Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tieteen suurin jysäytys: nisäkkäillä ei olekkaan ihoa

Vierailija
15.05.2020 |

Iho ei olekkaan ihoa vaan se onkin uhut ja joustava suomun kaltaisista sarveissoluista muodostuva orvaskeden suojakerros. Kuivuessaan ja kuollessaan se myös hilseilee kuten matelijoiden suomukerros jota sen molekyylit vastaa noin 90%. Se ei kuitenkaan estä eikä kiellä ketään kutsumasta tätä pintaa silti edelleen ihoksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se eroaa ihosta? Kuulostaa siltä että selitit juuri mitä iho on.

Vierailija
2/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkein ihmeellisintä on, että olekkaan kirjoitetaan oikeasti olekaan. Ajattele, vaikka lausutaan kahdella koolla!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuvailit vain ihon pintaa. Ihoon kuuluu verinahka, orvaskesi ja marraskesi. Marraskesi on tuota hilseilevää kuollutta solukkoa.

Vierailija
4/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olekaan

Vierailija
5/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemmeko siis reptiliaaneja? 😀

Vierailija
6/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Hilseilee kuin matelijoiden suomukerros? En mä ainakaan ole tähän asti hylännyt vanhaa ihoani lemmikkikäärmeeni tapaan, mulla on vaan ollu tällainen tylsästi venyvä ja mukana kasvava suomukerros tilalla.

Millä ap on oikeen jysäyttänyt perjantai-illan käyntiin kun tämmöstä tulee?

Vierailija
7/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimman tiedon mukaan myöskään vettä ei ole olemassa, vaan se koostuu hapesta ja vedystä. Ilmaakaan ei ole olemassa, vaan se koostuu typestä, hapesta ja pienessä määrin muista kaasuista. Autotkaan eivät ole autoja, vaan ne ovat jänniä yhdistelmiä moottorista, rungosta, korista, pyöristä, ja kaikenlaisista hilavitkuttimista. Ihmeellinen on maailma.

Vierailija
8/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä  sua vaivaa?

Vierailija
9/9 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Hilseilee kuin matelijoiden suomukerros? En mä ainakaan ole tähän asti hylännyt vanhaa ihoani lemmikkikäärmeeni tapaan, mulla on vaan ollu tällainen tylsästi venyvä ja mukana kasvava suomukerros tilalla.

Millä ap on oikeen jysäyttänyt perjantai-illan käyntiin kun tämmöstä tulee?

Ap:n jutuista en saa tolkkua, mutta kyllähän sinun ihosi hilseilee ja kuivuu. Hengittelemme toistemme hilsettä koko ajan ja huonepöly on lähes täysin meistä hilseillyttä ihoa (eläintenkin, jos on lemmikkejä). Iho uusiutuu puolentoista kuukauden välein.