Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua kehutaan tavallisista asioista suureen ääneen

Vierailija
15.05.2020 |

Olen lievästi "erilainen" kuin muut ja silloin kun teen jotain, esim laitan pyykit keitän kahvia tai vien roskat, niin kehutaan hirveän kuuluvalla äänellä esim HIENOA ANNA! Noin se pitää tehdä hyvä. Siitä se lähtee.

Ja sitten kysytään olenko vihainen jos en reagoi tähän ylistämiseen. Tosi ärsyttävää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta ja miten saisin ton loppumaan en jaksa enää kuunnella.

Vierailija
2/16 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olettavat ettet olis osannu tehdä yksinkertaisia asioita ja sitten pitää tehdä iso numero siitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, että ettekö te huomanneet jo viimeksi kun tein saman asian. Kyllä minä sen osaan.

Vierailija
4/16 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu kehujaa suureen ääneen vastaavista asioista - eiköhän ymmärrä vinkistä. Voit vielä antaa muutaman hyvän ns. vinkin, miten asiat pitäisi tehdä.

Vierailija
5/16 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten erilainen? Kiinnostavaa.

Olen joskus kokenut tuollaista lääkärissä - puhutaan kuin lapselle, kun ovat luulleet että olen hullu/lukeneet sieltä kirjoista, että olen traumoja saanut. Mutta useasti ei ole kuitenkaan tapahtunut.

Jotenkin nauratti tuo tilanne, kun kuvittelen miten vuolaasti kehutaan. Sais hyvän sketsin siitä 😊 Silti käsitän kyllä ärtymyksesi hyvin.

6/16 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehujat ajattelevat erilaisuutesi takia, että tavallisista tehtävistä suoriutuminen on sinulle haastavampaa kuin muille? He ovat ymmärtäneet erilaisuutesi väärin? Jos kehujat ovat työyhteisöä, he ovat ehkä omaksuneet periaatteen, että kaikkia yhteisön jäseniä täytyy kehua ja huomioida antamalla suoraa positiivista palautetta pienistäkin tehtävistä.

Olisi tuollainen kyllä ärsyttävää. Sanoisin varmaan ystävällisesti naurahtaen, että eihän se nyt niin vaativa tehtävä ollut, mutta kiitos vain kehuista.

Vierailija
7/16 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti meni tämä aloitus !

Zinc

Vierailija
8/16 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

typissä ja te-toimistossa harrastavat samaa, nämä virkailijat ovat niin tekoystävällisiä. että ärsyttää kun puhuvat kuin lapselle. kehuvat pienimmästäkin asiasta.

Vierailija
9/16 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että ärsyttää. Kannattaa ehkä sanoa saman tien asiasta nätisti, koska jos et sano, eivät he osaa ajatuksiakaan lukea.

Eli: "minusta tuo kuulostaa loukkaavalta, että kehut minua tällaisesta perusasiasta kuin kahvin keitosta. En ole idiootti, selviän tällaisista jutuista kyllä aivan helposti. Ymmärrän, että yrität kannustaa, mutta tuo kuulostaa aliarvioivalta"

Ja jos hän ei parista kerrasta opi, ala reagoida samalla lailla hänen tekemisiinsä. "WAU! Mahtavaa äiti, sä keitit kahvia, upeaa!!!"

Vierailija
10/16 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keittämäsi kahvi on hyvää?

Itse muistan kun kehuttiin siivoamisesta, olen aina tykännyt.  Monesta muusta jos haukuttiin ne oli mielessä vielä kymmenien vuosien päästä.

No lässytys asia erikseen.

Vierailija
11/16 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

typissä ja te-toimistossa harrastavat samaa, nämä virkailijat ovat niin tekoystävällisiä. että ärsyttää kun puhuvat kuin lapselle. kehuvat pienimmästäkin asiasta.

Tämä. Pakkohan sitä on kohtelias olla ja hoitaa tilanne mahdollisimman hyvin, koska sillä lausunnolla saa rahaa jota tarvitsee elämiseen. Mutta jumankauta tuo on raivostuttavaa.

Vierailija
12/16 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tällainen liioiteltu kehuminen onkin niin ärsyttävää, kun siitä niin selkeästi kuultaa läpi, että se ei tule suoraan sydämestä vaan on alentuvaa ja toisen "erilaisuutta" alleviivaavaa.

Olen tähän mennessä tavannut yhden ihmisen, joka osasi vilpittömästi kehua ihan jokaista tapaamaansa ihmistä ihan mistä asiasta tahansa. Hyvin älykäs mies, matemaattisen alan osaaja mutta samalla myös hyvin herkän oloinen, sellainen, joka näkee kaikissa lähtökohtaisesti jotain hyvää. Hän olisi voinut kehua minua vaikkapa hyvin tiskatuista tiskeistä eikä se olisi kuulostanut lainkaan maireilevalta piiloveetuilulta, vaan aidolta arvostuksen osoitukselta. Tällainen ihmistyyppi lienee vain hyvin harvinainen.

Vierailija
13/16 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa ihmiset tajuais ettei se tarkoita sitä että on kehitysvammainen jos on vaan erilainen kuin muut ja en tarkoita tällä mitään vammaisuuteen viittaavaa. Miksi ei voida kohdella normaalisti ja kyllä mä ymmärrän et voi olla läppää se kehuminen mutta sitä tapahtuu usein kun teen pikkuasioita ..

Vierailija
14/16 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa ihmiset tajuais ettei se tarkoita sitä että on kehitysvammainen jos on vaan erilainen kuin muut ja en tarkoita tällä mitään vammaisuuteen viittaavaa. Miksi ei voida kohdella normaalisti ja kyllä mä ymmärrän et voi olla läppää se kehuminen mutta sitä tapahtuu usein kun teen pikkuasioita ..

Emmehän me voi tietää mistä on kysymys, jos et kerro millä tavalla olet "erilainen kuin muut".

Vierailija
15/16 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kuulostat mun tutulta joka saa myös kuulemma viikoittain näitä hyvä hyvä hienosti osaat ja tajuat yms. hän sitten ylpeänä kertoo kaikille, että taas tuli positiivista palautetta! Ihan tavallisesta perus suoriutumisesta siis kyse näissä.

Tyyppi omaa narsistista piirteitä, joten tuo tuulettaminen on kaiketi ihan ok😊

Vierailija
16/16 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he haluaa ärsyttää jos eivät muuten onnistu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi