Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seitsemän uutisissa: Suomessa voitaisiin tehdä 8000 koronatestiä päivässä. Tehdään vain 4000 koska IHMISET EI MENE TESTIIN!

Vierailija
13.05.2020 |

Vihdoinkin hallitus on saanut hankittua suojavälineet ja testit 8000 ihmiselle päivässä (vertailuna Saksassa 12000 testiä päivässä mutta melkein 20x suurempi väkiluku). Sanoivat uutisissa että ihmiset eivät mene testeihin koska heillä EI OLE OIREITA. Kun STM sai vihdoin testaus-asiat kuntoon ja voitaisiin kohdentaa karanteenit koronapositiivisille ja altistuneille, eivät sairaanhoitopiirit saa ihmisiä testeihin. Resurssia ei kuitenkaan ole siihen että tulisivat testaamaan kotiin, tietenkään.

Nyt jokainen nuhainen, päänsärkyinen, kuumeinen, ripuloiva jne testiin!

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUS alueella ei päässyt testiin vaikka oli kaikki oireet. Tartuntojen määrän julkistaminen on pelkkää informaatiovaikuttamista koska juurikaan ketään koronan saanutta ei testata.

Milloin ei päässyt? Tehtyjen testien määrä päivitetään kyllä joka päivä THL:n sivuille uusien tartuntojen lisäksi.

Vierailija
62/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole oireita kun on sairastettu jo 3kk sitten. Olisivat testanneet sillon kun olin sairas. Turha nyt alkaa testiä tarjoamaan. Voin oikein hyvin jo ja aloittelen taas liikunta harrastuksiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiin on vaikea päästä, esim. Jos ei ole autoa tai kuskia. Taksillako vai bussilla? Hus

Vierailija
64/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiin ei varmaan vieläkään pääse ellei ole tullut italiasta tai kiinasta. Ihan sama vaikka olisi 100% selkeät koronan oireet.

Vierailija
65/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto ole mitään oireita kenelläkään. Miksi mennä testeihin, jos ollaan terveitä? Vain metsässä kävellessä vähän alkoi vähän valua vettä nenästä, kun kävelin koivikossa. Yleensä siitepölykin (todettu koivunuha) aiheuttaa enemmän oireita.

Vierailija
66/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut poikkeuksellisen rankka nuha yli kaksi viikkoa (olen allergikko ja sen vuoksi hieman nuhainen koko ajan). Lisäksi makuaisti on heikentynyt, mutta olen ajatellut sen johtuvan tukkoisesta nenästä. Eilen mittasin kuumeen, oli 37,6 astetta. Lisäksi viime päivinä on ollut ripulia. Kuuluisiko minun mennä testeihin?

Vierailija
67/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut poikkeuksellisen rankka nuha yli kaksi viikkoa (olen allergikko ja sen vuoksi hieman nuhainen koko ajan). Lisäksi makuaisti on heikentynyt, mutta olen ajatellut sen johtuvan tukkoisesta nenästä. Eilen mittasin kuumeen, oli 37,6 astetta. Lisäksi viime päivinä on ollut ripulia. Kuuluisiko minun mennä testeihin?

Joku pöpöhän tuo on. Mene. Nyt pitäisi testata kaikki hengitystieoireiset ja myös ihmisten itsensä hakeutua testeihin herkästi.

Vierailija
68/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testiin ei varmaan vieläkään pääse ellei ole tullut italiasta tai kiinasta. Ihan sama vaikka olisi 100% selkeät koronan oireet.

Ei pidä paikkaansa. Älä levitä valheita.

Vierailija
69/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä ei päässyt maaliskuussa..en tiedä pääseekö nyt..jos kotona pärjää eikä tarvitse sairaalahoitoa niin ei testiä..lapsi sai jälkitautina korvatulehduksen ja käytettiin 2kertaa korvan takia lääkärissä..huhtikuun puolella vika kerta

Vierailija
70/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin teisteihin pääse vaikka olisi pahatkin oireet!

Älä valehtele. Kyllä pääsee.

No ainakaan Jyväskylässä ja Kuopiossa ei pääse.

Vierailija
71/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä ei päässyt maaliskuussa..en tiedä pääseekö nyt..jos kotona pärjää eikä tarvitse sairaalahoitoa niin ei testiä..lapsi sai jälkitautina korvatulehduksen ja käytettiin 2kertaa korvan takia lääkärissä..huhtikuun puolella vika kerta

Viime viikolla ei päässyt riskiryhmään kuuluvana ja kuumeisena/kurkkukivussa/yskässä

Vierailija
72/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun on ollut näitä uutisia jonoista testauspaikkojen ulkopuolella ja yhteisistä odotusauloista ja sen testin yleisestä epämukavuudesta, itse varmaan hakeutuisin lääkäriin vasta sairaalahoidon tarpeessa ollessani. Kaveri kävi juuri koronatestissä, ja hänellä ei ollut autoa, joten puhelinneuvonnasta kehotettiin, että pyydä joku tuttu heittämään sinut!

Vierailija
73/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulopeelojen yritykset rakentaa hysteriaa jäävät taas vähän vajaiksi.

Vierailija
74/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla ei päässyt riskiryhmään kuuluvana ja kuumeisena/kurkkukivussa/yskässä

Miksi valehtelet?

Vierailija
75/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta (ehkä) altistunutta oireetonta testattua. Jopa kahteen kertaan. Jos oireettomia testataan, niin kai oireisiakin. Mutta jos oireet eivät viittaa ollenkaan koronaan,niin miksi sinne pitäisi mennä testiin.

Itsekin kävin oireettomana testissä. Mutta en tosiaan halua mennä enää turhaan sinne testipaikkaan.

Vierailija
76/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin maaliskuun puolessa välissä todennäköisesti koronassa. Olin viikon kuumeessa, kolme seuraavaa viikkoa olo aaltoili ja yskitti kovasti. Ei toivoakaan päästä testiin. Piti olla kuolemassa, että olisi päässyt. Kaverit taitaa käydä hieman hitaalla siellä... saavat pitää jatkossakin tunkkinsa :D

Vierailija
77/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiin ei mennä vaan pitää olla lähete

Vierailija
78/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Kyllä pääsee.

No ainakaan Jyväskylässä ja Kuopiossa ei pääse.

Kyllä ainakin eilen pääsi ja ihan ilman ongelmia. Terveisiä täältä Jyväskylästä.

Vierailija
79/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homorutto leviää Kuopiossa!

Vierailija
80/120 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä täältä kyselet?