Helsingin kaupunki kaavailee jäähallia 1700-lukulaiseen Herttoniemen kartanopuiston tontille
Herttoniemen ja Roihuvuoren rajalla sijaitseva Johan Sederholmin tie 1:n tontti on voimassa olevan asemakaavan mukaan osoitettu urheiluhallitoimintaa palvelevien rakennusten korttelialueeksi.
Nyt kaupunki on vuokrannut alueen Garden Helsingille jäähallitoimintaa varten. Vuokra-aika on 1.1.2020–31.12.2043, eli yli 20 vuotta.
Asukkaissa hanke on herättänyt keskustelua ja ristiriitaisia tunteita Herttoniemiranta-foorumilla. Vaikka jääajastakin on Helsingissä pulaa, moni kokee, että uimahalli palvelisi laajempaa yleisöä. Kaupungilta ei kuitenkaan ole rahaa hankkeeseen herunut.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
ei kiitos tällaista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita enää yhtään jäähallia yhtään mihinkään, aivan typerää.
Mä olen niin samaa mieltä. Koko lätkä on niin typerä laji ettei tosikaan. Eikö sitä Hartwall- areenaa voi ottaa nuorison jääurheilun käyttöön kun ryzzzät meni paskomaan omaan pesäänsä? Niin ne muuallakin ovat ottaneet oligarkkien omaisuuttaan haltuun niin mikä täällä on ettei mukamas voi?
Itse tykkään futiksesta enemmän jos jostain joukkuelajista pitää tykätä. Lätkän seuraaminen on niin tylsää, yrittänyt olen vaan ei nappaa. Ja jotenkin idootteja tappelijoita pelaajatkin. Kerran eksynyt lätkäkundien sisäpiiritapahtumaan ja ihan pakko sanoa ettei siellä kovin fiksua väkeä ollut. Kaiken kaikkiaan alhainen koulutustaso alan harrastajilla.
Joo, tosi kouluttamatonta porukkaa on. Tämäkin suomalainen jääkiekkoilija ihan vaatimattomasti opiskelee Harvardissa. Ja minulle sinun on turha tulla höpöttämään mitään alhaisesta koulutustasosta, kun voin hetkessä laittaa sinulle samanlaisia juttuja vaikka kuinka monta. He eivät tosin opiskele Harvardissa, mutta yliopistossa kuitenkin.
Aika harva Harvardiin päässyt lätkäpelaajista. Taisi olla ensimmäinen laatuaan. Suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri ollaan rakentamassa jäähallia ja kokonaista jääurheilukeskusta Myllypuro-Puotinharju kulmille. Mihin tätä toista muka tarvitaan? Pitääkö jokaisen metroaseman lähellä olla jäähalli?
Tämä juuri ihmetyttääkin.
Monet jäähallit ovat huonossa kunnossa ja siksi rakennetaan uusia. Samalla saadaan halleihin uutta tekniikkaa. Jos kiinnostaa, niin käykää lukemassa esim. uudesta Pirkkolan hallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin samaa mieltä. Koko lätkä on niin typerä laji ettei tosikaan. Eikö sitä Hartwall- areenaa voi ottaa nuorison jääurheilun käyttöön kun ryzzzät meni paskomaan omaan pesäänsä? Niin ne muuallakin ovat ottaneet oligarkkien omaisuuttaan haltuun niin mikä täällä on ettei mukamas voi?
Itse tykkään futiksesta enemmän jos jostain joukkuelajista pitää tykätä. Lätkän seuraaminen on niin tylsää, yrittänyt olen vaan ei nappaa. Ja jotenkin idootteja tappelijoita pelaajatkin. Kerran eksynyt lätkäkundien sisäpiiritapahtumaan ja ihan pakko sanoa ettei siellä kovin fiksua väkeä ollut. Kaiken kaikkiaan alhainen koulutustaso alan harrastajilla.
Joo, tosi kouluttamatonta porukkaa on. Tämäkin suomalainen jääkiekkoilija ihan vaatimattomasti opiskelee Harvardissa. Ja minulle sinun on turha tulla höpöttämään mitään alhaisesta koulutustasosta, kun voin hetkessä laittaa sinulle samanlaisia juttuja vaikka kuinka monta. He eivät tosin opiskele Harvardissa, mutta yliopistossa kuitenkin.
Aika harva Harvardiin päässyt lätkäpelaajista. Taisi olla ensimmäinen laatuaan. Suomalainen.
Arvasin, että sanot noin. Kuinka moni suomalainen yleensäkään pääsee Harvardiin Ja todellakin tiedän niin paljon jääkiekkoilijoita, jotka opiskelevat yliopistossa. Harmittaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että sanot noin. Kuinka moni suomalainen yleensäkään pääsee Harvardiin Ja todellakin tiedän niin paljon jääkiekkoilijoita, jotka opiskelevat yliopistossa. Harmittaako?
Hei mutta sehän on hienoa. Olen tavannut aivan väärää jengiä varmasti. Pahoittelen että yleistin.
Onko jo alettu rakentamaan? Mitenköhän nyt käy hallien kun sähkön hinta nousee kovaa vauhtia ja kenties joudutaan kaikki säästötalkoisiin.?
Mun mielestä kartanopuistot pitäisi ympäröidä piikkilangoitetuilla aidoilla ja asettaa kylttejä että yksityisalue, pääsy kielletty. Niin kuin vanhaan hyvään aikaan kun siellä vielä asui säällisiä ihmisiä.
Kaikkea vanhaa kohtaan pitäisi herätä enemmän kunnioitusta. Puistoja muutenkin lisää kaupunkiin joissa kaiken ikäiset voivat ulkoilla. Kansa ikääntyy mutta tuntuu ettei vanhuksia ja huonosti liikkuvia oteta suunnittelussa huomioon. Vaarallista on vanhemman/hitaamman kävellä kaupungilla ja ulkoilureiteillä kun monet ajaa 50km/t pyörällä tai skuutilla ohi.
Tämä juuri ihmetyttääkin.