Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työkkärin kurssilla

Vierailija
15.05.2020 |

Ja olen aivan hämmentynyt, mitä soopaa tuo kurssi on. Tuollaisesta te-keskus maksaa palveluntarjoajalle? En nyt tarkemmin yksilöi kurssin sisältöä mutta hyvin ohkaista on anti. Työllisyysvaikutus jäänee heikoksi. Kurssin osallistujat sitä luokkaa, että osannevat cv:n yms.väsäämiset. niitä silti käydään.läpi. Ryhmäydytään jne. Hullua.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskos ollut Mediakylpylä vai kenties Kiipula? 

Mediakylpylässä tämä silmälasipäinen tyttö, jota tämä Teemu ahdistelee tuttujensa kanssa edelleen. Suutarilassakin kuvattua materiaalia hallussa.

Vierailija
2/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäydytään? Miksi? Onko siinä joku ryhmäterapia ajatuksena taustalla vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, jos menee elämässä paremmin. 

Mediakylpylän Teemun nimi netissä. Löytyy facesta ja näiden Youtube-kanavalta. Tuo on se helvetin naisten ahdistelija. Muutkin saa osansa.

Vierailija
4/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sparrataan toisiamme...

Vierailija
5/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Käyn työvoimatoimiston kurssia.

T. Korjaaja

Vierailija
6/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on tohtoreita, maistereita ynnä muita puliveivareita suunnittelemassa niitä kursseja. Pääasia on, että käytetään hienoja sanoja, saadaan lukuja tilastoihin ja jollekin kurssinvetäjälle töitä. Vuosia on tiedetty, etteivät ne työttömille apua tuo.

Vierailija
7/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Käyn työvoimatoimiston kurssia.

T. Korjaaja

Kiitos korjauksesta. Kiihtyneenä joskus kirjoittaa väärin. Ap

Vierailija
8/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Ne kurssit on ihan hirveitä ja täysin turhia. Onneksi pääsin sittemmin töihin.

Vierailija
9/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sparrataan toisiamme...

Vertaistukiryhmä työttömille siis. Tyhmempi voisi kuvitella, että ryhmäytyminen esimerkiksi työnanatjien edustajien kanssa edistäisi paremmin, mutta silloinhan firmalta loppuu asiakkaat. Mitä luokattomampaa paskaa suollat, sen varmemmin oma duuni jatkuu.

Vierailija
10/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää työkkärin kurssien vetäjät ovat helpoimmassa hommassa maailmassa. Sillä aikana kun työttömät leikkivät heidän pupuleikkejään, he surffailevat netissä ja kirjoittelevat nettiin kuinka laiskoja kaikki työttömät ovat. Itse en ole nähnyt ketään niin laiskaa työntekijää kuin nämä kurssien vetäjät. Verovaroin ylläpidettäviä suojatyöpaikkoja. 90-luvulla oli vielä ihan hyviä kursseja, kun tietotekniikka ei ollut kaikille tuttua, mutta aika on mennyt ohi. Joku ammattiin valmistava kurssi, jossa opettajana on oikeita opettajia, voi vielä olla ok, mutta konsulttifirmojen kurssit on täyttä paskaa.

En ole työtön, mutta 90-luvulla kävin kaksi hyvää kurssia ja 2000-luvulla yhden paskan, jossa minua pyydettiin opettajaksi vetäjien taholta. Peruivat, kun pyysin palkkaa.

Vierailija
11/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeuduin tuolle kurssille vapaaehtoisesti. Saahan siitä sentään kulukorvauksen ja korotetun ansio-osan.

Vierailija
12/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Google-earthia käyttämällä voi myös löytää työpaikkoja!"

Yli-innokas nuori nainen luki suoraan power-point esityksestään (olikohan joku tehnyt vitsin ja kirjoittanut listaan tuollaisen) Te-toimiston järjestämällä karenssin uhan alla pakollisella kurssilla työttömille kuinka voi löytää työpaikkoja. Esim "kysy tutuilta"!

Kuulijoiden joukossa mm jotain työttömiä tyyliin media ja it-alan ammattilaisia kuunteli suuauki epäuskoisen näköisenä, joista yksi kysyi : anteeksi mutta kuinka google-earthilla voi löytää työpaikkoja?

Muistaakseni kurssin vetäjä vastasi alentuvaan sävyyn jotain että tehdasrakennuksia ja firmoja voi sillä paikallistaa, tmvs.

Täyttä pelletouhua oli.

Kukakohan lystin maksoi ja paljonkohan moisesta pulitti.

Vierailija
13/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin joskus jossain höpöhöpö tapaamisissa fiilistelemässä, miten voisin mahdollisesti työllistyä. Ehdotettiin mm. jotain uutta kutsumusammattia tai taiteilijaksi ryhtymistä. Vuosi sen jälkeen edelleen työttömänä sain työtarjouksen tuohon samaiseen työkkärin uraohjaajan pestiin, vailla minkäänlaista kokemusta tai näkemystä työhön. Sokeat siellä yrittävät ohjata sokeita.

Vierailija
14/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu työkkärin uravalmennuksessa,ja musta siel oli hyvä ilmapiiri. :) En tiedä laitettiinko mut tarkotuksella hyvin nuorien ihmisten ryhmään, joka tapauksessa kaikki mun ryhmäläiset oli mua nuorempia. :'D Itse olin jotain 25... Oli mukavia ihmisiä jotka halus moni mun facebook kaveriksikin heti yms. :) Tosin cv:n tekoa harjoteltiin ja opettaja sanoi ettei mulle tarvii antaa vinkkejä oikeen että osaan itsekin. :)

Vierailija
15/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks nuori poika myös ihastui muhun siellä :'D

Vierailija
16/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää tuhlausta ja typeryyttä kaikilla tavoin.

Vierailija
17/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää työkkärin kurssien vetäjät ovat helpoimmassa hommassa maailmassa. Sillä aikana kun työttömät leikkivät heidän pupuleikkejään, he surffailevat netissä ja kirjoittelevat nettiin kuinka laiskoja kaikki työttömät ovat. Itse en ole nähnyt ketään niin laiskaa työntekijää kuin nämä kurssien vetäjät. Verovaroin ylläpidettäviä suojatyöpaikkoja. 90-luvulla oli vielä ihan hyviä kursseja, kun tietotekniikka ei ollut kaikille tuttua, mutta aika on mennyt ohi. Joku ammattiin valmistava kurssi, jossa opettajana on oikeita opettajia, voi vielä olla ok, mutta konsulttifirmojen kurssit on täyttä paskaa.

En ole työtön, mutta 90-luvulla kävin kaksi hyvää kurssia ja 2000-luvulla yhden paskan, jossa minua pyydettiin opettajaksi vetäjien taholta. Peruivat, kun pyysin palkkaa.

Niin, mutta silti niihinkin hommiin vaaditaan korkeakoulututkinto. Minulla ei ole korkeakoulututkintoa mutta osaisin vetää niitä kursseja paljon paremmin koska minulla on tietoa asioista jotka liittyy työttömyyteen käytännössä, sitä ei opeteta korkeakoulussa.

Vierailija
18/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeuduin tuolle kurssille vapaaehtoisesti. Saahan siitä sentään kulukorvauksen ja korotetun ansio-osan.

Valitettavasti tuo ekstra raha ei auta poistamaan armotonta v***tusta!

Ei ainakaan minun tapauksessani. Ei enää yhtään samojen kliseiden toistelua eikä toksista positiivisuutta minulle, kiitos!

Jotkut todellakin tekevät tuota työkseen, ja heillä on työpaikka siksi että sinä tai minä olemme työttömiä.

Vierailija
19/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... Milläs kurssilla olet näin korona-aikaan, kun kaikki työllistymistä edistävä ryhmätoiminta on jäissä tai etänä?

Vierailija
20/21 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kursseja on hyvin monenlaisia. On myös aika vaativia. Olen ollut Matematiikan ja tilastoanalyysin kurssilla (TE-hallinnon) ja siellä käytiin läpi ihan yliopistotason matematiikkaa (faktorianalyysiä, klusterianalyysiä, laskettiin pääkomponentteja ym.). Osa opetuksesta meni multa täysin yli hilseen... Ilmeisesti olisi pitänyt olla enemmän matematiikkaa pohjalla, vaikka oli kuitenkin TKK:n A-matikka pohjalla. Opettajat oli ihan matemaatikkoja ja tilastotieteilijöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan