Mitä mieltä nimesta Tuure?
Aarolle tulossa pikkuveli ja nimi vielä hakusessa. R kirjain pitäisi nimestä löytyä, eikä saa alkaa A:lla...
Kommentit (18)
Ajankuluksi ehdotan vielä muutamaa kuitenkin:
Reko
Henri
Karri
Miiro
Reetu
Reeti
Erno
Erkka
Perttu
Reino
Lauri
Ere
Jori
Jyri
Juri
Jiri
Urho
Tunnustan suoraan etten tiedä kumman nimi on Tuure, tytön vai pojan.
Taitaa olla aika harvinainen koska en tunne ketään sen nimistä.
Nyt kun olen käännellyt sitä suussani niin ei se pahalle kuulosta! Ihan kiva ja takuulla erottuu muista :)
ja sopii erittäin hyvin Aaron veljelle.
Suomessa on noin 2600 Tuure-nimistä miestä, suurin suosio 1920-30 -luvuilla, mutta annettu tänäkin vuonna 8:lle. Siis sopivasti tunnettu, mutta ei liian yleinen (minun mielestäni).
Minulle tulee myös mieleen Tittelintuure ja toisaalta naisen nimi Tuire.
Positiivista Tuuressa on mielestäni persoonallisuus ja selkeys.
Nimi ei kylläkään kuulu omiin suosikkeihini.
Nimi ei soinnu minun korvaani, mutta jos se on teistä hyvä nimi, mikäpä siinä. Se kyllä sopii Aaron veljelle ihan hyvin.
Tuure on mainio nimi, vahva ja samalla suloinen. Miehekäs ja poikamainen yhtäaikaa.
itse en pidä Tuure nimestä. Outo ja tuo sama tittelintuure tulee mieleen. Mutta makuja on monenlaisia. Jos nimi epäilyttää niin en antaisi sitä.
Olen ehkä ainoa, joka näin ajattelee, mutta minusta Tuure ei ole selkeästi pojan nimi...? Oikeasti otsikon perusteella tulin katsomaan, että kumpikohan on kyseessä... En tiedä miksi en tunnista nimeä selvästi pojan nimeksi, joka se kuitenkin vrk:n mukaan on. Itseäni tällainen häiritsisi, haluan että nimestä tietää heti ja selvästi sukupuolen. Tuure kyllä sopii hienosti Aaron veljelle!
Valitan, ei oikein kolahda. Kuulostaa hieman hölmöltä jotenkin, jos rehellisiä ollaan, tai sitten tulee mieleen Tuuri ja siellä sijaitseva kyläkauppa tai ihan vaan hyvä säkä eli tuuri. En tiedä mistä assosiaatio hölmöön tulee.
Yleensä kyllä tykkään erikoisista ja vanhahtavista nimistä. En vain tästä. Mutta mitä ehdottaisin tilalle, etten olisi niin perusnegatiivinen? ;) Vaikka Kaarle, Tuukka, Kaapo, Tuomo, Touko, Tarmo, Taavi, Niilo, Paavo, Urho...
Ruma, Kaikki Tuuret ovat maailman kamalia pia ihmisia.
Vierailija kirjoitti:
Ruma, Kaikki Tuuret ovat maailman kamalia pia ihmisia.
Ajattelit sitten vastata kolme olympiadia vanhaan ketjuun....
Ilmari
Pyry
Urho
Siinä minun ehdotukset
Kuulostaa ihan nallekarhulta, suloinen mimi.
nimi. Kävisi hyvin Aaron pikkuveljelle. :)