Käytän FFP3 maskia kaupassa, julkisissa liikennevälineissä, taksissa ja Hgin vilkkaimilla paikoilla. Minulla on maskeja noin 30-35kpl. Ajatuksia?
Kommentit (34)
Maskeja ei käytetä jatkuvasti.
Tavalline ihminen käyttä niitä vain suurissa tungoksissa, paikoissa joissa on paljon ihmisiä, kuten metrot, junat, bussit, kaupat ja erilaiset tilaisuudet.
Joten tavallinen ihminen ei tarvitse maskeja kovinkaan suuria määriä.
Maskia ei käytetä eikä tarvitse käyttää jos menee vain lenkille, kävelylle, koiraa ulkoiluttamaan, roskia viemään tai muuta sellaista.
Kalliitkin maskit kestävät pitkään, koska niitä käytetään vain tarvittaessa, ja tavallisen ihmisen asiointi ja matkat eivät kestää kovinkaan montaa tuntia kerrallaan.
En ole ap, mutta on meilläkin maskeja ja niitä käytetään. Kun seurasi uutisointia maailmalta alkuvuodesta, niin hyvin ehti hankkia maskeja ennenkuin ne loppuivat kaupoista.
En ihan käsitä miten ihan koulutetut ihmiset eivät osaa avata isojen ulkomaisten uutistoimistojen sivuja ja lukea sieltä miten maailma makaa, että ei tarvitsisi koko ajan olla pihalla tai jonkun THL:n höpöarvausten varassa.
Onko FFP3 sama kuin M3? Minulla näyttää olevan sellainen tuolla kaapissa, jostain jäänyt ylimääräinen.
Vierailija kirjoitti:
Moneksiko päiväksi noi riittää jos käytät oikeaoppisesti?
Kertakäyttöiset riittää noin 30 päiväksi.
Noita on saanut rakennustarvikeliikkeiden verkkokaupoista vielä siinä vaiheessa, kun ensimmäiset koronatapaukset oli löytyneet Suomesta. Jotkut vaan on nokkelampia. Minäkin googlettelin niitä, mutta en raskinut tilata, enkä kehtaisi käyttääkään ainakaan tässä vaiheessa.
Miksi sä pyörit siellä Helsingin vilkkaimmilla paikoilla?
Vierailija kirjoitti:
Onko FFP3 sama kuin M3? Minulla näyttää olevan sellainen tuolla kaapissa, jostain jäänyt ylimääräinen.
Oli tai ei, aivan sama. Ei siitä yhdestä maskista paljoa iloa saa revittyä😀
Kiitos että välität. Itse en ole vielä siirtynyt kolmosiin kangasmaskeista.
Heti silloin kun Suomessa on myynnissä maskeja riittävästi, maskit tulevat pakollisiksi.
Sanokaan minun sanoneen.
Mutta sitä tilannetta tuskin maahamme tulee, kiitos osaamattoman ja hitaan virkamieskoneistomme, joille palkkaa maksetaan Hesarin lukemisesta työaikana sekä netissä surffailusta.
Miten ulkomailla voidaan jakaa maskeja jopa ilmaiseksi, mutta suomalaiset eivät saa niitä ostettettua edes omalla rahallaan?
Hyvä juttu! Kunpa useammalla olisi. Käytätkö maskit uudelleen, jotta ne riittävät pidempään? Ja miten puhdistat ne käyttökertojen välissä tai pidätkö "karanteenissa"?
Helsingissä ja muillakin paikkakunnilla, joissa covidia on todettu suht. paljon, voisi olla maskinkäyttösuositus. Maskeja pitäisi silloin olla noilla paikkakunnilla runsaasti jaossa kunnan toimipisteissä + kauppojen, kirjastojen ym. ovilla. Maskien käyttö paikkakunnilla, joilla ei ole todettua koronaepidemiaa tai on todettu vain pari tapausta, ei ole minusta perusteltua. Kaikissa paikoissa ei ole edes joukkoliikennettä, joka on varmaan hyvin tehokas taudin levittäjä.
Meillä on FFP2 makseja 300kpl jäljellä. Satuttiin sopivaan aikaan sopivaan paikkaan, maksettiin niistä 20e. Riittää tämän epidemian ajalle.
Minulla on eri merkkejä, eniten taitaa olla 3M, kaikki EU-standardin mukaisia. Osa on ollut minulla ihan siivousta varten (hiiret, myyrät, pöly ). Sukulainen sai myyräkuumeen siivotessaan varastoaan. Minä asun hevostilalla, joten pölyä ym riittää. Nyt viimeksi olen netistä tilannut, viimeisimmät huhtikuussa. Löytyy myös FFP2-maskeja, joita en käytä juurikaan. niilä on vaikea hengittää. Ap