Vieläköhän jollain on niitä madonnapatsaita sisustuksessaan?
Muistatteko sen yltiömakean maalaisromanttisuusvillityksen kun oli kaikenlaisia ihmeellisiä virityksiä monien huushollissa, noi madonnapatsaat oli kamalimmasta päästä. Sitten piti myös kantaa sisään kaikenmaailman heinäseivästä ja rattikelkkaa siihen viereen.
Kommentit (15)
Meinaatko kipsisiä valkoisella madonnareliefejä (seinämalli useimmiten se)? Muita en tiedä. Luulin, että niitä oli vain uskovaisilla tädeillä, ei heinäseiväsporukalla.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko kipsisiä valkoisella madonnareliefejä (seinämalli useimmiten se)? Muita en tiedä. Luulin, että niitä oli vain uskovaisilla tädeillä, ei heinäseiväsporukalla.
http://3.bp.blogspot.com/_mHiHUWX-DlY/SfCv-ni2D3I/AAAAAAAAANg/A1URiLfFn…
Kyllä näitä oli maalaisromanttisissa sisustuskaupoissa paljon myynnissä. Ja hassuinta oli se että ne töröttivat lipaston päällä ihan tapaluterilaisten ihmisten kodeissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vikaa noissa on?
Minun mielestäni ne ovat koristeita koristuksen vuoksi täysin vieraasta maailmasta, jolla ei ole mitään tekemistä täkäläisen elämän kanssa. Sama kuin laittaisi jotain intiaani- tai havaijijuttuja hyllyynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vikaa noissa on?
Minun mielestäni ne ovat koristeita koristuksen vuoksi täysin vieraasta maailmasta, jolla ei ole mitään tekemistä täkäläisen elämän kanssa. Sama kuin laittaisi jotain intiaani- tai havaijijuttuja hyllyynsä.
Onhan monella joku buddha-patsaskin tai ehkä jopa Shiva Nataraja kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vikaa noissa on?
Onhan monella joku buddha-patsaskin tai ehkä jopa Shiva Nataraja kotona.
Niin, samaa sarjaa ovat.
Meillä oli vähän tuon tyylinen, mutta yksinkertaisempi patsas 90-luvulla kotona. Äitini oli saanut sen jostain. Ehkä lahjana? Oli paraatipaikalla esillä, vaikka ei oltu missään määrin uskonnollisia. Kai siinä oli sitten tunnearvoa. En laittaisi omaan kotiini. Kuten en myöskään Jeesus-taulua, Buddha-patsasta tai mitään muuta selvästi uskonnollista.
Minulla on madonna ja jeesus olleet sulassa sovussa peilipallon kanssa jo 20 vuotta.
Mun monella tutulla on, mutta värikkäitä versioita. Minulla on itsellä vain vihkivettä pyhiinvaelluskohteesta madonnapatsaan muotoisessa pullossa.
Voi luoja, hahmotin tuon otsikon monta kertaa niin että siinä lukee madon-napatsaita. Mietin että mitä hemmettiä! 💩
En ole nähnyt tommosia enkelipatsaita ku sairaaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vikaa noissa on?
Minun kotoa löytyy uskonnollisista syistä Neitsyt Maria ja sukuhistoriallisista syistä mayatoteemi. Kotonani on myös muutakin intiaanitaidetta, mutta en ehkä ole ihan perinteinen täkäläinen.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Ei hajuakaan patsaista tai maalaisromantiikasta mutta Maria on tauluna seinällä.
millaisia? En usko nähneeni?