Tieteen suurin jysäytys: nisäkkäillä ei olekkaan ihoa
Iho ei olekkaan ihoa vaan se onkin uhut ja joustava suomun kaltaisista sarveissoluista muodostuva orvaskeden suojakerros. Kuivuessaan ja kuollessaan se myös hilseilee kuten matelijoiden suomukerros jota sen molekyylit vastaa noin 90%. Se ei kuitenkaan estä eikä kiellä ketään kutsumasta tätä pintaa silti edelleen ihoksi.
Kommentit (9)
Ja kaikkein ihmeellisintä on, että olekkaan kirjoitetaan oikeasti olekaan. Ajattele, vaikka lausutaan kahdella koolla!!!
Sinä kuvailit vain ihon pintaa. Ihoon kuuluu verinahka, orvaskesi ja marraskesi. Marraskesi on tuota hilseilevää kuollutta solukkoa.
Täh? Hilseilee kuin matelijoiden suomukerros? En mä ainakaan ole tähän asti hylännyt vanhaa ihoani lemmikkikäärmeeni tapaan, mulla on vaan ollu tällainen tylsästi venyvä ja mukana kasvava suomukerros tilalla.
Millä ap on oikeen jysäyttänyt perjantai-illan käyntiin kun tämmöstä tulee?
Uusimman tiedon mukaan myöskään vettä ei ole olemassa, vaan se koostuu hapesta ja vedystä. Ilmaakaan ei ole olemassa, vaan se koostuu typestä, hapesta ja pienessä määrin muista kaasuista. Autotkaan eivät ole autoja, vaan ne ovat jänniä yhdistelmiä moottorista, rungosta, korista, pyöristä, ja kaikenlaisista hilavitkuttimista. Ihmeellinen on maailma.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Hilseilee kuin matelijoiden suomukerros? En mä ainakaan ole tähän asti hylännyt vanhaa ihoani lemmikkikäärmeeni tapaan, mulla on vaan ollu tällainen tylsästi venyvä ja mukana kasvava suomukerros tilalla.
Millä ap on oikeen jysäyttänyt perjantai-illan käyntiin kun tämmöstä tulee?
Ap:n jutuista en saa tolkkua, mutta kyllähän sinun ihosi hilseilee ja kuivuu. Hengittelemme toistemme hilsettä koko ajan ja huonepöly on lähes täysin meistä hilseillyttä ihoa (eläintenkin, jos on lemmikkejä). Iho uusiutuu puolentoista kuukauden välein.
Miten se eroaa ihosta? Kuulostaa siltä että selitit juuri mitä iho on.