TYÖN VAIKUTUS
Haluaisin kovasti kuulla kokemuksianne/mielipiteitänne työskentelystä odotusaikana! Minun työni on raskasta niin fyysisesti kuin henkisestikkin. Joudun päivittäin hyllyttämään raskaitakin (yli 20kg) tavaroita ja samalla olen vastuussa toimipisteestäni ja sen työntekijöistä. Esimieheltäni ei löydy lainkaan ymmärrystä raskauteen liittyvien vaivojen/kipujen suhteen. Olen ollut muutaman kerran sairaslomalla odotusaikanani ja tämän vuoksi olen joutunut pomoni silmätikuksi. Olin suunnitellut jo pitkään lähteväni firmasta koska siellä kohdellaan työntekijöitä niin huonosti, mutta tullessani raskaaksi oli taloudellisesti fiksumpaa jäädä. Äitiysloman alkuun ei ole aikaa kuin pari kuukautta, mutta jokainen työpäivä tuntuu niin ylivoimaiselta! Oltuani hetken töissä alan voimaan pahoin, vatsaani saattaa vihloa ja motivaationi olen hukannut täysin jo kuukausia sitten. En uskalla enää hakea muutaman päivän tai viikon sairaslomaa, koska töihin palatessani esimieheni tekisi olostani helvettiä (on jopa soittanut kerran kotiinkin). Haluaisin vain jäädä jo töistä kokonaan pois, sitä mietin aamusta iltaan!
Raskausviikkoja 22+6
Kommentit (2)
Sun pitää nyt kyllä miettiä, kumpi sulle on tärkeämpää: lapsen ja oma terveys vai pomon miellyttäminen.
Pomoja on p****ja sille ei mitään voi eikä tarvikaan voida, mutta älä missään nimessä vaaranna omaa terveyttäsi saati raskauttasi.
Sinuna pyytäisin sairaslomaa ja ottaisin yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun tai työsuojelupiiriin, jos homma ei etene.