Tuleeko parisuhteen alussa kertoa lääkityksestä?
Jos puolisoehdokas syö esim. masennuslääkkeitä niin tarjolla on
suhde jossa ei oikeaa seksiä tai
pahimmillaan orgasmikin on näyttelyä.
Kommentit (19)
Tottakai, tulee kertoa.
Silloin esimerkiksi masennuslääkkeitä syövät voivat solmia liittoja, joissa ei ole tunteita, läheisyyttä tai seksielämää.
Nämähän ominaisuudet masennuslääkkeet vievät ihmisestä.
Joo. Pitää kertoa, jos syö ehkäisypillereitä.
Ettei mies pety, kun muksua ei kuulu.
Kyllä meillä on seksiä ja ihan aitoja orgasmeja, vaikka masennuslääkkeitä syönkin. Ei ne kaikilta haluja vie.
Vastaus kysymykseen: On hyvä kertoa.
Kyllä pitää kertoa. Erittäin oleellisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
No minä syön masennuslääkkeitä, seksi toimii ja saan orgasmeja. On tullut nykyisen kanssa puheeksi lääkitys hiljattain, ja olemme olleet vajaat 4 kk yhdessä. Ei hän tuohon mitään erityistä sanonut edes, mietti vaan miltä tuntuisi kokeilla tuollaista lääkettä.
Onko kumppanisi niin vanhanaikainen, ettei syö masennuslääkkeitä.
Miksi vielä miettii?
Tottakai? Ja jos nyt ei ole kyse sellaisesta tilanteesta, että "kumppanin pitää pystyä tarvittaessa auttamaan jos tulee joku kohtaus", niin kyllä se ois melko tarpeen tietää myös jos syö mielialalääkkeitä. Ei kuulu kitua epätietoisuudessa "mikä hänellä on?"
Kyllä mielestäni pitäisi, sillä näin miehenä en haluaisi seurustella naisen kanssa jolla on joku mielenterveyteen liittyvä ongelma. Tuhlaa molempien aikaa potentiaalisesti kun jättää kertomatta.
Minä haluaisin tietää. Ei kiitos sellaista enää.
Tottakai jos toinen syö vaikka masennuslääkkeitä tai muita psyykenlääkkeitä.
Kuka haluaa, että oma lapsi perii mielisairauden.
Entä kertoisitteko ensimmäisinä surustelukuukausina tai -vuosina että käytät rauhoittavia lääkkeitä? Onko kellään kokemuksia että olisi tällaisen asian kumppanille paljastanut? Miten reagoi?
AP
Multa ei ole vienyt haluja. Saan miten vain ja monta kertaa. Mä olen kertonut läökkeestä ennen parisuhdetta.
Tietäisittepä, kuinka moni suomalainen syö mt-lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian moni.
Vierailija kirjoitti:
Joka viides 19,6 % miljoona ihmistä, siksi pitää kertoa.
Tietysti pitää. Itse syön "amfetamiinia" joka on vahva lääke adhd oireisiin mutta rauhottaa mua
En ole kertonut diapam lääkityksestäni miehelleni vaikka olemme olleet 6 vuotta naimisissa. Ei hän ymmärtäisi joten parempi kun ei tiedä
Minä kerroin heti ensitreffeillä ja hyvin meni, ihan kelpasi tällaisena mitä olen. Ei ollut masennuslääkitys vaan stimulantit. Itse arvostaisi myös rehellisyyttä.
Jännitin tosi monen miehen kohdalla että mitähän ne sanoisivat jos tietäisivät. Niitä en sitten päästänyt edes lähelle. Mutta ei tosiaan kannata pelätä kertoa, osa ei varmasti hyväksy mutta haluaisitko sitten olla sellaisen ihmisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Entä kertoisitteko ensimmäisinä surustelukuukausina tai -vuosina että käytät rauhoittavia lääkkeitä? Onko kellään kokemuksia että olisi tällaisen asian kumppanille paljastanut? Miten reagoi?
AP
Ensimmäisinä kuukausina ja varsinkin vuosina todellakin kerrotaan mistä tahansa lääkityksestä. Ihan normaalisti vain sanotaan: "Käytän lääkettä x syystä y". Tarvittaessa lisätietoja. Jokainen reagoi tavallaan. Paremman reaktion saa aikaan avoimmuudella kuin salailulla. Koskee kaikkia asioita.
No minä syön masennuslääkkeitä, seksi toimii ja saan orgasmeja. On tullut nykyisen kanssa puheeksi lääkitys hiljattain, ja olemme olleet vajaat 4 kk yhdessä. Ei hän tuohon mitään erityistä sanonut edes, mietti vaan miltä tuntuisi kokeilla tuollaista lääkettä.