Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**TAMMENTERHOT keskiviikkoon**

05.07.2006 |

Huomenta! Aloitanpa uuden pinon kun en löytänyt vielä keskiviikolle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, nyt on alkanut satelemaan vauvantarviketta taloon :) Käytiin eilen sukuloimassa ja siellä oli tarjolla neljän lapsen vaatteista parhaita tälle suvun kuopukselle. Olisi löytynyt jo +10v. pojan ulkovaatteitakin mutta siihen oli pantava stoppi, kun ei taloon mahdu niin ei mahdu. Että ovatkin hyväkuntoisia ne kaikkein pienimmät vaatteet, ei kuulemma tosissaan ehdi juuri paria kertaa enempää pitää päällä.

Tuolla oli tarjolla myös vauvan turvakaukalo. Se on jo yli viitisen vuotta vanha joten en tiedä miten on standardit muuttuneet tuossa ajassa?? Uskaltaisitteko itse ottaa käyttöön? Kolareita ei ole ollut.

ULTRA: Meillä oli vanhemmille ihan uusi juttu nuo ultrakuvat. Äiti oli aivan haltioissaan kun näki että vauva on jo noin selvästi vauvan näköinen kuvassa :)

ON: Tänään eka neuvolalääkäri. Eh, muistaakseni mieslääkäri mikä hieman arveluttaa. Mies ei halunnut tulla mukaan katsomaan kun se ronkkii alatutkimusta. No ei sen väliä kun justiin oltiin siellä ultrassa yhdessä.

Tsemppiä ihan kaikille teille joilla ultra vielä edessä! Murjaaniko oli epävarmalla mielellä... ((stemppihalaus)).. jaksele!

Ainiin, Maria oli innostunut remontoimaan. Miten ihmeessä jaksat?? Itse aloitin mun maalausoperaatiota testaamalla väriä yhteen makkarin seinään ja puoliväliin jäi sekin! Plaah. Nyt pitäis jaksaa hoitaa tuo seinä jotenkin järkevään kuntoon, siihen jäi mun maalausoperaatio.. *nolo* Jaksamista sinne remontin keskellekin!

/Hilja

P.S. Vauvat.netissä on keskustelupalstalla mahtavia masukuvaketjuja. Käykääs katsomassa. Tammikuisillakin jo tosi ihkuja masuja, saati sitten 30-40 viikkoisia, huh :)

Vierailija
2/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään nukuttiinkin poitsun kanssa pitkään. =)

Kävin viiden maissa aamulla syömässä vähän banaania ja mansikkakeittoa, kun nälkä yllätti ja aamulla herätessä ei ollutkaan niin paha olo kuin yleensä. =)

Pitäis vähän saada siivottua enimpiä sotkuja. Mun vanhemmat ja sisko on tulossa tähän tänään ja lähtevät maanantaina. Ihanaa, saan lepohetkiä, kun pojalla on muita kaitsijoita!

Kelassakin pitäis käydä pyörähtämässä. Ilmottaa nuo miehen tulot, kun alotti työt nyt. Katotaan, saanko enää kotihoidon tukea ollenkaan...

Mulla ei tosiaan ollut ekassa raskaudessa yhtään lääkärikäyntiä, eikä oo nytkään. Terveydenhoitaja tekee siis tuon ekan ultrankin. Outoa...

Mutta täällä tarjotaan kuitenkin kolme ultraa, niin siitä olen tyytyväinen! =)

Siivoomaan...

Ainiin, kävin tuolla vauvat.netissä, josta hiljamaari mainitsi, katsomassa noita vauvamasuja. Ihania! Kuinkahan isoks tää oma möhis kasvaakaan, kun nyt on jo kokoa...

-tau sekä masuetana 11+4-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin lomareissulle lähtiessämme vuonna 2003 Emmaljungan Softyt (muistaakseni ne on ne). Ne on ollu loistavat, jos ei halua ihan sellaisia vimpulapyöräisiä matkarattaita. Noissa on isot pyörät, kulkee sohjossakin ja tavarakoriin mahtuu hiukan tavaraakin mukaan. Tukevat ja hyvät. Brio Pony taitaa olla vähän samantyyppinen ratas.

Heipsulivei! :)

Vierailija
4/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljamaari:

Ainiin, Maria oli innostunut remontoimaan. Miten ihmeessä jaksat?? Itse aloitin mun maalausoperaatiota testaamalla väriä yhteen makkarin seinään ja puoliväliin jäi sekin! Plaah. Nyt pitäis jaksaa hoitaa tuo seinä jotenkin järkevään kuntoon, siihen jäi mun maalausoperaatio.. *nolo* Jaksamista sinne remontin keskellekin!

/

[b]Hiljamaari:[/b] Mulla on onneksi tuo pahin väysmys mennyt ohi ja kun mä pääsen tapetoinnin alkuun,en malttais lopettaa ennenkuin on valmista,on niin kiva nähä oman työn tulos.. ja kun ne seinät oli niin kamalat,niin sekin motivoi.. viime yönä tein kahteen asti pojan makkaria,aamulla laitoin viimeisen pätkän boordia ja äsken siivosin huoneen ,eli valmista olis! Tuli aivan mahtava huoneesta vaikka itse sanonkin.. olkkarin kans on nyt maltettava perjantaihin,koska en yksin voi/uskalla alkaa kirjahyllyä siirtelee ja iso tv:tä... No pesen pojan makkariin vielä toisen maton..

[color=#800000](.) Kylläpä tuo maha nyt on pullahtanut esiin,ihan hassua! kuten mainitsinkin,pahin väsy on poissa,mutta yhä tulee huonoa oloa jos ei syö ja aamut alkaa aina jääkaapilta jossa hörppään ensi töiksi täysmehua..[/color]

nyt siivoon ja syömään(taas)

[b]Maria ja himpula 12+3[/b]

Vierailija
5/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen sää jatkuu! Nyt kun turvotuskin on ehkä hieman helpottanut, niin nautin tästä ihan mielelläni. =)

Meillä herättiin tänä aamuna jo ennen kuutta, mut onneksi mies jaksoi nousta niin sai itse pötkötellä puol kahdeksaan..

Tau79 tais mainita mansikkakeiton? Heti tuli mieleen Taysin välipalajääkaappi, ku kävi synnytyksen jälkeen sieltä aina hakemassa mansikkakeittoa.. nam, nam.. nyt on varmaan pakko käydä ostamassa kaupasta.. olin jo ennättänyt unohtaa miten hyvää se olikaan. =)

hiljamaari: Mä en uskaltais ottaa vanhaa kaukaloa käyttöön, sillä nykysuositus taitaa olla se max 5 vuotta. Mietitään just, että pyydetäänkö takas meidän vuonna 2005 käytössä ollut, vai ostettaisko kuitenkin uus.

Omaan napaan ei oikeastaan ihmeempää kuulu. Pikkuinen kasvaa siinä sivussa, ja esikon kanssa touhutessa aikaa menee nopeasti. Omaa asuntoa alettiin just metsästämään, ja toivotaan, että päästäis vielä hyvissä ajoin ennen vuoden vaihdetta muuttamaan. Olisi sitten enemmän tilaa tulokkaallekin. =)

Mutta nyt takaisin hommiin..

Vierailija
6/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kokonaan laittaa tuohon pelkogallupiin kommentia.. siis, olen paljon rennompi tän toisen raskauden kans. Ekassa mietti kaikki tautivaihtoehdot, ja laski viikkoja tiettyihin rajapyykkeihin, mutta nyt vaan on.. =) Esikoinenkin saa aika rauhassa touhuta ja olla sylissä, vain pahimmat pomppimiset estän. Toinen on kuitenkin vielä sen verran pieni (1v5kk), että kaipaa kovasti sylittelyä ja leikkimistä. =)

Oli varmaan taas miljoona muutakin asiaa, mihin piti kommentoida, mutta enpä enää muista... *pahimmanlaatuinen raskausdementia*

Vierailija
7/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miusta kans tuntuu, että tää raskaus on mennyt aika paljon omalla painollaan, ekassa piti tarkistaa joka viikko, missä mennään ja taisin tietää kaikki koko- ym. faktat vaikka kuin tarkasti. Nyt ei aina edes ole selvillä, mikä rv on menossa. :) Kyllähän aina nuo sairaudet ja kehityshäiriöt käy mielessä, mutta se on yleensä hetken vain. Olisihan se tiukka paikka, jos vauva olisi jotenkin sairas, mutta en halua kantaa huolta siitä etukäteen.

Ihan toiseen asiaan: onko mahdollista tuntea vauvan liikkeitä jo nyt, rv 13+5? Eilen illalla nimittäin tuntui alavatsassa pieni pyrähdys ja sitten tömpsy päälle. Muistutti kyllä kovasti esikoisen ekoja liikkeitä rv 16-17. Noh, pitää tässä ruveta kuulostelemaan tarkasti, eiköhän ne liikkeet sieltä pikkuhiljaa ala ihan oikeesti tuntumaan.

Nyt pitää mennä nauttimaan auringosta. Kävin torilta mansikoita, niin jos ottais kirjan ja mansikat mukaan pihalle. :)

T: Monttu

Vierailija
8/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein tulee vaan luettua toisten kuulumiset eikä tule kirjoiteltua itse mitään.

Monilla on näköjään ollut jo neuvolalääkäreitäkin, mulle ei puhuttu tänään ekalla neuvolakäynnillä lääkäristä mitään. Esikoisen kanssa oli muistaakseni n. rv 12, nyt varattiin vaan neuvola viiden viikon päähän. Eipä sillä väliä kun joudun kuitenkin käymään 4 viikon välein äitipolilla diabetespäivän merkeissä lääkärillä joten seurantaa on kyllä kovasti.

Viime kerralla rv 7 ultrattiin, jolloin näin sykkeen kuvaruudulta, mutta tänään kuulin ne ensimmäistä kertaa. Ehdin jo pelästyä kun ääniä ei heti kuulunut, mutta löytyiväthän ne sitten viimein. Oli vaan niin lähellä omaa sykettäni ettei siksi tahtonut heti erottua. On se ihmeellistä että niin pienen sydänäänet jo voi kuulla. Muutenkin asiat olivat kohdallaan, paitsi että rautaa joudun alkaa syödä jo nyt. Toivottavasti tehoavat pian niin voisi väsymys helpottaa.

Aurinkoista keskiviikkopäivää kaikille!

t. AIno, rv 10+2

Vierailija
9/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa hellepäivää kaikille!

Mulla myös tilanne se, että tässä toisessa raskaudessa ei muista murehtia, eikä muutenkaan noteerata oloja ja murheita niikuin ekassa. 1v 5kk vanhan esikoisen kanssa menee aika nii, että ei ehdi murehtia :) Hyvä jos raskausviikkonsa tietää... taitaa muute olla 13+1 nyt, kun äkkiä laskin.

Joku kyseli liikkeistä. Itse tunsin ekassa raskaudessa jo ennen ekaa ultraa liikkeet, samoin tässä toisessa. Tuntemuksiet tuleee kyllä harvakseltaan ja ei välttämättä joka päivä, mutta aivan selvästi välillä muljahtaa pariin kertaan alavatsassa :) Nyt toisella raskauskerralla ei voi erehtyä.

Helleterveisin,

Göögle 13+1

Vierailija
10/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=68228B]Heisulivei vaan kaikille!

Tässä onkin vierähtänyt muutama päivä, ettei ole juuri ehtinyt netissä käydä! Olo on ollut hyvä, poislukien nuo viimeviikonlopun ihme itkukohtaukset. Onneksi eivät ole uusiutuneet!

Jostain syystä en tahdo saada öisin unta nyt. Tuli tällä viikolla tuommonen vaiva.. Aluksi vaan heräsin 3-4 välissä ja pyörin sängyssä kunnes nousin kun ei kertakaikkiaan vaan tuu uni. Eilen en puolestaan meinannu saada unta nukkumaan mennessä.. Kuuluu kaiketi " pakettiin" ..

Nyt on tosin jännittävät hetket käsillä, menen huomenna " tuomiolle" -ainakin semmonen olo on. Huomenna on nimittäin np-ultra. Oon yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa ja meilkein välillä siinä onnistunkin =D

mutta mutta " pomo" tuolla huutelee, täytynee mennä katsomaan mikä hätänä!!

Tuun huomenna iltapäivällä kertomaan, miten kävi.

Mary rv 12+0 (wou)[/color]

Vierailija
11/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murjaani: minä se mietin et olisi tosi kätevät nuo matkarattaat, että mahtuis autoon paremmin kun lähdetään pitemmälle matkalle ja sitä tavaraa on mielin määrin mukana. Kiitos vinkistä! Pitää miettiä...

Valaskalas: Meillä lapset ovat iältään: esikoistyttö 3v3kk ja kuopustyttö 1v5kk tässä kuussa.

Monttu: Mä taisin myös tuntea samanlaisia " potkuja" aika aikasessa vaiheessa kun odotin toista. Olisko peräti just noilla viikoilla. Nyt en ole tuntenut mitään vielä..voi olla että nyt mun raskaus ei ole edes näin pitkällä mitä neuvolan LA:n mukaan oisi(31.12). Kierron mukaan 4.1.

Juu tänään piti sitten käyttää kuousta lääkärissä kun on ollut kuumeessa 3 päivää ja nuha jatkunut jo kolme viikkoa. Ei löytynyt mitään, eli ilmeisesti on paranemaan päin neiti.

Itsellä vointi erittäin hyvä, masu vaan kasvaa, eli kyllä siellä elämää näyttää olevan. :)

mellum ja vauvaliini 14+3

Vierailija
12/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan tänään touhuttu koko päivä kaikkee mahollista niin ei oo jääny aikaa ees kuulumisia naputella.

mitään ihmeellisempää ei tänne kuulu, mahaa ei kyllä mulla vielä huomaa yhtään, mutat eihän niitä viikkojakaan oo kuin 10+2. muutenkin kun tota vararavintoa on ja leveä lantio niin menee varmaan vieläainakin kuukausi ennen kuin alan näyttää odottavalta.

kyselyihin sen verran et kakkosta odottaessani olin kokopäivätöissä ja silloin päiväty meni niin vauhdilla ettei osannu kytätä omaa oloa ja miettiä kaikkea mahollista. nyt kun oon kotona muksujen kans niin on huomattavasti enenmmän aika pohtia juttuja. ja sitä paitti nyt mulla on tiedos faktana et meillä on se 25% riski sairaalle lapselle, mutta sen asian on hyväksyny jo ennen raskaaksi tuloa joten se itsessään ei kumma kyllä vaivaa niinkään paljoa. enemmän ehkä kuitenkin pelkää et jotain menee ihan perustavasti pieleen tai ettule eihan kehitysvammoja yms...

mullahan muuten meni meidän tk:n tilanteen takia np-ultra vasta viikoille 14+3 ellei ne kutsua mua sit taysiin tohon ultraan, mikä on kuitenkin aika epätodennäköistä. lähete on kuitenkin taysiin jo menny joten saas nähdä mihin ne sieltä mua kutsuu. todennäköisesti ehkä vasta rakenneultraan aikaisintaan. sinällään harmittaa kun se tulos ei sit kyllä oo luotettava kun se tehdään niin myöhään mut minkäs teet...

muistaakseni oli joku toinenkin kyseli mihin mun oli tarkoitus jotain kommentoida mut yllättäen en taas muista mikä. no täytyy kattoo sit myöhemmin jos se mustuis mielene ja tulis kommentoitua. nyt täytyy lähtee laittaa lapsia kuntoon ja valmistautua autoreissuun miestä hakeen töistä. illaksi riittääkin vielä touhua kun pitää viikata hirveä kasa pyykkiä ja pakata huomiseksi vaatteet. hoh hoh....

päivänjatkoja kaikille!!!

sapa

Vierailija
13/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä seuraillut teidän kirjottelujanne, mutta kuumuus ja päänsärky on saneet jättäytymään taka-alalle. Kovin aktiivista porukkaa täällä kyllä on!

Np-ultra oli meilläkin viime viikolla ja sen tulos 1,1-1,3mm ei rohkaissut lapsivesipunktiota ottamaan, vaikka lääkäri ikäriskeistä paasasikin. Onhan ikää tietysti 38v., mut keskenmenon riski punktiossa on suurinpiirtein sama ku vammaisen lapsen saamiseen, joten luotan vaistoihini ja jätän sen ottamatta. Olin jotenkin niin varautunut huonoihin uutisiin, että suorastaan leijuin seuraavat päivät, kun kaikki olikin kunnossa! Sain myös ajan kontrolliin sen tuhruttelun takia 19.7, kun arveli istukan olevan jälleen kerran alhaalla ja sen aiheuttavan sitä verenvuotoa. Ihanan jämpti ja tarkka lääkäri!

Tuon ultran jälkeen sitten villiinnyin raskauteen ihan täysin ja tilailin mammavaatteita läjäpäin sieltä sun täältä... Missymomin paketti itse asiassa odottaa noutamista Postissa tälläkin hetkellä. Esikoisen kanssa kärvistelin kaksilla housuilla ja kahdella kunnon paidalla viimeiset kuukaudet ja nyt olen päättänyt panostaa tuleviin kuukausiin edellistä kertaa enemmän ja nauttia myös siltä osin raskaudestani oikein kunnolla. Ne vaatteet kun saa aina kaupiteltua eteenpäin, niin suurta rahanmenoa ei loppujen lopuksi tästäkään turhamaisudesta aiheudu.

Täällä oli ollut galluppia äitiyspakkauksesta; en sitä ota, sillä en esikoisellakaan osannut niitä vaatteita käyttää ku kotioloissa harvakseltaan eli aika hukkaan meni nekin tavarat. Mieluummin ostan sillä 140¿ jotain muuta tarpeellista.

(.) Pahoinvointi on vihdoin hellittänyt, mutta järkyttävä päänsärky ottanut sen sijaan jalansijaa. Eilen illallakin tyttö joutui hankkiutumaan sänkyyn ihan yksin ilman iltasatua ja -laulua, kun en voinut edes silmiä liikuttaa, saati sitten mitään muutakaan ruumiinosaa. Mieskin kun on taas reissussa... Tänään on onneksi parempi päivä. Masun koko rupeaa olemaan siinä rajoilla, että kehtaako joku jo kohta kysyä suoraan olotilastani. Epäileviä katseita se ainakin jo kerää runsaasti.

Toivottelen mammoille oikein leppoisaa arkea ja mukavia, asiansaosaavia terveydenhoitajia ja lääkäreitä ;-).

¨c¨

Vierailija
14/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HONEY: Kiitos kun kommentoit tuota kaukaloasiaa. Kyllä se musta aika epävarmalta tuntuisikin käyttää sellasta vanhempaa kun ei ollut edes kauhean tarkkaa käsitystä siitä kiinnitysmekanismista. Taidetaan ostaa mekin uusi. Käy sitten seuraavillekin lapsosille jos sellasia siunaantuu.

MARIA: Ihana kun jaksat huhkia :) Kuulostaa kivalta tuo sun projekti. Pitäsköhän munki vaihtaa maaliprojekti tapettii :D No ei taida olla sen helpompaa..

Neuvolalääkärikäynti oli ohi n. 10 minuutissa. Terkkari otti eka ne perusarvot ja sitten lääkäri tarkisti vaan kohdunsuun tilanteen ja kuunteli sydänäänet. Pikkusella oli syke 150, onko tuo nyt sellanen " tyttösyke" ? :)

Aurinkoa päivään edelleen!

/Hilja

Vierailija
15/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti niitä liikkeitä kommentoida; joo, tunnen ihan selviä pyörähdyksiä ja tönäisyjä. Ekan kerran joskus viikko sitten ja nyt lähes joka ilta. Tuntuvat välillä ihan vatsan päällekin. En meinannu oikein uskoa moista näillä viikoilla, mutta kun touhu jatkuu, niin uskottava se on!!!

Tänään siis viikot 13+6.

¨c

Vierailija
16/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taas pitkään aikaan ehtinyt kirjoitella. Viime maanantaina alkoi työt, joten tahti saattaa muuttua entistäkin harvemmaksi :/

mellum: meillä on käytössä Gracon matkarattaat sekä Gracon autobaby turvakaukalo. Ne ovat olleet aivan loistava yhdistelmä! Nuo matkarattaat menevät tosi kätevästi kasaan, sekä melko pieneen tilaankin. Ja tuo gracon turvakaukalo on tosi kätevä kiinnittää noihin matkarattaisiin, silloin vauva on pieni! Suosittelen!

maria: taitaa olla kaimoilla vähän samanlaisia taipumuksia ;). Minäkin olen ahkerasti alkanut suunnitella pieniä (ja vähän suurempiakin) pintaremontteja, mutta toistaiseksi ne on suunnitteluasteella, varmaankin hommiin pääsen vasta sitten, kun työt loppuvat syyskuussa! Heti, kun tuo väsymys väheni, niin alkoi mieletön pesänrakennusvimma...

ON: eipä tänne kuulu ihmeellistä, sitä samaa kuin ennenkin... Päivä kerrallaan. Ensi viikon torstaina olisi neuvola (mulla ei lääkärineuvolaa tässä alussa olekkaan, kun kävin siellä alkuraskauden ultrassa), joten sitä odotellessa...

maria80 ja Patu-Alli rv 11+5

Vierailija
17/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin hetki aikaa kirjoittaa. Kyllä toi helle ja matkailu on verottanut meikäläisen energiavaroja kiitettävästi. Mitään ei taaskaan jaksasi tehdä, vaikka pahimmat ryydytykset onkin jo ohi.

Ultrasta: maanantaina oli meillä se kauan kaivattu np-ultra ja kaikki oli kunnossa. Laskettu aika siirtyi hiukan 11.1 -> 7.1. Mutta vauva syntyy sitten kun on valmis siihen. Esikoisellakin siirtyi la aiempaan, mutta syntyi sitten 12 pv lasketun ajan jälkeen.

Piti ihan kätilöltä heti kysäistä, kun sikiö näkyi " onko sillä sydän ja sykkiikö se?" jotenkin on ollut niin epävarma olo, kun olo on ollut koko ajan niin hyvä olo ja lisäksi kun alussa tuli muutaman kerran tuhruvuotoa. Mutta totta se on, poika siellä varmaan polskii, kun olo on ihan kuin esikoista odottaessa :)

Äitiyspakkausta emme aio ottaa, koska esikoiselta on jäänyt paljon vaatteita talteen. Rahalla ajattelin ostaa kantoliinan ja uuden vaipanvaihtoalustan ainakin. Auton turvakaukalon vuodelta 2005 saamme lainaksi ystäviltämme. Esikoisen kaukalo oli sen verran vanha, että heitettiin se roskiin.

No nyt jo unohtui mitä piti vielä kirjoittaa, joten moi!

Taneli+pikkukirppu 13+3(np:n mukaisesti)

Vierailija
18/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kaupungissa parin viikon mökkeilyn jälkeen, joten riesin tänne lukemaan viestejä ja itsekin kirjoittelemaan kuulumisia.

Kävimme eilen np-ultrassa, jossa kaikki näytti olevan OK! Mikä helpotus! Niskaturvotus oli 1,0 ja pää-perämitta 7,0. Nenä näkyi, kaikki raajat ja aivolohkot. Pikkuinen nukkui päikkäreitä, sillä ei paljon liikkunut aluksi, mutta lopussa näimme muutaman napakan potkaisun ja käden heilauksen. Ihanaa nähdä pikkuinen!

Kerroimme eskoiselle eilen illalla tulevasta perheenjäsenestä. Tytär innostui kovasti, joten nyt olen vastannut ainakin 50 kertaa kysymykseen:" Onko pikkusisko/veli jo valmis?"

Muutamia vastauksia kyselyihin: Minua ainakin jännittää tulevan vauvan terveys enemmän kuin esikoista odottaessani. Mietin voinko olla niin onnekas, että voisin yhden terveen lapsen lisäksi saada toisen.

Matkarattaista kyseltiin myös: Meillä olivat esikoisen kanssa käytössä Grago autobaby ja matkarattaat. En voi muutakuin suositella, olivat oikein hyvät ja käytännölliset.

Olen miettinyt tuota äitiyspakkaus asiaa ja tällä hetkellä olen sillä kannalla, että jätän sen väliin. Esikoisen (2003) vaatteen ja tavarat ovat tallella ja hyväkuntoisia. Varustus on kyllä aika tyttömäinen ja esikoinen oli kesävauva, joten hankintoja täytyy kyllä jonkin verran tehdä, varssinkin jos uusi tulokas on poika.

Mukavia kesäpäiviä kaikille ja tsemppiä niille, jotka jännittävät vielä np-ultraa. t.bien 13+0

Vierailija
19/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat taas! Nyt mä oon jo vähän yliaktiivinen tän kirjottelun kans ;)

Sellasta tuli mieleen että te kokeneemmat, onko jotain mitä kannattaisi huomioida varustehankinnoissa sitä ajatellen että meille on tulossa tammivauvat? Mietin tuota vaunu-/ratasasiaa. Kun kehuitte noita matkarattaita.. että puolivuotiaana kesällä pikkuiset voivat jo varmaan kulkea kevyissä matkarattaissa? Niin jääkö ne vaunut sitten puolen vuoden jälkeen käyttämättömiksi?? Help. Kaikki neuvot tarpeen, mitkä kaikki on oikeasti tarpeellisia isoja varusteita talvivauvalle? Tänks neuvoista!! :)

/Hilja

Vierailija
20/22 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli np-ultra ja kaikki oli hienosti! Pituutta vesselillä oli vähän vajaa 7cm ja niskamitta oli 1,5mm, kätilö sanoi että tuon kokoisella se saisi olla enimmillään 2,2mm joten saatiin hyvä mieli ja rauha. Meidän tulokas taas ei ollut hetkeäkään paikallaan, kädet ja jalat kävi koko ajan. Hellyyttävintä oli ehdottomasti se kun hänet ensimmäisen kerran saimme monitorin ruutuun hän oli siellä toinen käsi pystyssä eli moikkasi meille! Ultraajakin sitä nauroi, että jaahas siellä oikein tervehditään vanhempia jo.

Parasta oli myös se että mieheni pääsi mukaan ja näki tulokkaan ensi kerran, hänestäkin selvästi huomasi sen ihmetyksen ja onnen tunteen, koko homma aukeni ihan eri tavalla hänellekin ja paljon mies kyseli ultran jälkeen tulevasta, mm. " voiko se tosiaan kuulla meidän äänen?" , " koska ne liikkeet tuntuu ulospäin?" ...

Mullahan ei ole ollut mitään pahoinvointia tähän mennessä, mutta nyt tällä viikolla on alkanut hirveä yökkäys ja hajut tekevät entistäkin pahempaan. Toivottavasti ei kestä kauan!

Niin ja laskettuaika meillä on tuolla esittelylistassa 11.01, sen verran ultrassa se vaihtui, että päivä olisi 10.1, mutta eipä sillä ole merkitystä, pääasia että hän tulee maailmaan kun aika on kypsä.