Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä miten työtön vanhemman luona asuva saisi kämpän?

Vierailija
17.05.2020 |

Mieluiten nopeasti kuin mahdollista!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää hakea vuokrakämppää, ei sitä kukaan tarjoamaan tule, sitten pitää olla varaa maksaa vakuus ja vuokra.

Vierailija
2/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää hakea vuokrakämppää, ei sitä kukaan tarjoamaan tule, sitten pitää olla varaa maksaa vakuus ja vuokra.

Hakemus on jo tehty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet töihin ja ostat oman. ei ole muiden velvollisuus elättää kaltaistasi luuseria

Vierailija
4/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee itse jotain kirjoitti:

menet töihin ja ostat oman. ei ole muiden velvollisuus elättää kaltaistasi luuseria

Ei aina ole just töitä

Vierailija
5/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat siihen vuokrahakemukseen ,että vanhempasi pistävät sinut pellolle ja jäät asunnottomaksi 01.07.2020

Vierailija
6/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina ole just töitä

Kyllä siinä jos aikuinen jää kotiin äitinsä hoivattavaksi on yleensä kysymys myös mielenterveydellisistä ongelmista...

Vierailija
7/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat siihen vuokrahakemukseen ,että vanhempasi pistävät sinut pellolle ja jäät asunnottomaksi 01.07.2020

eikä tästä pidä olla joku todistus?

Vierailija
8/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina ole just töitä

Kyllä siinä jos aikuinen jää kotiin äitinsä hoivattavaksi on yleensä kysymys myös mielenterveydellisistä ongelmista...

Niin on mielenterveysongelmia Mutta olen nyt prantunut.

Vierailija
9/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet netissä vuokra asuntoa joko kaupungilta tai yksityiseltä, suosittelen kaupungilta se on varmempi. Sitten odottelet tarjousta, kun saat sen käyt katsomassa onko hyvä ja sitten kelalle paperit. Voit kysyä kelalta tarkemmin mitä tarvitsee täyttää. Asumistuki ainakin ja työttömyyspäivärahahakemus. Työkkäriin täytyy ilmoittaa että on tällä hetkellä työtön niin sen perusteella kela laskee tuet. Toivottavasti saat sitten myös työtä niin homma rullaa 🤗

Vierailija
10/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet netissä vuokra asuntoa joko kaupungilta tai yksityiseltä, suosittelen kaupungilta se on varmempi. Sitten odottelet tarjousta, kun saat sen käyt katsomassa onko hyvä ja sitten kelalle paperit. Voit kysyä kelalta tarkemmin mitä tarvitsee täyttää. Asumistuki ainakin ja työttömyyspäivärahahakemus. Työkkäriin täytyy ilmoittaa että on tällä hetkellä työtön niin sen perusteella kela laskee tuet. Toivottavasti saat sitten myös työtä niin homma rullaa 🤗

Ongelma on siinä et oon pitänyt tätä hakemusta jo aika kauan eikä tunnu mitään kuuluvan

Vierailija
11/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori. fi ja vuokrataan, aloitat soittamaan läpi kaikki ne asunnot joissa vuokra ja alue on ok, älä ole liian nirso.

Vierailija
12/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena olet periaatteessa asunnoton, joka kannattaa mainita kaupungilta/kunnalta asuntoa hakiessa

Vierailija
13/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä et oon pitänyt tätä hakemusta jo aika kauan eikä tunnu mitään kuuluvan

Soita sinne tai mene käymään. Itselläni olo kans hakemus monta kuukautta, mut kun menin paikan päälle kyselemään niin löyty heti asunto

Vierailija
14/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni tarvitse todistusta siitä että et voi asua enää kotona. Onhan sinunkin saatava joskus lähteä rakentamaan omaa elämää. Kela voi myöntää myös takuuvuokran ja muuttokulut. Täydentävää toimeentulotukea voi hakea pesukoneeseen yms jos sinulla ei ole mitään. Jotkut tarvitsevat tälläisen alun koska vanhemmat eivät auta tai töitä vain ei saa. Moni ei tätä ymmärrä mutta sinulla on niihin oikeus.

Vierailija
15/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudet nettipankkitunnuksillasi maistraatin palveluun ja muutat kirjoillaolo-osoitteesi pois vanhempiesi luota posti restanteen. Nyt olet asunnoton (ihan siitä riippumatta, ovatko tavarasi tai nukkumapaikkasi edelleen vanhempiesi luona vai vai varastokopissa tai kaverien nurkissa tai assan vessassa). Sitten tulostat siitä maistraatin palvelusta todistuksen, toimitat sen kaupungin vuokra-asuntojohoon hakemuksesi liitteeksi ja kas, olet jonon kärjessä. Edellesi menevät vain ne asunnottomat, joilla on lapsia.

Jos sulla ei ole nettipankkitunnuksia, voit arkipäivisin myös soittaa maistraattiin.

Vierailija
16/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus on voimassa muutaman kuukauden jolloin täytyy tehdä uusi tai päivittää vanha.

Vierailija
17/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso oman kaupunkisi vuokranantajat ja laita niihin kaikkiin hakemus sekä tieto asunnottomuudesta. Vaikka olet asunnottomuudesta niin voit silti esittää toiveen sijainnista tms.

Vierailija
18/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ihan hirveän tosissasi ole haluamassa pois kotoota, jos vain kaupungille olet yhden hakemuksen tehnyt. Ala nyt ihmeessä etsimään sitä kämppää yksityiseltä, pääset muuttamaan paljon nopeammin kuin kaupungin hirveisiin kämppiin.

Vierailija
19/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin..

Vierailija
20/21 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori. fi ja vuokrataan, aloitat soittamaan läpi kaikki ne asunnot joissa vuokra ja alue on ok, älä ole liian nirso.

Tietenkin täytyy olla aktiivinen ja oma-aloitteinen, aina vaan sekään ei meinaa riittää, varsinkin jos yksityisen puolelta hakee kämppää. Itselläni meni 21-vuotiaana miehen alkuna lähemmäs vuosi vuokra-asunnon saamiseen, vaikka olin/olen ihan tavanomaisen tylsän näköinen suomalainen työsskäyvä nuori mies. Asunnonkin sain lopulta vasta, kun työkaveri vuokrasi minulle omansa muutettuaan yhteen naisystävänsä kanssa. Vuokranantajien perään tuli soiteltua yli kolmenumeroinen määrä kaiken kaikkiaan.