Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helpottuvatko raskaudet/synnytykset yleensä kerta kerralta

Vierailija
15.05.2020 |

Esim. onko uskovaisilla joilla on suuria perheitä niin viimeiset raskaudet olleet pääsääntöisesti jo ihan helppoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Kolmas synnytys oli mulla vaikein.

Vierailija
2/6 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ensisynnyttäjällä synnytyksen kesto on pidempi, mutta usean synnytyksen jälkeen riskit taas kasvaa, esim verenvuotoriski suurenee. Myös ikä kasvattaa riskejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paheni kerta kerralta, johtuen sektioista. Jos olisi onnistunut alateitse synnytys niin asia olisi voinut olla toisin. Neljä lasta ja kohdussa arpikudosta ja kiinnikkeitä sektioista johtuen.

Vierailija
4/6 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykset ehkä varsinkin ensimmäisen jälkeen mutta raskaudet eivät. Päinvastoin, mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän voimia ne vievät. Eikä niistä synnytyksistäkään mitään takeita ole. Jos vauva on esimerkiksi toisenlaisessa, epäedullisemmassa tarjonnassa, niin synnytys on vaikeampi vaikka se olisi kymmenes.

Vierailija
5/6 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla vaikeutui kerta kerralta. Ensimmäisen kanssa olin parhaassa kunnossa, eli kyse voi olla siitäkin. Uskon myös, että ikä vaikeuttaa. Lisäksi raskaus tuntui vaikeammalta, kun lepääminen raskausaikana jäi vähemmälle jo olemassa olevia lapsia hoitaessa.

Vierailija
6/6 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen raskaus oli hankalampi, synnytys helpompi kuin ensimmäinen. Enemmänkin uskon näiden olevan "sukuvikoja", äidillänikin kuukautiset ja raskaudet olleet helpohkoja, synnytykset pitkiä.