Mistä tämä harhainen ajatus tulee että jokaiselle työttömälle löytyisi muka työpaikka?
Varsinkin tänä korona-aikana jolloin kaikki meni joko stoppiin tai säästöliekille ja lomautettujen ja työttömien määrä räjähti? Ja jo ennen koronaa työttömiä oli reilusti enemmän kuin avoimia työpaikkoja ja näistäkin työpaikoista paljon on näitä lyhytaikaisia osa-aikatöitä, kokoaikatöitä ei riitä lähellekkään kuin pienelle osalle työttömistä. Työttömiä tulee aina olemaan ja tukien leikkaaminen ei parantaisi tilannetta ollenkaan vaan entistä useampi ryhtyisi epätoivoisiin tekoihin jotta saisi ruokaa tai katon päänsä päälle ja tämä johtaisi vaan levottomuuksiin ym. yhteiskunta-rauhan järkkymiseen ja sellaiseen meillä ei ole varaa. Sitä voi vapaasti matkustaa maihin tai voi ihan netistä katsoa millainen meininki on maissa joissa yhteiskunnan tuki köyhille ja vähäosaisille on olematonta, ei ole nättiä ja todella hengenvaarallista.
Kommentit (42)
Se on vaan kivaa kyykyttää.Työttömille kateelliset duunarit äänestää.
En tiedä, itse olen alalla johon tilanne iski pahiten ja itse olen asian tiedostanut mutta tutut ne jaksaa kysellä small talkina että miten työnhaku sujuu, ootko töitä tehnyt. Siis mitä töitä, alaani ei edes ole tällä hetkellä olemassa.
Kyllä löytyy, mutta sitten täytyy ottaa kansalaispalkka käyttöön sekä suurille yrityksille velvollisuus palkata runsaasti ihmisiä. Lisäksi tavisten pitäisi voida palkata korjaajia jne. kotiinsa kaikenmoisilla tuilla. Toki ymmärrän, että nykyjärjestelmässä ei ole kaikille töitä
Suomessa voi kouluttautua myös ammattiin, jossa on työtä tarjolla.
Kapitalismiin kuuluu n. 5% perustyöttömyys (ja kohtaantumisongelmia) , Usan malli potkii perseelle painamaan, turhaa, paska, merkityksetöntä työtään. Työttömyys on kaiken loppu..
2-3% on vammojen pääkoppa tai kroppa kykenemättömiä normiduuniin.
Sitten Se, mistä ei puhuta. Usan armeijasta ei löydy mitään tehtävää alle 83 ÄO ihmiselle. On enemmän haittaa kuin hyötyä. Ei opi ohjeita, ei simppeleitä hommia. 10% kuuluu tähän ryhmään.
Muitakin seikkoja, kuten vankilatausta ja elämäntapatyöttömät
Vierailija kirjoitti:
Koulutus kestää usein sen verran, että ala muuttuu täysin kolmessa vuodessa. Ei kaikista ole hoitoalalle, eikä sekään ole ikuisesti varma.
Ajatus tulee varmaan siitä, että jos joku random laivalta rantautunut bangladeshi löytää töitä hotellisiivoajana, niin suomalainen työtönkin siihen pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vain, yhdessä yössä?
Vierailija kirjoitti:
Kapitalismiin kuuluu n. 5% perustyöttömyys (ja kohtaantumisongelmia) , Usan malli potkii perseelle painamaan, turhaa, paska, merkityksetöntä työtään. Työttömyys on kaiken loppu..
2-3% on vammojen pääkoppa tai kroppa kykenemättömiä normiduuniin.
Sitten Se, mistä ei puhuta. Usan armeijasta ei löydy mitään tehtävää alle 83 ÄO ihmiselle. On enemmän haittaa kuin hyötyä. Ei opi ohjeita, ei simppeleitä hommia. 10% kuuluu tähän ryhmään.
Muitakin seikkoja, kuten vankilatausta ja elämäntapatyöttömät
Kapitalisimi on vain pääoman markkinataloutta. Ei sillä ole työttömyyden kanssa mitään tekemistä. Etsi mieluummin syytä työvoiman markkimataloudesta. Nykyään ei ole paljoa käyttöä tyhmille ihmisille, joilla kuitenkin vahva selkä.
Työttömiltä pitäisi kolmannen työttömyysavustus vuoden jälkeen edellyttää sterilisaatiota, jotta sosiaaliset ongelmat eivät siirtyisi seuraavaan sukupolveen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, itse olen alalla johon tilanne iski pahiten ja itse olen asian tiedostanut mutta tutut ne jaksaa kysellä small talkina että miten työnhaku sujuu, ootko töitä tehnyt. Siis mitä töitä, alaani ei edes ole tällä hetkellä olemassa.
Heseltä tai Mäkkäriltä löytyy duunia sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy, mutta sitten täytyy ottaa kansalaispalkka käyttöön sekä suurille yrityksille velvollisuus palkata runsaasti ihmisiä. Lisäksi tavisten pitäisi voida palkata korjaajia jne. kotiinsa kaikenmoisilla tuilla. Toki ymmärrän, että nykyjärjestelmässä ei ole kaikille töitä
Tässä niitä harhaisia ajatuksia vasta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vain, yhdessä yössä?
Tähän on nyt sosialistisissa "hyvinvointivaltioissa" tultu. Kaiken pitää tapahtua sormia napsauttamalla, automaattisesti ja vastikkeetta. Muuten aletaan riehumaan.
Tulisi perustaa valtion kolhooseja, suurmaatiloja joihin työttömät laitettaisiin kuntouttavaan työtoimintaan
Vierailija kirjoitti:
Porvari = idiootti.
Kelpaako porvarin rahat sinulle?
Jos kelpaa, olet munaton luuseri.
Miksi näiden työttömien pitäisi edes löytää työtä? Mitä tästä yhteiskunnasta puuttuu? Mikä on se työ jota ei tehdä? Ainut mikä tulee mieleen on joku puhelinmyynti mutta sen yhteiskunnallista tarpeellisuutta voidaan kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös korona ole rokottanut myös pikaruokabisnestä?
Vierailija kirjoitti:
Tulisi perustaa valtion kolhooseja, suurmaatiloja joihin työttömät laitettaisiin kuntouttavaan työtoimintaan
Niille voisi antaa nimeksi valittamo.
Mistä muuten tulee se oletus, että kaikille työtä tekemättömille löytyy valtion kassasta rahaa? Lopetetaan työttömyysetuudet ja huomataan, että yllättäen porukka on töissä. Noin se oli vielä 1960-luvulla eikä rikollisuus kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös korona ole rokottanut myös pikaruokabisnestä?
Oli ainakin Hese auki viime viikonloppuna, kun kävin. Sali oli kiinni, mutta myivät mukaan. Mäkkäri oli auki tänään, kun kuljin ohi.
Porvari = idiootti.