Miten osoite kirjoitetaan, jos on vain yksi rappu?
Muutan kerrostaloon, jossa on vain yksi rappu. Eli osoite on tyyliin kerrostalontie 4 as 10. Miten tämä osoite pitäisi ilmoittaa muuttoilmoituksessa, kun sinne ei kelpaa tuo "as", sivusto muuttaa sen automaattisesti muotoon A. Voiko se olla niin? Kun ei sillä rapulla ole mitään kirjainta?
Kommentit (16)
Se on ihan vaan "A", vahvistan tässä vain tiedon, koska asun itse juuri tuollaisessa talossa. Oikeita vastauksia jo saitkin. Onnea uuteen kotiin!
Koska myöhemmin voi tulla B siihen viereen.
Kyllä se on ihan as. Jos rappua ei ole nimetty A-rapuksi, ei se sellainen ole. Mutta kyllähän sen järjestelmät ja ihmiset joskus muuttavat A:ksi, eikä sillä ole käytännön kannalta mitään väliä, joten anna olla A
Kumma systeemi kuitenkin, eihän kaikki osoitteet ole muotoa 21 A 5. Olen törmännyt mm. osoitteisiin 1 as. 4 ja 150/3. Muistaakseni myös tyyliä 15A B 9.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan as. Jos rappua ei ole nimetty A-rapuksi, ei se sellainen ole. Mutta kyllähän sen järjestelmät ja ihmiset joskus muuttavat A:ksi, eikä sillä ole käytännön kannalta mitään väliä, joten anna olla A
Kumma systeemi kuitenkin, eihän kaikki osoitteet ole muotoa 21 A 5. Olen törmännyt mm. osoitteisiin 1 as. 4 ja 150/3. Muistaakseni myös tyyliä 15A B 9.
Tämä 15A B9 johtuu siitä, että yhtiöön sisältyy useimpia taloja. Eli kyseessä on talon A B rappu. Sillä ei sinänsä ole merkitystä, mikäli rappujen numero on juokseva, mutta joskus taloissa alkaa rappujen numerot ykkösestä, silloinkaan ei pitäisi sekaantua, mutta jotkut sekoilevat silti.
Itse asuin vuosia talossa, jossa oli vain yksi rappu ja käytimme kyllä muotoa 9 as 2. Olen kohdannut sellaisenkin ihmeen, että osoite B jotain on A-rapussa. Tässä on kyseessä jälkikäteen tehty asunto, esim. taloyhtiön yleis- tai liiketiloista ja jatkumossa on nimetty sitten asunto B:llä, en kyllä ymmärrä, mitä järkeä siinä on ollut. Miksei voi olla A1-10, B11-B20 ja A21, noin esimerkiksi. Eikö tuossa posti ja vieraat mene sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Miten se on kumma? Xxtie 15 A 32 on talon nro 15 rapun A asunto 32. Xxxtie 15A B32 on talon A, rapun B asunto 32. Itse asuin joskus luhtitaloyhtiössä, jossa oli 2 kerroksiset talot A-E ja kaikissa 8 asuntoa. Paljon selvempää, että osoite on joku Erkintie 5E 4 kuin Erkintie 5 as 40 ja sitten joku pyörii siellä pihalla, että mikähän näistä viidestä se on.
Edellisessä osoitteessani oli as ja hyvin onnistui muuttoilmoitus. Nykyinen osoitteeni on jostain syytä muotoa Autotie 6a A 69, vaikka rappuja on vain yksi.
Jos osoiteessa käytetään lyhennettä "as", niin kyllä se silloin on "as", eikä mitään muuta.
Jos ilmoitat osoitteen väärin, syyllistyt rikokseen, väärän tiedon antamiseen viranomaiselle.
Se, että viranomainen ei mahdollista järjestelmässään oikean tiedon antamista, ei oikeuta sinua tekemään rikosta.
Meillä on A- ja B-talo, rivitaloja samassa yhtiössä. Itse ilmoitan osoitteen muodossa 6 A 3. Virallisesti se on 6a as. 3. Joskus tullut lomakkeella ongelmia tuosta.
Ei kirjainta ole, jos ei kerta useampia rappuja. Ihan nii kuin aluksi ilmoititkin, että
Jokukatu 4 as 1
Jos kerrostalossa on vain yksi rappu, niin se on A, vaikkei siinä mitään kirjainta näkyvissä olisikaan. En tiedä asiaan liittyviä lakipykäliä mutta käytännössä tämä on joka tapauksessa yksinkertaisin ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Jos osoiteessa käytetään lyhennettä "as", niin kyllä se silloin on "as", eikä mitään muuta.
Olet väärässä. Siihen kuuluu myös piste. Esim. Jokutie 1 as. 3.
Tuolta voi lukea lisää
http://docs.jhs-suositukset.fi/jhs-suositukset/JHS106/JHS106.html
Timo Hokkanen, Takakuja 5, B-rappu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on kumma? Xxtie 15 A 32 on talon nro 15 rapun A asunto 32. Xxxtie 15A B32 on talon A, rapun B asunto 32. Itse asuin joskus luhtitaloyhtiössä, jossa oli 2 kerroksiset talot A-E ja kaikissa 8 asuntoa. Paljon selvempää, että osoite on joku Erkintie 5E 4 kuin Erkintie 5 as 40 ja sitten joku pyörii siellä pihalla, että mikähän näistä viidestä se on.
Tarkoitin siis systeemillä tietojärjestelmää, se on kumma, jos ei hyväksy mitään erikoisempia osoitemuotoja, vaan kun niitä kuitenkin on. Osoitesysteemihän on ihan toimiva ja selkeä noissa erikoisemmissa.
On sillä. Meidän yksi rappu on A.