Lahja pyydettiin antamaan sellaiseen hyväntekeväisyyteen, mitä en itse kannata, mitä teen?
En vain luota kyseiseen järjestöön, mikä sankarille tuntuu olevan tärkeä. Mulla on perusteltu syy olla luottamatta.
Kommentit (24)
Noh, lahja onkin sankarille, ei sinulle.
Teet tietysti asiasta ison numeron, mielellään facebookissa. Muista vihjaista rivien välistä, että päivänsankari on vähän typerä kun tällaisia toivoo.
Eiku... laitat rahaa jotain vastaavaa toimintaa tekevälle järjestölle sitten?
Et anna mitään lahjaa, menet häihin, hymyilet, kilistät ja onnittelet. Ensin itseäsi siitä että säästit lahjan hinnan ja sitten hääparia.
Et laita tietenkään vaan viet vaikka kukkia juhlijalle ja kortin.
Laitat sinne max 10e ja jos omatunto soimaa niin osta vielä joku kortti tai kukka. Vai tuleeko se jotenkin ilmi, paljonko laittaa.
Vähän nyt kyllä riippuu järjestöstä. Jos et nyt vaan välitä spr:stä tai kristillisistä lähetysjärjestöistä, niin kyllä se nyt pitää pystyä kärsiä. Eri asia, jos järjestö on joku ISIS.
No älä mene juhliin. Jos et voi tehdä kuten sankari toivoo, älä tee. Lähetä sille halvat kukat ja onnittelukortti.
Vierailija kirjoitti:
Vähän nyt kyllä riippuu järjestöstä. Jos et nyt vaan välitä spr:stä tai kristillisistä lähetysjärjestöistä, niin kyllä se nyt pitää pystyä kärsiä. Eri asia, jos järjestö on joku ISIS.
Tai Suomen vatsa- ja rintalihasnatsiliike.
Mikä järjestö ja mikä on tämä perusteltu syy? Jos perustelu on "noku tyhmät uskikset", niin se ei ole perusteltu syy.
Et lahjoita, ostat vaikka ruusu kimpun tilalle.
Sinun ei todellakaan tarvitse lahjoittaa sinne. Itsekästä päivänsankarilta pyytää muita lahjoittamaan hänen valitsemaansa hyväntekeväisyyteen. Hän yrittää nostaa itseään. Tietenkään et lahjoita mitään.
Kyseessä on pieni järjestö, jossa tiedän hallituksen jäsenten vetävän välistä. Olin itse toiminnassa mukana ja siksi jäin pois...en ole ainoa...siihen puuttuminen aiheuttaa niin hirveän myrskyn, että on helpompi lopettaa itse. Eivät vie rahaa, vaan yhdistyksen tavaraa lähtee erityisesti puheenjohtajan kotiin.
Jos on liian iso ongelma olla lahjoittamatta niin lahjoita omiin arvoihisi sopivaan hyväntekeväisyyteen.
Anna rahana pyydetty summa ja sano että sankari voi itse tallettaa lahjoittaa tahoille, jota sinä et voi tukea.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on pieni järjestö, jossa tiedän hallituksen jäsenten vetävän välistä. Olin itse toiminnassa mukana ja siksi jäin pois...en ole ainoa...siihen puuttuminen aiheuttaa niin hirveän myrskyn, että on helpompi lopettaa itse. Eivät vie rahaa, vaan yhdistyksen tavaraa lähtee erityisesti puheenjohtajan kotiin.
Mikset käräytä? Petoksellista toimintaa.
Eli se on joku Perähikiän eläinyhdistys.
Apua. Olen itse pyytänyt turhat krääsäsynttäri- ja joululahjat rahana, jonka lahjanantaja voi tilittää valitsemaansa paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen. En ole ajatellut, että se olisi itsekästä vaan järkevää. En tarvitse muovikukkia, halpistuikkukippoja, kynttilöitä, rumia alennuslakanoita ym. Ihan turhaa ostaa sellaisia, mieluummin raha oikeaan tarpeeseen. Mut onko tämä siis väärin menetelty? En haluaisi olla itsekäskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset käräytä? Petoksellista toimintaa.
Pitäisi pystyä näyttämään toteen, vaikka todella moni tästä tietää. Ne, jotka on yrittäneet, homma on kaatunut näytön puutteseen, mutta nyt on tullut lisää todisteita, kiitos nettiajan ja sen, että lipsauttelevat. Se, että näkee asian tehtävän, ei riitä kuulemma vielä. Kyllä tästä nyt taitaa vielä juttu tullakin, parin uuden topakan aktiivin takia valitettavasti sen hyväntekeväisyysjärjestön muiden takia ja niiden takia, jotka tekevät työtä pyytettömästi. Hallitukseen ei oteta kuin mielistelijöitä, jos sinne harvoin joku uusi pääsee. Itse olen tosi arka. En voi nyt enempää enää avata, kun pelkään, että tunnistetaan.
SPR?
Kerro nopsaan kaverille niin voi vielä perua kutsusi ja lähettää jollekulle toiselle.