Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanlife - pakettiautossa asuminen

Tuleva koditon
14.05.2020 |

Olen jo vuosia haaveillut retkeilyautoon muutosta ja selannut netin läpi erilaisia vanlife blogeja seuraten. Onko muita jotka höyrähtänyt samoin? Kesä tulossa niin innostus vaan kasvaa.

Suomalaisiakin löytyy vaikka suurin osa onkin ulkomailta.

https://www.karavaanielamaa.fi/matkakertomuksia/irtiottoja-arjesta/retk…

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen, (vaikkakin) pikkukaupungin lähiössä meinaa olla jo sen verti vaikeaa, että olen miettinyt teltan ostamista kesäksi.

Noissa maailman metropoleissakin usea on varmasti asunnoton omasta tahdostaan.

Huomannut, että häiriökäytökseen puututaan nykyisin välinpitämättömästi.

Ei varmaan kannata silti koko Suomeen yleistää, mutta kokemukset ovat nämä.

Vierailija
2/6 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

unelmahan se ois ku vois asua jossai kunnon 6x6 raskaassa asuntoautossa missä vettäkin riittävästi .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen vuotta sitten asuin muutaman vuoden matkailuautossa.

Olin siitä hyvässä asemassa, että pystyin hoitelemaan työpaikallani suihkuhommat ja pesemään pyykit.

Vaihtelin yöpymispaikkaa fiiliksen mukaan, markettien parkkkipaikoilta huoltamoiden pihoihin/umarannoille/hautausmaiden parkkiksille/metsäautoteille yms.

Näin jälkeenpäin ajatellen elämäni parasta aikaa ja jäi mukavat muistot siitä, miltä tuntuu työpäivän jälkeen palata 25 asteen pakkasessa autolle, jossa sisälämpötila oli samaan luokkaa ja kuinka ihanalta tuntui kun kaasulämmitin alkoi lämmittämään autoa n 23 asteen lämpötilaan nukkumista varten .

EI ollut siihen aikaan varaa pitää lämmitystä päällä 24/vrk.

Vierailija
4/6 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää joku retkeilyauto/matkaiuauto/minibussi!!!!

Vierailija
5/6 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myykää joku retkeilyauto/matkaiuauto/minibussi!!!!

Homma ei oikein enää kannata nykyaikana.

Verot matkailuautosta/retkeilyautosta/minibussista ovat pääsääntöisesti 600-8000/vuosi ja siihen kun laskee kaasun hinnat talvikausina, jolloin kaasua kuluu lämmitykseen useita 11 kilon pulloja viikossa tai leirintäalueen sikahintaiset kausipaikata ja ylihintaiset sähköliitännät, autossa asuminen tulee yllättävän kalliiksi.

Kesällä hienoa hommaa, mutta kylmällä kaudella asuminen autossa ja sen hinnat vähän pompsahtavat.

Vierailija
6/6 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ostin juuri pikkupakun tätä varten! Kyllä mä talvikodin vielä pidän kun ei nämä Suomen sääolosuhteet oikein aina ole parhaat eikä työ vielä onnistu kokonaan etänäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän