Onko tällaista olemassa? Profetointi, tieto jostain vieraasta ihmisestä.
Siis oletteko ikinä törmänneet tai kuulleet, että joku on tiennyt toisesta ihmisestä asioita joita ei voisi tietää? Jeesuksen sanotaan tehneen näin ja Raamatussa on kohta joka antaa ymmärtää:
"Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne. 24 Jos sen sijaan kaikki profetoisivat ja joku epäuskoinen tai ulkopuolinen tulisi paikalle, hän joutuisi kaikkien koeteltavaksi ja tutkittavaksi 25 ja hänen sydämensä salaisuudet paljastuisivat. Silloin hän heittäytyisi kasvoilleen maahan, rukoilisi Jumalaa ja tunnustaisi: "Jumala on todella teidän keskuudessanne."
Tai jos joku onkin esim. minusta nähnyt asioita, onko sitten ollut vain hienotunteinen?
Kommentit (19)
Uskovilla on armolahjoja.Esim.kielilläpuhumisen,sairaiden parantamisen,profetoimisen ,niitä on ainakin 9 mainittu raamatussa.
Koska olen käynyt seurakunnan kokouksissa ,minulle on monta kertaa täysin vieras henkilö tullut kertomaan henkilökohtaisita asioistani.Osa on toteutunut.osa koskee tulevaisuutta.
Nämä asiat ovat tuttuja minulle.
Kuuntele ja katso hengellisiä ohjelmia tai mene itse paikan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Uskovilla on armolahjoja.Esim.kielilläpuhumisen,sairaiden parantamisen,profetoimisen ,niitä on ainakin 9 mainittu raamatussa.
Koska olen käynyt seurakunnan kokouksissa ,minulle on monta kertaa täysin vieras henkilö tullut kertomaan henkilökohtaisita asioistani.Osa on toteutunut.osa koskee tulevaisuutta.
Ja kuitenkaan ette noita "lahjoja" altista tarkkailulle, vaikka Randin miljoonalla saisitte aika monta köyhää ruokittua. Ja tietenkin syöpäosastoilla näille taikasormille olisi käyttöä.
Kyllä. Olen käynyt paikassa jossa siellä oleva henkilö sai tietoonsa yhden asian meidän naapurista mitä siellä on tapahtunut.
Harvinainen juttu, ei voinut arvata.
Se tieto tuli jostakin.
En nyt löydä sitä oikeaa sanaa.
Hiukkaskietoutumista, kvanttifysiikka selittää. Monien ihmisten kohdalla saan tuntemuksia. Esim kun kättelin toisella puolella maata erästä ihmistä, tunsin saman tien hänen yhteytensä mieheeni. Kun kysyin asiasta, kertoi seurustelusuhteestaan joskus 20 vuotta aiemmin. Ei olisi ikinä pitänyt olla mitään mahdollisuutta meidän edes tapaavan, en ollut koskaan kuullutkaan kyseisetä ihmisestä ennen tätä.
On olemassa oleva ilmiö, mutta ei pidä sokeasti luottaa näihin.
Ensinnäkin yleisesti koko seurakunnalle puhuttu profetia jostain henkilökohtaisesta asiasta luultavasti osuu maaliin ainakin jollakin. ”Lapseni, minä tiedän että kamppailet alkoholiongelman/ salasuhteen/ tjsp. kanssa...”
No shit? Olisiko satapäisessä joukossa joku, jolle nuo osuisivat?
Ja sitten pahat henget osaavat nuo hommat ihan siinä missä Pyhä Henki.
Uskon minä, vaikka henkilökohtaisesti vierastan vapaiden suuntien menoa. En tarkoittanut mitään ennustamista, vaan sitä että ihminen näkee/tietää sinusta asioita. Esim. Jeesus tiesi että hänen tapaamallaan naisella on ollut viisi miestä. Tällaista tarkoitan. Ei arvailua tai tulevaisuuden ennustamista vaan sitä että kerrot minusta asioita joita et luonnollisesti voisi mitenkään tietää ja johon voin vastata että näin tosiaan on.
ap
Ja minulla on olo, että yksi ihminen näkee minusta enemmän kuin näytän, se tuntuu yhtä aikaa vähän kauhealta mutta myös ihanalta ja hyvältä. Mutta en tiedä kuvittelenko vaan vai voiko hänellä olla tällainen yky. Siksi mietin. Ja jos olisi, niin onko siinä mitään rajoja..? vai saako tietoa jotenkin valikoivasti? Kiinnostaisi jotenkin tietää lisää tällaisesta.
ap
Vierailija kirjoitti:
On olemassa oleva ilmiö, mutta ei pidä sokeasti luottaa näihin.
Ensinnäkin yleisesti koko seurakunnalle puhuttu profetia jostain henkilökohtaisesta asiasta luultavasti osuu maaliin ainakin jollakin. ”Lapseni, minä tiedän että kamppailet alkoholiongelman/ salasuhteen/ tjsp. kanssa...”
No shit? Olisiko satapäisessä joukossa joku, jolle nuo osuisivat?
Ja sitten pahat henget osaavat nuo hommat ihan siinä missä Pyhä Henki.
Samaa mieltä. Tuosta olen kuullut myös, että myös pahat henget kertoisivat asioita. Jumala kun kertoo asioita.. ilmeisesti sitten tahtonsa mukaan?
ap
Vierailija kirjoitti:
Hiukkaskietoutumista, kvanttifysiikka selittää. Monien ihmisten kohdalla saan tuntemuksia. Esim kun kättelin toisella puolella maata erästä ihmistä, tunsin saman tien hänen yhteytensä mieheeni. Kun kysyin asiasta, kertoi seurustelusuhteestaan joskus 20 vuotta aiemmin. Ei olisi ikinä pitänyt olla mitään mahdollisuutta meidän edes tapaavan, en ollut koskaan kuullutkaan kyseisetä ihmisestä ennen tätä.
Ohhoh!
ap
Olen. Kyse ei ollut kyllä mistään uskonnollisesta. Mutta kerran baarissa yksi puolituttu halusi katsoa kättäni. Luetteli sitten mm. menneisyydestäni älyttömän tarkasti asioita joita en ollut kertonut kenellekään. Ja myös ihan pikkujuttuja kuten "viime tiistaina sinulla oli näköjään maha kipeänä". Kaikki nuo jutut osuivat ihan nappiin, ja monet sellaisia mitä kyseisen henkilön ei tosiaan olisi pitänyt olla mahdollista tietää. Tuli kunnon kylmät väreet. Tyyppi kysyi vielä että haluanko että kertoo jotain tulevaisuudestani mutten halunnut.
Törmäsin tähän henkilöön puolisen vuotta myöhemmin ja otin silloin puheeksi tuon tapahtuman. Henkilö kielsi kaiken. Sanoi ettei ole koskaan ennustanut kenellekään kädestä ja että oli ollut varmaan vaan niin humalassa että höpötellyt jotain. Ei kuulemma muistanut koko illasta mitään. Minulle jäi asiasta tosi outo olo. Henkilö kuoli muutama vuosi sitten joten asia jäänee ikuiseksi mysteeriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkaan ette noita "lahjoja" altista tarkkailulle, vaikka Randin miljoonalla saisitte aika monta köyhää ruokittua. Ja tietenkin syöpäosastoilla näille taikasormille olisi käyttöä.
Nämä ovat aivan julkisia tilaisuuksia,joihin kuka vaan voi mennä ja katsoa toimintaa tv:tä ,kuunnella radiosta.
Kristilliset järjestöt tekee paljon,paljon avustustyötä ympäri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat aivan julkisia tilaisuuksia,joihin kuka vaan voi mennä ja katsoa toimintaa tv:tä ,kuunnella radiosta.
Kristilliset järjestöt tekee paljon,paljon avustustyötä ympäri maailmaa.
Niinpä. Luuleeko kysyjä että Jumala alkaa käskystä tehdä jotain temppuja koska on miljoonaa vailla.
ap
21.3.2020
Millan v. 2018 näkemä näky lohikäärmeestä
Näin näyssä tulta syöksevän lohikäärmeen, joka oli ikään kuin kokonaan tulessa ja kiertyi koko maapallon ympärille, hyvin nopeasti suunnilleen päiväntasaajan pohjoispuolelle, ihan päiväntasaajan linjaa noudattaen, mutta tuli levisi melkein kaikkialle, pahiten tietysti tulilohikäärmeen alla ja lähellä oleviin alueisiin.
Lohikäärmeen pää oli Pohjois-Italiassa ja ruumis sekä hyvin pitkä, kapeneva pyrstö piiskaasi ja kietoutui itään päin, maapallon ympäri.
Lohikäärmeen pää syöksi tulta länteen päin vihaisena. Pyrstö ulottui lopulta lohikäärmeen päähän ja suuhun asti.
Eniten lohikäärmeen alla ollut päiväntasaajan pohjoisempi osa näytti mustalta.
Lopulta lohikäärme paloi ja poltti nopeasti itsensä pois.
Näyn saatuani ajattelin, että se liittyisi ehkä väärien uskontojen leviämiseen, mutta näky jäi minulle mietintään ja kysymysmerkiksi.
Olen viime aikoina ajatellut, että parin vuoden takainen näkyni oli mahdollisesti tähän koronaviruspandemiaan liittyvä.
Esimerkki:
En koskaan ole lähtenyt matkustamaan bussilla ilman rahaa tai bussikorttia.Kerran olin 10km päässä kodistani(Hakaniemi)ilman rahaa ja bussikorttia.
Huomasin sen hengellisessä kokouksessa.
Menin kysymään tuntemattomalta naiselta,voinko ottaa lainaksi bussilipun hinnan kolehdista.
Hän sanoi että aamulla hänelle sanottiin että ota ylimääräinen raha mukaan.Hän näytti että hänellä oli minulle bussimaksun hinta ylimääräisenä ja antoi sen.
Hän oli sen seurakunnan työtekijä ,muuta en tiedä. Siis kristityt saavat ohjeita Jumalalta.
Raamattu käskee koettelemaan onko profetia totta.Eli aina kyseenalaistaan.
.