Ennakkoluulot mielialalääkitystä kohtaan
Huvittaa. Monivuotinen miesystäväni on hyvin.ennakkoluuloinen masennuslääkitystä kohtaan. Muuttaa kai ihmisen ihan zombieksi jne. Terapeutilla käyneet täyskahjoja jne. En ole viitsinyt kertoa, että olen koko seurustelun ajan ollut lääkitty. Ihmeen terveen oloinen silti :)
Kommentit (10)
Koitappa lopettaa lääkitys. Sitten se hauskuus vasta alkaakin.
Ei kannata sanoa kenellekään ikinä mistään lääkityksistä. Saat potkut, kaverit lähtee ja joudut syrjityksi. On kokemusta.
Omasta mielestäsi. Muut voi ajatella toisin.
Vierailija kirjoitti:
Koitappa lopettaa lääkitys. Sitten se hauskuus vasta alkaakin.
Olen lopettanut kyllä välillä. Valitettavasti lienen ihminen, joka käyttää koko elämänsä mietoa lääkitystä. Ap. Olen hyvässä ammatissa ja työterveyden kanssa asioin. Tämä ei ole tabu.
Varsinkin adhd lääkitys nostaa tunteet pintaan. Siinähän sitten oot. Yksin ja pilkattavana.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei se mielialalääkitys näy ihmisestä päällepäin. Moni käyttää, ei tee zombieksi.
Kyllä se aika monista näkyy. Ei niistä tule zombieitä, mutta helposti aika välinpitämättömiä, harkitsemattomia ja vähän yksinkertaisempia kuin ovat ennen olleet, kykenemättömiä näkemään asioita useammasta näkökulmasta, itsepäisiä ja sitä kautta itselleen vahinkoa aiheuttavia.
Nuo lääkkeet ovat niin yksilöllisiä. Omalle puolisolleni ei ole löytynyt millään sopivia, kaikki pistävät hänet joko täysin ylivireään tilaan tai totaalizombiksi.
Sinänsä on jollain lailla ymmärrettävää, ettää joillain ihmsillä on muun ohessa ennakkoluuloisuuta masennuslääkkeiä kohtaan. -Osalle kun tuntuu synyvän ennakkoluuloisuutta kaikkea sellaista kohaan, mikä ei välittömästi aukene tai ei välitömästi näy päälle, mutta josat ei itse kärsi, kuten vaikka seuraavia kohtaan: masenus burn outia, työttömyys allergia/t, keliakia, lukuvaikeudet, haasteet kirjoittaa yhdyssanoja oikein...
Mutta, mutta kyllä minä itsekin olin hieman hämmentynyt kun luin, että Kelan tilaston (http://raportit.kela.fi/ibi_apps/WFServlet?IBIF_ex=NIT137AL) , jonka mukaan Suomessa oli vuonna 2017 yhteensä yli 400 000 masennuslääkkeen saajaa....
Mitenkähn sitä olen toistaiseksi itse selvinnyt ilman; koputtaa puuta.
Sinkkumies
Jaa ja joo.
Useat ihmisten väheksyvät ja pilkkaamat asiat tulevat heille jossain vaiheessa elämässä eteen.
Ja totta on, ettei masennuslääkitystä tunneta.
Masennuslääkkeet kun eivät ole mitään rauhoittavia lääkkeitä, eivät mitään bentsoja sun muita.
Ne vaikuttavat ihmisen aivoissa siten, että jos on todella masentunut, ne auttavat ihmistä toimimaan toimimaan, ettei ihminen jää sängynpohjalle makaamaan ja jätä hoitamatta jokapäiväisiä asioitaan hoitamatta.
Kannattaa googletaa sellaine juttu kuin serotoniini, siitä on masennuksessa kysymyt.
Mutta tyhmät, kapeakatseiset ja paikalleen jämähtäneet ihmiset eivät näitä juttuja viitsi ottaa selville.
Heille kaikki masennukset ja burn outit ovat pelkkää ja puhdasta hulluutta.
Ja kuitenkin suuri osa työssäkäyvistä suomalaisista syö jatkuvasti masennuslääkkeitä, joten eiväthän he mitään hulluja voi olla, kun kykenevät hoitamaan vaativan työnsä, perheensä ja harrastuksensa.
Joo, ei se mielialalääkitys näy ihmisestä päällepäin. Moni käyttää, ei tee zombieksi.