Onko normaalia että 9v lapsi itkee sen takia, että häntä purrut vieras koira on lopetettu?
Meillä 9v tyttöä puri pihallemme tunkeutunut naapurin sekarotuinen koira. Tyttö leikki pihalla normaalisti kun koira kävi käteen kiinni (ilmeisesti lapsen käden liikutus ärsytti koiraa)
Sairaalaan tietty menimme ja 6 tikkiä tarvittiin.
Nyt kun olemme kotona niin tyttö itkee ettei *Eppua olisi saanut tappaa. Ei mene järkipuhe perille, että olisi purrut vielä jotakuta toista tai useampaa.
Kommentit (16)
kyllä se ihan normaalia on mun mielestä
Kakarasi syytä tuon koiran kuolema.
Mua puri lapsena koira ja itsekin itkin, kun se lopetettiin, tuntui että se oli mun syy, vaikken ollut kiusannut koiraa. Eli on hyvin normaali reaktio lapselta.
Vierailija kirjoitti:
Kakarasi syytä tuon koiran kuolema.
Kyllä omalla pihallaan täytyy saada lapsen leikkiä rauhassa, ilman vaaraa purevista koirista.
On normaalia, jos näin aikuisena mietin itseni hänen, lapsen sijaan, niin olisin todella surullinen.
Jokainen elävän olennon tulisi olla arvokas.
Epänormaalia tässä on lähinnä vanhemman reaktio lapsen suruun.
On normaalia.
Olisin enemmän huolissani jos lapsi naureskelisi että ”siitäs sai”.
Lapsesi tuntee empatiaa, hui kamala 🙄
On tosiaan empaattinen lapsi. Minäkään en lapsena hennonut kertoa vanhemmilleni, että hevosmuurahaidet ovat syömässä mökkiä päreiksi. Kun kävi sääliksi murkkuparkoja, joita oltaisiin ruvettu myrkyttämään...
Totta helkkarissa on normaalia. Todella surullisia tapahtumia. Mitä odotat, että lapsi tuntisi??
Olisi epänormaalia, jos ei surisi. Voi ihanaa lasta!
Miksi se ei olisi normaalia, että lapsi on empaattinen ja välittää eläimistä?
Mikä sinulle on normaalia? Lapsesi tuntee empatiaa ja ymmärtää kuoleman lopullisuuden.
On normaalia koska hän on terveen empatiakyvyn omaava ihminen, vielä. Ap:n kasvatuksella tuskin on kovin pitkään. Eiköhän hänestäkin tunnevikainen sosiopaatti saada niin kuin normaalit ihmiset nykyisin on.
On normaalia.