Oma Väri Takaisin
Toivoisin että tähän ketjuun osallistuisi edes vähän porukkaa joilla sama tilanne menossa jotta saataisiin keskustelu aluille. Eli kuten otsikosta näkee, aiheena hiusten värjäyksen lopettaminen. Jos sinulla on jo oma väri tai et ole koskaan värjännytkään, kerro hyvät puolet (koska itse en yhtään huonoakaan keksi)! 🙂
Omasta tilanteestani hieman;
Olen siis värjännyt 10 vuotta hiuksiani, oma keskivaalea väri ollut päässä viimeksi lapsena ja se on muuttunutkin siitä aika paljon, tuhkaisemmaksi ja hieman tummemmaksi. Olen yrittänyt kasvattaa omaa väriä takaisin vaihdellen, nyt vuodesta 2014 saakka siinä onnistumatta. Huomaan kyllästyväni puolen vuoden tienoilla kasvatusurakassani, ja päädyn aina värjäämään (ja katumaan). Nyt on kuitenkin sellainen elämäntilanne että olisi vallan mainiota aikaa kasvattaa oma väri päähän kun olen suurimmaksi osaksi lapsen kanssa kotona. Tällä hetkellä hiukset ovat solisluumittaiset ja väriltään vaaleat kuparinruskeat, omaa väriä n. 1cm. Suunnitelmissa on antaa näiden vain kasvaa, en lähde kikkailemaan vaalennuksien tai raitojen kanssa sillä itseäni haittaisi enemmän rahanmeno kuin tämä kontrasti värjätyn ja värjäämättömän välillä. Aion pitää hiuksia erilaisilla kampauksilla ja syksyllä pipoa, niin luulisin selviäväni tämän kuontalon kanssa.
Lopuksi lisään vielä että hiusvärien myrkyt ovat syöpäriski, ja itse olen jo näille myrkyille herkistynyt enkä siksikään enää edes voisi värjätä. Hiusvärien riskeistä nimenomaan tuntuu myös olevan kummallisen vähän tietoa vaikka olen koittanut englanniksikin etsiä.
Kommentit (6)
Kasvatin oman värin n. 5 vuotta sitten vuosien värjäämieskierteen tuloksena. Oli blondit hiukset, ja oma väri tumma suklaanruskea. Annoin kasvaa, olin jonkin aikaa sitten kaksivärinen. Leuka pystyssä ylpeänä kannoin senkin :D Fiilis oli upea, kun kampaaja sanoi, että nyt poikkastaan loputkin blondit pois. Tämä oma väri on kyllä paras. Luonto tietää, mitä tekee.
2: Hienoa! Kaksivärinen tukka ei läheskään niin paha, jos juurikasvu on tumma ja loput hiuksista vaalea, tulee srllainen kaunis ombre-efekti! Valitettavasti vaalea juutikasvu tummassa tukassa ei vieläkään ole tullut muotiin, mutta aion itsekin kantaa kuontaloni ylpeydellä vaikka se vähän hassulta tulee näyttämään. Niin kauan kuin itseä ei sävyerot haittaa niin antaa mennä vain! Se on varmasti sen arvoista kun lopulta on hyväkuntoiset, omaan ihon-, ja silmienväriin täydellisesti mätsäävät hiukset! 🙂 AP
Mulla oli sama tilanne, n. 10 v värjäystä kunnes halusin oman värin takaisin. Lampsin tyvikasvun kanssa kampaajalle värjäämään loputkin niin lähelle omaa väriä kuin mahdollista. Sen jälkeen lopetin värjäämisen ja nyt melkein kokonaan oma väri päässä (latvoissa näkyy vähän värjättyä hiusta, mutta ei poikkea häiritsevästi omasta).
Vierailija kirjoitti:
Kasvatin oman värin n. 5 vuotta sitten vuosien värjäämieskierteen tuloksena. Oli blondit hiukset, ja oma väri tumma suklaanruskea. Annoin kasvaa, olin jonkin aikaa sitten kaksivärinen. Leuka pystyssä ylpeänä kannoin senkin :D Fiilis oli upea, kun kampaaja sanoi, että nyt poikkastaan loputkin blondit pois. Tämä oma väri on kyllä paras. Luonto tietää, mitä tekee.
Cool story bro
Värjäsin aikoinaan, mutta ain lähelle omaa väriä, vain hiukan punaisemmaksi tai tummemmaksi (minulla keskiruskeat hiukset) ja laiskasti, vaan pari kertaa vuodessa. En kokenut juurikasvua ongelmaksi, koska latvat ja juuret ovat luonnontilassakin eri väriset ja se purkkiväri aina haalistui lähemmäs omaa väriä. Lopetin, koska kemikaalit alkoivat huolestuttaa ja loppujen lopuksi kyse oli tosiaan vaan sävyistä joten tuntui vaan turhalta. Eipä siinä sen kummempaa, säästyy rahaa ja vaivaa kun en värjää. Nyt on ilmaantuneet ekat harmaat enkä aio värjätä, koska minusta harmaat hiukset ovat kauniit, ja myös se "salt & pepper" vaihe jota monet kammoavat.
Tutut joilla ollut isompi väriero ja halunneet oman takaisin ovat käyttäneet eri tekniikoita, osa on alkanut värjätä omaa lähempänä olevalla värillä tai ottaneet raitoja, väreistä ja tyylistä riippuen. Yksi teki radikaalin ratkaisun ja veti kerralla sellaisen 2 sentin tukan, sopi kyllä hänelle mutta ei ehkä ihan joka tyypin juttu :D
Ok