessä todellakaan. Lomaillaankin osittain erillään. Nukutaan omissa huoneissa.

N51

Vierailija
6/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Väkevästi kirjoitettu.

Vaikuttaa muuten siltä että mitä pidempään nämä uranaiset ja yrittäjänaiset ovat ikisinkkuina, sitä kovemmat vaatimukset heillä on miehelle...

Jaa, että pitäisiko minun lähteä etsimään seuraa esim. Keravan puikkohitsaajamiehistä siksi, että kyseisellä rintamalla olisi vapaita miehiä? En minä tieten tahtoen halua tehdä elämästäni hankalampaa ja ruveta kustantamaan aikuiselle miehelle leipää ja sirkushuveja.

Kysyin ihan tosissani. Jossakin lähiöluukussa asuva ja köyhyysrajalla keikkuva mies ei ihan oikeasti ole se tyyppi, jonka kanssa koen voivani vaihtaa merkityksellisiä ajatuksia. Kunnianhimon puute on yksi epäseksikkäimmistä asioista miehissä. 

Vierailija
7/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa! Täällä vähän toinen samanmoinen joskaan en ole pysyvää parisuhdetta löytänyt. Kyllä kumminkin Tinderistä kannattaa aloittaa 😊 Se on huonossa maineensa, mutta matala kynnys meille introverteille ja on helppo säädellä omaa osallistumisen määrää.

Mitä korkeammat vaatimukset, sen surkeampi hakupaikka Tinder on ja sieltä todennäköisesti ainakin saatte jonkun huijaavan seksinnälkäisen panomiehen riesaksenne. Itse ehdottaisin vaikka kuvatonta profiilia jonnekin pannukakkuun ja siihen profiiliin sitten avaatte sisimpänne. Kun joku lähestyy, voi olla kohtalaisen varma ettei kyseessä ole ainakaan mikään ulkonäköä kuolaava häntäheikki.

Vierailija
8/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä korkeammat vaatimukset, sen surkeampi hakupaikka Tinder on ja sieltä todennäköisesti ainakin saatte jonkun huijaavan seksinnälkäisen panomiehen riesaksenne. Itse ehdottaisin vaikka kuvatonta profiilia jonnekin pannukakkuun ja siihen profiiliin sitten avaatte sisimpänne. Kun joku lähestyy, voi olla kohtalaisen varma ettei kyseessä ole ainakaan mikään ulkonäköä kuolaava häntäheikki.

Olen näin joskus tehnytkin. Valitettavasti saldona on ollut poikkeuksellisen rumia miehiä. Fiksuja, mutta ilman mitään tajua estetiikasta. Itse olen kaunis nainen ja seksuaaliseen kiihottumiseen vaadin mieheltä muutakin, kuin deodoranttia ja puhtaita kalsareita.

Vierailija
9/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä löysin. Tai: minut löydettiin. Olin tullut yllättäen jätetyksinja vielä ihan romuna eron jäljiltä. Tapasin prinssini 43-44 vuotiaana eroseminaarissa! Siellä koersi joidenkin osallistujien kirjoja, joita suosittelivat hyväksi avuksi erosta selviämiseen.

Lainasin yhden kirjan täysin ilman taka-ajatuksia. En todellakaan ollut etsimässä uutta suhdetta. Kuinka ollakaan, kirjan omistaja alkoi piirittää minua.

Hänelle minä olin elämänsä kohokohta ja pääasia, eivät omat lapset (2.sijalla) eikä työ/harrastukset (3. sijalla). Nykyään ajattelen, että hän on ainoa ihminen, joka on oikeasti rakastanut minua itseäni, minun persoonaani.

Ja juu, olen taatusti pesunkestävä introvertti, joskin minussa on se hassutteleva ja intohimoinen puoleni, jota kaikki eivät pääse kokemaan. ;-)

Vierailija
10/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanpa näistä:

"Kysyin ihan tosissani. Jossakin lähiöluukussa asuva ja köyhyysrajalla keikkuva mies ei ihan oikeasti ole se tyyppi, jonka kanssa koen voivani vaihtaa merkityksellisiä ajatuksia. Kunnianhimon puute on yksi epäseksikkäimmistä asioista miehissä."

"Olen näin joskus tehnytkin. Valitettavasti saldona on ollut poikkeuksellisen rumia miehiä. Fiksuja, mutta ilman mitään tajua estetiikasta. Itse olen kaunis nainen ja seksuaaliseen kiihottumiseen vaadin mieheltä muutakin, kuin deodoranttia ja puhtaita kalsareita."

Jos ap teiltä kysyttäisiin että kuinkahan tämä sosiaalisesti todella lahjakas nainen voi olla ikisinkku...voisiko lainatuista teksteistä saada jotain vihjetä asiasta?

Vierailija
11/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaanpa näistä:

"Kysyin ihan tosissani. Jossakin lähiöluukussa asuva ja köyhyysrajalla keikkuva mies ei ihan oikeasti ole se tyyppi, jonka kanssa koen voivani vaihtaa merkityksellisiä ajatuksia. Kunnianhimon puute on yksi epäseksikkäimmistä asioista miehissä."

"Olen näin joskus tehnytkin. Valitettavasti saldona on ollut poikkeuksellisen rumia miehiä. Fiksuja, mutta ilman mitään tajua estetiikasta. Itse olen kaunis nainen ja seksuaaliseen kiihottumiseen vaadin mieheltä muutakin, kuin deodoranttia ja puhtaita kalsareita."

Jos ap teiltä kysyttäisiin että kuinkahan tämä sosiaalisesti todella lahjakas nainen voi olla ikisinkku...voisiko lainatuista teksteistä saada jotain vihjetä asiasta?

Jos nainen on  tahtomattaan ikisinkku vielä nelikymppisenä, siihen on yleensä hyvät syyt.

Vaihtoehdot:

a) ulkonäkö

b) speksilistat ja vaatimukset unelmamiehestä

c) luonne

Ap:n tapauksessa toteutuvat ainakin b) ja c). Ja koska ikää on 40+, on syytä epäillä onko ulkonäkö sitä luokkaa että sillä kompensoitaisiin puutteita. Samanikäisten komeiden ja menestyvien pk-seudulla asuvien miesten ei todellakaan tarvitse tyytyä naiseen jolta löytyy vain hyvä ulkonäkö tai hyvä luonne.

Vierailija
12/45 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaanpa näistä:

Kysyit minulta, vastaan:

1. Pärjään omillani. Minulla on pitkäaikaisia ystäviä ja talous kunnossa. Hyvä työpaikka. Etsin vastaavia miehiä.

2. Miksi pitäisin mielenkiintoisena miestä, jolla ei ole voitontahtoa ja kunnianhimoa (miksi kukaan muukaan pitäisi ja miksi kenenkään pitäisi pitää)?

3. Ruma mies + kaunis nainen? Mitä reilua tässä on?

-ap

Vierailija
13/45 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se hitsaajakin olla kunnianhimoinen. Hän tekee vaikkapa parhaat saumat ja on varma ettei talo romahda ainakaan hänen työnjälkensä takia.

Toivottavasti ap löytää kaltaisensa. He voivat sitten yhdessä tarpoa kaupungin katuja, katsella työmiehiä ja -naisia arvostelevasti yläviistosta.

Vierailija
14/45 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Eivät kaikki ikäluokkasi normaalit miehet parisuhteessa ole, monella on sama tilanne kuin sinulla. Ongelma on vain se, miten kohtaisit sopivan miehen. Tietämäni nainen löysi miehen yhteisen harrastuksen parista. Ovat olleet jo yli 10 vuotta yhdessä.

Vierailija
15/45 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riman laskeminen auttaa. Tuolla on paljon alkoholisoituneita, pitkäaikaistyöttömiä +40v miehiä, jotka etsii elättäjää ja omaishoitajaa. Tosin ne on aina kotona, joten ikinä et omaa aikaa saa. 

Vierailija
16/45 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Eivät kaikki ikäluokkasi normaalit miehet parisuhteessa ole, monella on sama tilanne kuin sinulla. Ongelma on vain se, miten kohtaisit sopivan miehen. Tietämäni nainen löysi miehen yhteisen harrastuksen parista. Ovat olleet jo yli 10 vuotta yhdessä.

Ap:han juuri ei etsinyt normaalia miestä. Pitää olla suurituloinen "ettei tarvitse elättää". Esim. lähiöluukussa (vaikkapa Herttoniemenrannassa) asuva hitsari olisi no no. Lisäksi piti pikkarit kostua suoraan miehen geneettisestä olemuksesta. Voitontahtoa pitää kanssa löytyä (?:D). Helläily ja syvälliset keskustelut iltaisin ovat kanssa must. Kuulostaa että ap etsii enemmäkin jonkinmoista romanttisen komedian hahmoa, ei normaalia miestä.

Vierailija
17/45 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se hitsaajakin olla kunnianhimoinen. Hän tekee vaikkapa parhaat saumat ja on varma ettei talo romahda ainakaan hänen työnjälkensä takia.

Toivottavasti ap löytää kaltaisensa. He voivat sitten yhdessä tarpoa kaupungin katuja, katsella työmiehiä ja -naisia arvostelevasti yläviistosta.

Voihan se hitsaaja tosiaan ollakin kunnianhimoinen. Kuten myös lapsi voi olla kunnianhimoinen ja tehdä hiekkarannan parhaat ja kestävimmät hiekkakakut.

Jos ihmisellä on kunnianhimon lisäksi aivokapasiteettia, hän ei todennäköisesti loputtomiin jaksa hitsata vaan kehittelee hitsauksen pohjalta jotakin haasteellisempaa tekemistä.

Vierailija
18/45 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:han juuri ei etsinyt normaalia miestä. Pitää olla suurituloinen "ettei tarvitse elättää". Esim. lähiöluukussa (vaikkapa Herttoniemenrannassa) asuva hitsari olisi no no. Lisäksi piti pikkarit kostua suoraan miehen geneettisestä olemuksesta. Voitontahtoa pitää kanssa löytyä (?:D). Helläily ja syvälliset keskustelut iltaisin ovat kanssa must. Kuulostaa että ap etsii enemmäkin jonkinmoista romanttisen komedian hahmoa, ei normaalia miestä.

Kaikki eivät pidä Herttoniemenrantaa unelmien asuinpaikkana. Omituinen käsitys sinulla.

Ja tietenkin parisuhteessa naisen pikkarien pitää kostua siinä, missä miehen munan seistä. Kuvitteletko aloittajaa aseksuaaliksi, joka etsii miestä kädestä pidettäväksi?

Vierailija
19/45 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät pidä Herttoniemenrantaa unelmien asuinpaikkana. Omituinen käsitys sinulla.

Ja tietenkin parisuhteessa naisen pikkarien pitää kostua siinä, missä miehen munan seistä. Kuvitteletko aloittajaa aseksuaaliksi, joka etsii miestä kädestä pidettäväksi?

Onnea sinkkuelämään jatkossakin.

Vierailija
20/45 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eöi et halualähiössä asuvaakun ei voi vaihtaa henkeviä mietteitä mutta myöhemmin toteat että luet mielummin kirjaa kun otat henkistä yhteyttä toiseen. Tekstisi sisältää paljon näitä ristiriitaisuuksia.

Onnistut haukkumaan aika montaa ihmisryhmää yhdessä avauksessa ja anbat itsestäsi hyvin kylmän ja ylimielisen kuvan. Silti korostat omia ominaisuuksiasi.

Puhut oikeastaan eniten ulkoisista asioista. Antaa kuvaa aika kylmistä ja materiaalisista arvoista.

En pidä sinua sosiaalisesti lahjakkaana tämän perusteella, tuo vaatisi sitä että ihmisellä olisi lämpöä ja halua kohdata muut. Ei sitä miten supliikki kykenet tilanteen tullen olemaan.

Sinulla on vaikea luonne, jopa narsistisia piirteitä. Etkä oikein tiedä mitä miehessä etsit. Siksi sinulla on vaikeuksia löytää miestä. Nyt olisi itsetutkiskelun paikka.

Rimaa tosiaan ei kannata laskea mistään syystä, mutta pitää tietää mitä toisesta ihmisestä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi