Näkyykö siellä missä asut, lapsiperheitä jo kaupassa?
Vai onko ne koskaan hävinneetkään? Milloin se rajoitus poistuu, että vain yksi perheenjäsen käy kaupassa?
Kommentit (16)
Ei näy. Täällä on kielletty käymästä perheen kanssa kaupassa. Vain yksi kerrallaan, tai jos on pakko, niin yksi vanhempi ja lapsi.
Ei kai sitä kielletty ole, mutta olen pannut merkille että esim S- ja K-marketeissa asiakkaat ovat sen verran fiksuja että tulevat yksin kauppaan, mutta Lidlissä vallitsee villin lännen meininki.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista rajoitusta ole ollutkaan. Kyllä on lapsen kanssa shoppailtu, isänsä kanssa on nytkin kauppakeskuksessa. t: helsinki
Ei varsinaisesti rajoitus mutta suositus.
Asun Vantaalla. Kyllä täällä on koko ajan ollut lapsiperheitä kaupassa. Nyt korona-aikaan niitä on vähän vähemmän toki.
Mikä rajoitus että yksi perheenjäsen käy kaupassa? Enpä ole kuullutkaan...
Vierailija kirjoitti:
Ei näy. Täällä on kielletty käymästä perheen kanssa kaupassa. Vain yksi kerrallaan, tai jos on pakko, niin yksi vanhempi ja lapsi.
Missä tämä "täällä" sijaitsee?
Kauppa reissuilla en hirveästi varsinkaan nykyisin kiinnitä huomiota muihin, mutta kappa niitä lapsia siellä aina silloin tällöin on ollut. Myös itse olen muutamia kertoja käynyt lasten kanssa kaupassa.
Kyllä mie olen käynyt 11-vuotiaan kanssa. Yksin kaupassa käyden en jaksa kantaa kaikkea. Kaksi kauppareissua rasittaa turhaan ja altistaa enemmän kuin yksi yhdessä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole kuullut sellaisesta suosituksestakaan.
Ainakin ikea täynnä lapsiperheitä eilen. Viimeinen parkkipaikka saatiin. Vain liikenteenohjaus puuttui kauppakeskusten ympäriltä. Liikenne kaoottista ja kaikki parkkipaikat aivan täynnä.
Ei oo näkynyt lapsia kaupassa maaliskuun jälkeen. Asun maalla pikkukylässä missä ei ole yhtään todettuja tartuntoja.
Espoossa ollut lapsia kaupassa koko ajan. Tätä joka kerran kauppareissulla hämmästellyt. Pohjat oli ennen vappua, kun perheet rynnivät Prismaan hakemaan vappupalloa. Eikö senkin olisi voinut toteuttaa siten, että yksi menee kauppaan ja näyttää sieltä kuvapuheluna valikoiman, jotta pikku piltit saavat mieleisensä pallon?
Pariskuntiakin näkyy niin mikä lapsissa on niin kamalan pelottavaa? Moni lapsi on ollut kuukausia kotona eikä levitä mitään. Moni on ihan kiltisti siellä kaupassa. On tutkittu ettei kauppa ole mikään ensisijainen tartuntapaikka. Niin kauan kun aikuiset käy pareittain kaupassa niin on ihan okei jos siellä on myös aikuinen ja lapsi. Silloin on jokin syy miksi lapsi on pitänyt ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole kuullut sellaisesta suosituksestakaan.
S-ryhmän sivuilla oli ainakin tällainen suositus vapun tienoilla.
On näkynyt koko ajan. Itsekkin käyn lasten kanssa kaupassa. Ei ole kiellettyä. Jos jotakuta se ärsyttää niin aina voi jäädä kotiin. Ihmiset on peloteltu kyllä hyvin. Todellisuudessa kaupassa käynti on ihan turvallista.
Ei sellaista rajoitusta ole ollutkaan. Kyllä on lapsen kanssa shoppailtu, isänsä kanssa on nytkin kauppakeskuksessa. t: helsinki