Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Manipuloivan ihmisen käsittely

Onneton
14.05.2020 |

Minulla on lähipiirissä ihminen joka on todella taitava manipuloimaan, kokonaan mahdollista hänen seurastaan ei ole päästä, mutta haluaisin opetella vetämään paremmin omia rajojani. Olen keskustellut hänen kanssaan asiallisesti kuinka minulle tulee hänen tekemisistään ja sanomisistaan ikävä olo. Hän on vastannut mitä ajattelee, että haluan kuulla, että jatkossa huomioi asian ja etten joutuisi tekemään ikävältä tuntuvia asioita vastentahtoisesti. Nämä asiat eivät siis kuuluisi hoidettavikseni, enkä halua niitä tehdä, koska eivät sovi arvoihini. Käytännössä hän on kuitenkin vienyt touhunsa tämän seurauksena uudelle tasolle ja ottanut muita mukaan peliinsä. Manipuloinut arvovaltaisia ihmisiä peliinsä sanomaan, kuinka minun pitäisi tehdä asioita.

Keskusteleminen on siis vain pahentanut tilannetta. Yksi keino olisi vain tehdä ja olla välittämättä, mutta pelkään että katkeroituisin. Tai tehdä niin huonosti, ettei työn jälki kelpaisi, mutta tämäkään ei sovi arvomaailmaani. Todella vaikea tilanne, vaikka yleensä olen aika nokkela hoitamaan tällaisia tilanteita. Tämä ikävä homma on vain kerran kuussa, eikä vie hirveästi aikaa. Jos en tee sitä, en pääse koko kuuna mukaan sellaisiin asioihin joissa haluaisin olla mukana, toki tätä ihmistä vältellen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suostuisi, vaikka kiristetään millä.

Vierailija
2/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että manipuloiva ihminen pitää paljastaa. Siis aina kun hän manipuloi, niin sanoa

” huomaan, että nyt yrität saada minut tekemään sitä - mutta tämä en ole asiasta samaa mieltä/minulla on vapaus päättää itse”. Ei puolustautumista, ei selittelyä, ei mitään omien tunteiden ilmaisua. Vain paljastus, että sinä näet, mitä hän yrittää.

Eihän tuo manipulointia koskaan lopeta. Mikään ei lopeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirvaise nokka poskelle kun alkaa ärsyttämään. Kyllä siitä oppii äkkiä.

Vierailija
4/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloiville ihmisille ei kannata selittää yhtään mitään. He eivät näe omaa käytöstään, joten puheesi vain ärsyttää häntä ja käy niin kuin kerroit muuttuu entistä hankalammaksi.

Opettele ihan rauhassa sanomaan ei tai joo sen mukaan kuin järkeväksi katsot. Luota itseesi ja siihen, että tiedät mikä on sinua kohtaan siinä tilanteessa oikeamielisintä. 

Manipuloiville ihmisille pitää syöttää kiittämällä ja kehumalla uusia ideoita. Se on yhden sortin manipuloimista se kiittäminenkin, joten käytä samoja "aseita" mutta vain   rauhanomaisin keinoin. 

Usein hankalilla ja manipuloivilla ihmisillä on suorittamisen pakko, joka taas juontaa siitä etteivät he usko minkään riittävän.  Se taas on oire huonosta itsetunnosta. Sen takia palautteen saaminen on heille samaa kuin vetäisit turpiin.

Vierailija
5/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu ei auta ihmiselle joka manipuloi tarkoituksella. Kyllä hän tietää miten se sinuun vaikuttaa ja on vain tyytyväinen kun kerrot että tuntuu pahalta.

Häneltä täytyy viedä aseet muilla keinoin, eli niin kuin joku sanoi, paljastaa hänet. Eikä tässä kannata olla hienovarainen vaan tehdä se näkyvästi ja avoimesti.

Vierailija
6/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on surullisia tapauksia, esimerkiksi isovanhempia voidaan manipuloida ja kiristää tekemään asioita jotta saisivat nähdä lapsenlapsiaan. Mieti onko asia oikeasti niin tärkeä että suostut manipuloitavaksi. Usein voi olla todella vapauttavaa katkoa siteet tuollaisiin ihmisiin, vaikka hinta olisikin kova.

Vierailija
7/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei manipuloijien kanssa tosiaan auta kuin vetää niitä omia rajoja. Yleensä kun sen aloittaa niin henkilö vielä oikein kokeilee ootko tosissasi. Eli vie juurikin uudelle tasolel touhunsa. Pysy tiukkana. Parasta olisi kun ei voisi hyötyä sinusta mitenkään. Etsii sitten uuden uhrin.

Vierailija
8/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoi mahdollisimman vähän että et anna manipuloijalle aseita itseäsi vastaan. Tulee käyttämään IHAN KAIKKEA sinua vastaan niin varmasti kuin maapallo on pyöreä. Jos kerrot pahoittaneesi mielesi olet marttyri. Kääntää kaiken itseensä. Älä reagoi mihinkään, jos teet niin käyttäydy kuin olisi ihan sama.

Vierailija
9/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liittyy työelämään niin sit työsuojelun juttusille, että tietävät missä mennään!

Vierailija
10/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se, että olet manipuloivan ihmisen kynsissä siksi, että hänellä on jotain, jonka takia hänellä on ylilyönti asema. Eli ei kertakaikkiaan voi sanoa suoraan yhtään mitään tällaiselle ihmiselle. Se on vaikeaa, he ovat niin ovelia ja siinä omassa kuplassaan.

Vierailija
11/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on vain väliaikaisesta asiasta, jaksat sen varjolla että pääset kyllä ihmisestä ja tilanteesta vielä lopullisesti eroon. Jos on pysyvä tilanne niin miettisin kyllä muutosta. Tuossa vain katkeroituu.