Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kuullut suden ulvovan luonnossa?

Vierailija
13.05.2020 |

Jännittikö

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ei, oli upean kuuloista.

Vierailija
2/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Upealta kuulosti, mutta kyllä siinä selkäpiitä karmi, kun olin yksin koirien kanssa metsässä ja autolle jokunen kilometri matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sudet ulvovat nimenomaan luonnossa.

Vierailija
4/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N ole, mutta haluaisin! Kuulostaa hurjalle ja upealle, mitä olen nauhoitteita kuullut.

Vierailija
5/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja ehkä vähän jännitti kun meni kylmät väreet ja iho nousi kananlihalle. Hienon kuuloista se oli kuitenkin.

Vierailija
6/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ähtärin eläinpuistossa on myös susia.

Vierailija
7/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ähtärin eläinpuistossa on myös susia.

Ähtäri on niin hornan perceessä että sen kylän keskustakin lasketaan luonnoksi.

Vierailija
8/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää, millainen tilanne muuten oli jne. Entä oletteko nähneet susia? Olisi mielenkiintoista kuulla.

Vierailija
9/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olin aamuyöstä kuvaamassa auringon nousua läheisellä kymmenen kilometrin pururadalla. Susi alkoi ulvomaan ja näin sen 200 metrin päästä. Seisoi siellä ja tuijotti.

Aamulla kävin varmistamassa jäljen lumessa, oli yli 10 cm halkaisijaltaan. Lähetin kuvan petotutkijalle, joka varmisti asian.

-N41

Vierailija
10/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta joskus kun olen ulvonut kuin susi, niin koirakin on alkanut ulvomaan .. ;)

Zinc

Vierailija
11/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissudet ulvoo lähinnä viikonloppuisin, tosin korona-aikana vähemmän.

Vierailija
12/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta oma koirani ulvoo ambulansseille.

Vierailija
13/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Olin aamuyöstä kuvaamassa auringon nousua läheisellä kymmenen kilometrin pururadalla. Susi alkoi ulvomaan ja näin sen 200 metrin päästä. Seisoi siellä ja tuijotti.

Aamulla kävin varmistamassa jäljen lumessa, oli yli 10 cm halkaisijaltaan. Lähetin kuvan petotutkijalle, joka varmisti asian.

-N41

Hiukan pelotti, kun sudet kulkevat laumassa. Vaihtoehtoisesti kyseessä oli sairas susi, joka oli irtaantunut laumasta.

Kyllä luontokuvausta voi harrastaa koti kulmillakin.

Elävän suden näkeminen luonnossa on harvinaista.

Vierailija
14/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkunut luonnossa lähes 40 vuotta, mutta en sellaisilla alueilla missä olisi susia ja 40 vuotta sittenhän niitä ei vielä ollut oikein missään.

Ahman olen nähnyt luonnossa. Muut suurpedot näkemättä.

Vierailija
15/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-N41

Hiukan pelotti, kun sudet kulkevat laumassa. Vaihtoehtoisesti kyseessä oli sairas susi, joka oli irtaantunut laumasta.

Kyllä luontokuvausta voi harrastaa koti kulmillakin.

Elävän suden näkeminen luonnossa on harvinaista.

Viime vuosina en ole päässyt luontokuvauksen pariin. Odotan malttamattomana, että löytyisi eräkaveri.

Vierailija
16/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kesänä mökillä Pohjois-Karjalassa muutamana iltana ulvoi, ei näköhavaintoa. Oli kyllä hienoa päästä kuulemaan. Oli ehkä kilometrin päässä, asiantuntevammat paikalliset asukkaat valmistivat asiasta. Ei pelottanut eikä jännittänyt, omassa pihassa kuuntelin lähellä ovea, että olisi päässyt nopeasti turvaan, jos olisi alkanut tulemaan.😀

Vierailija
17/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä kesänä mökillä Pohjois-Karjalassa muutamana iltana ulvoi, ei näköhavaintoa. Oli kyllä hienoa päästä kuulemaan. Oli ehkä kilometrin päässä, asiantuntevammat paikalliset asukkaat valmistivat asiasta. Ei pelottanut eikä jännittänyt, omassa pihassa kuuntelin lähellä ovea, että olisi päässyt nopeasti turvaan, jos olisi alkanut tulemaan.😀

Valmistivat-valistivat

18/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni, mutta haluaisin kuulla.

Katsoin joskus Youtubesta videon koirasusien omistajien ulkoilmatapahtumasta. Kuvaaja silitti yhtä koirasutta, joka yhtäkkiä nosti kuonon taivasta kohti ja rupesi ulvomaan suden tavoin. Samassa moni muu koirasusi vastasi ulvontaan. Se oli koskettavaa ja vähän surullistakin. Niillä oli laumassa elämisen kaipuu. Nykyäänhän koirasusien risteyttäminen ja hallussapito on monissa osavaltioissa kielletty, ja ymmärtääkseni Suomessakin.

Vierailija
19/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susia en ole kuullut enka nahnyt mutta kojootteja useinkin.

Vierailija
20/22 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liikkunut luonnossa lähes 40 vuotta, mutta en sellaisilla alueilla missä olisi susia ja 40 vuotta sittenhän niitä ei vielä ollut oikein missään.

Ahman olen nähnyt luonnossa. Muut suurpedot näkemättä.

Varsinais-Suomessa tein tuon susihavainnon. Kyllä sudet voivat liikkua lähelläkin asutusta, jos on sopivasti metsää. Valitettavasti oli vielä niin hämärää, että en saanut kuvaa sudesta, kun oli metsänrajalla. Itse olin korkealla kalliolla.

Tästä on aikaa kymmenen vuotta. Nykyisillä kameroilla voisi saada kuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän