Kolme koulua kiinni koronan takia
Eipä ehtiny olla koulut auki kuin kaksi päivää, niin Sipoossa suljettiin samoin tein 3 koulua koronatapausten takia. Lisää tapauksia taatusti tulossa lähipäivinä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Trolli.
Halutaan tulille hallituksen haukkimisketju - jälleen kerraan -
On niin paskaJallitus että sitä pitääkin haukkua, niin kauan että tajuavat viikata itse sirkuksensa nippuun ja painua hevonvttuun.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ilmoiteltu suuremmin koronatartuntoja noista 1-3 luokkalaisista jotka ovat olleet koulussa koko ajan.
Vain pieni osa 1-3 luokkalaisista on ollut lähiopetuksessa. Sama periaate kuin päiväkodeissa, ne, joiden vanhemmilla ei etätyömahdollisuutta,
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt ihan rauhallisesti ja käy vaikka kävelyllä välillä :D
Eli sä et todella osaa muuta kuin vaihtaa puheenaihetta. Ei yllättänyt. :D
Siis sielläkö on muka ollut opettaja/muu henkilökuntaan kuuluva henkilö töissä torstaina ja tämä henkilö on myös testattu koronan varalta silloin torstaina (miksi on ollut töissä jos on epäilys tartunnasta ja testattu?) ja tulokset tulleet sitten ihan hetkessä että nyt voidaan jo tietää koulujen sulkeminen?
Ei tää kyllä ihan aikataulullisesti mene yhteen, eli olen taipuvainen uskomaan että kyseiset suljettavat koulut sijaitsevat porvoossa....
Siis meinaat että opet meni koululle vasta torstaiaamuna ja kaikki oli mystisesti järjestynyt koululla itsekseen ja sit ne vaan otti oppilaat sisään? Kouluilla hääritty koko alkuviikko, etäopetukset vedetty koululta ja järjestetty luokkia ja muuta iltapäivät/illat. Kyllä on tarttumaan ehtinyt.
Lähinnä naurattaa tää ajatus että esim. opet on töissä vaan silloin kun oppilaat on koulussa. Tai että satojen oppilaiden koronakouluarki lähtee sujumaan sillai että vaan ilmestytään aamulla paikalle kun oppilaat tulee. Hohhoijaa.
Voisko joku nyt vahvistaa tämän? Tärkeää tietoa meille kaikille. Millainen Wilmaviesti oli, mitä siinä sanottiin?
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole suljettu. Ei nyt mene läpi hysterianlietsontasi. Kyllä siitä olisi tiedotettu lehdissä. Yhtäkään koulua ei suljeta salassa. Lähde vaikka ulos tuulettamaan päätäsi ja lopeta tuo satuilu.
Vihervassarin damage controls kun shit hits the fan on day two :D
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on valhetta.
Aloitus voi hyvin olla myös totta. Kiinnostaa kovasti, koska itse opetan jättikokoisessa yhtenäiskoulussa ja jo kahden päivän aikana olen ollut tekemisissä monen sadan henkilön kanssa.
Kiinnostaa siis mitkä ovat ne speksit kun koulun voi sulkea ja milloin vain joku ryhmä jää karanteeniin. Meilläkin kun kaikki tuhat ottavat ruokansa itse linjastolta... :((
Vierailija kirjoitti:
Kungsvägens skolan sivuilla lukee että se on tilapäisesti suljettu. Mikä muu oliis syynä kuin korona?
Googlasin juuri kirjaimellisesti kaikki Kuopion peruskoulut. Jokaisen kohdalla Google sanoo, että tilapäisesti suljettu vaikka näin asia ei ole. Ilmeisesti koulujen avautuminen ei ole päivittynyt, tai sitten johtuu viikonlopusta. Jäitä hattuun ja pientä kriittisyyttä nyt. Voit kokeilla vaikka itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kungsvägens skolan sivuilla lukee että se on tilapäisesti suljettu. Mikä muu oliis syynä kuin korona?
Googlasin juuri kirjaimellisesti kaikki Kuopion peruskoulut. Jokaisen kohdalla Google sanoo, että tilapäisesti suljettu vaikka näin asia ei ole. Ilmeisesti koulujen avautuminen ei ole päivittynyt, tai sitten johtuu viikonlopusta. Jäitä hattuun ja pientä kriittisyyttä nyt. Voit kokeilla vaikka itse.
Kuopio ja kungsvägen on kuule hiukan eri asia! Onko ihme jos ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta kovasti täällä huudeltiin aiemminkin näitä tämän kaltaisia juttuja provoiksi. Meni aina päivä tai pari ennenkuin asia tuli mediaan asti tartuntatapauksista kouluissa ja sen seurauksista. Voisi siis hyvinkin pitää paikkansa.
Minä uskon.
Tässä uskolle vahvistusta ja vihervassareille nieleksimistä:
Porvoolaisessa koulussa todettu koronavirustartunta – opettajia ja oppilaita altistunut
Tänään klo 13:37 iltalehti
Linnajoen koulussa on yhteensä noin 550 oppilasta 7.-9.-luokilla.
– Koronatilanne on ollut Porvoossa hyvä, mutta parin viime viikon aikana tilanne on alkanut muuttua, ja tartunnat ja erityisesti altistuneiden määrä ovat lisääntyneet aikaisempaa nopeammin, johtava lääkäri Kati Liukko sanoo tiedotteessa.
– Korona ei ole mennyt ohi, vaikka rajoitustoimia on nyt alettu purkaa. On erittäin tärkeää, että
Ja Sipoossa opettajat altistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Siis sielläkö on muka ollut opettaja/muu henkilökuntaan kuuluva henkilö töissä torstaina ja tämä henkilö on myös testattu koronan varalta silloin torstaina (miksi on ollut töissä jos on epäilys tartunnasta ja testattu?) ja tulokset tulleet sitten ihan hetkessä että nyt voidaan jo tietää koulujen sulkeminen?
Ei tää kyllä ihan aikataulullisesti mene yhteen, eli olen taipuvainen uskomaan että kyseiset suljettavat koulut sijaitsevat porvoossa....
Oikeaan osuit: https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/7c9f751c-0aa9-4f1e-82b1-4de66693… :D
Jus joo, tuttavan tuttavan lapsen äiti kertoi naapurille, joka kertoi sitten minulle. Mitenhän monta kertaa juttu ehti jo matkalla muuttua "toivottuun" suuntaan? Mitähän siellä Wilmassa esim. luki? Ja miten kertoja, kertojan kertoja ja kertojan kertojan tuttava uutisen sitten tulkitsi? Täähän on kuin vanha leikki "Rikkinäinen puhelin".
Ota nyt ihan rauhallisesti ja käy vaikka kävelyllä välillä :D