Laitatteko pekonin pizzaan raakana vai paistettuna? T. Urpo kasvissyöjä
Lupasin tehdä pizzaa tänään, enkä oikeasti tiedä laitetaanko pekoni siihen raakana vai esipaistettuna. Olen ollut vegetaristi 25 vuotta enkä ole koskaan tehnyt pekonipizzaa, muita kyllä :D Miehelle lupasin. Apua.
Kommentit (14)
Raakana. Sehän paistuu pizzan mukana uunissa.
Tilanne on siis fifty-sixty kuten Nykänen sanois. Olen pattitilanteessa.
ap
Minäkin laittaisin raakana. Jos pekonin paistaa ensin ja heittää kypsänä pizzan päälle, siitä tulee kyllä pizzaan liian rapeaa.
Jos paistat sen etukäteen ja sitten vielä laita uuniin, niin se pekoni on pelkkää korppua sen jälkeen.
Eli raakana. Asia vilpitön. En ollut varma kuinka kauan pekonia pitää paistaa uunissa notta on kypsää, siksi kysyin. Kiitoksia teille, myös mieheni puolesta vaikkei tiedäkään mun täältä apua kysyneen :)
ap
Ei mitään järkeä paistettuna laittaa, se paistuu uunissa.
Jos raakana, niin laittaisin juuston päälle, jotta rapsakoituu uunissa. Muuten jää sellaiseksi löysäksi täytteiden seassa
Mikrota pekonia hieman n,30-60 sek ennen pitsaan laittoa. Kypsyy hieman ja osa rasvasta poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikrota pekonia hieman n,30-60 sek ennen pitsaan laittoa. Kypsyy hieman ja osa rasvasta poistuu.
Mikropekonia. Yrjö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikropekonia. Yrjö.
En ole edellinen kirjoittaja, mutta mikrossa saa erittåin rapeaa pekonia. Kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikropekonia. Yrjö.
Mikrossa talouspaperia molemmin puolin. Et erota lopputulosta. Helppo tapa kypsentää pekonia.
Mä tein viikonloppuna niin, että esipaistoin hetken. En yhtä kauan kuin normaalisti.
Tuli täydellistä.
Minäkin esipaistan pekonin. Se jää muuten niin riivatun rasvaiseksi ja löysäksi. Mutta ei sitä pidä korpuksi paistaa.
Ja hei, niitä pizzan täytteitä voi lisätä vähitellen paiston aikana. Ensin pelkkä pohja uunin pohjalle (pellillä toki) muutamaksi minuutiksi, sitten tomaattikastike ja juusto päälle ja keskitasoon vähäksi aikaa. Sitten täytteitä päälle sen mukaan kuin ne vaativat paistoaikaa.
Esipaistetulle pekonilla riittää kolme-neljä minuuttia.
Itse esipaistaisin. Tosin olen itsekin ollut puolet elämästä kasvissyöjä...