Myydäänkö jossain vielä kaminoita?
Lapsuudessani niillä sai kesämökin nopeasti lämpimäksi.
Kommentit (17)
Chevrolet El Camino on minullakin haussa
Kamina kuuluu minunkin lapsuusmuistoihin. Muistan myös öljylampun tuoksun kesämökillä.
T N40v
Kaikki rautakaupat myyvät niitä edelleen. Suomi on pullollaan kesämökkejä.
Saako rautakaupoista oikeasti kaminoita?
On niitä ja ovat nykyään kivemman näköisiä.
Puuilossa myydään. https://www.puuilo.fi/rakentaminen/kiukaat-ja-tarvikkeet/kaminat-takat-…
Vierailija kirjoitti:
Tämän näköisiä nykyään. https://tiileri.fi/takat-tulisijat/kevyet-tulisijat/
Kauniita mutta tosi hintavia.
sa-int kamina oli tosi toimiva ei kyl muista merkkiä
Kannattaa katsella lämmitystehoja ja valmistusmateriaaleja, valurautaisella polttelee pisimpään.
Norjalainen Jotul on maailman suosituin kamiina, itse olen hommaamassa syksyksi sitä puhtaasti polttavaa perinteistä n. 100 vuotta vanhaa mallia F602 Bp n. 1000eur, oletan sen kestävän seuraavat 15 vuotta ainakin tai siihen asti kun on varaa ostaa pönttöuuni tilalle ja siirtää kamiina muualle (kun ostaa lisäksi arinan ja sen reunojen alle tulitiilet) ja nokeavan hormia vähemmän. On kätevää jos on hellan levykin samassa niin voi sitäkin hyödyntää samalla kun huone lämpiää.
Mistä ihmeestä ap:lle on pälkähtänyt päähän, ettei kamiinoita enää myytäisi? Niitähän on nykyään jos minkä sorttisia rautakaupat pullollaan. Niitä toki myydään nykyään myös kevyttakka nimellä, mutta kamiinoita siis myös nekin, nimi vaan vähän "trendikkäämpi".
Vierailija kirjoitti:
Saako rautakaupoista oikeasti kaminoita?
Ei saa, vastaaja laski luikuria, oikeasti rautakaupat myy nykyään etupäässä villankoja, suklaapatukoita, huopatossuja ja muuta vastaavaa.
Kato Sepon valutuotteet ja sieltä kaminat.
Ovat näköjään kopioineet kuvasta päätellen ton aiemmin mainitun Jotulin, jota meillä on neljällä mökillä.
Miten avuton ihminen voi olla joka tuollaista kyselee vauva.fi palstalla? Onko kukaan kertonut sinulle googlesta?469
Olen jossain nähnyt myynnissä. En muista missä. Varmaan rautakaupassa.
Porin matti meilläkin on.