Vanhuksen kuljetus henkiläautossa Korona-aikana?
Onkohan kukaan vielä keksinyt kuinka iäkästä ihmistä voisi turvallisesti kuljettaa henkilöautolla Korona-aikana?
Etäisyys etupenkiltä takapenkille ei taida riittää, vaikka kuljettajalla olisi maski ja hanskat kädessä...
Minkäänlaisen välipleksin asentaminenkaan ei taida tavalliseen autoon onnistua.
On aika julmaa, etteivät iäkkäät ihmiset pääse viimeisinä vuosinaan esimerkiksi käymään mökillä, jos heillä ei ole enää omaa ajokorttia.
Mitähän tässä voisi keksiä turvallisen matkan takaamiseksi?
Kommentit (8)
Köytä katolle se kiinni. Saa raitis ilmaa samalla.
Hanki limusiini. Niitä saa vuokrattua. Kuljettajineenkin.
Miksi sitä vanhusta pitäisi kuljettaa henkilö autolla?
Monilla ihmisillä ei ole autoa ollenkaan ja elämää on silti elettävä ja elämä on ihmisarvoista.
Väärä asenne.
Ei pidä sääliä.
Nauttikaa lähiluonnosta.
Voi elämän kevät! Istuta se mummo tai pappa sinne takapenkille ja ajele rauhassa kesämökille ja oletusarvo on, ettei tarvitse pysähdellä kahvi-tai vessatauoille. Samoin kuin se, että olet itse terve.
Paljon turvallisempaa on kulkea yksityisautolla kuin vaikkapa taksilla, joilla he myös liikkuvat -katsos kun ne vanhuksetkin saattavat joutua käyttämään esim. terveyspalveluja.
Tämä joukkohysteria on mennyt jo ihan liian pitkälle. Jos nyt ekstra varovainen haluat olla, niin pyyhi auton sisäpuoli puhdistusliinoilla tai käytä alkoholisprayta. Ja käytä itse kasvomaskia ja hanskoja, jos siltä tuntuu.
Eikösse ole parempi,että tuo 70plussa ajelee omalla autollaan,ajatte edellä tai jäljessä,sinne minne olette menossa.
Vähän hankalaa kun ei oo ajokorttia enää :(
Minä kuljetan vanhaa äitiäni syöpähoitoihin. Meillä molemmilla on ffp2-maskit.
Osta kasvot peittävä plexivisiiri, ei ole kalliita ja löytyy ainakin Puuilosta. Siihen maski lisäksi, luulisi olevan riittävän suojattu. Itse käytän plexivisiiriä kaupassa käydessäni, koska en voi sydän- ja keuhko-ongelmien takia käyttää henditystiet peittävää maskia.