Seitsemän uutisissa: Suomessa voitaisiin tehdä 8000 koronatestiä päivässä. Tehdään vain 4000 koska IHMISET EI MENE TESTIIN!
Vihdoinkin hallitus on saanut hankittua suojavälineet ja testit 8000 ihmiselle päivässä (vertailuna Saksassa 12000 testiä päivässä mutta melkein 20x suurempi väkiluku). Sanoivat uutisissa että ihmiset eivät mene testeihin koska heillä EI OLE OIREITA. Kun STM sai vihdoin testaus-asiat kuntoon ja voitaisiin kohdentaa karanteenit koronapositiivisille ja altistuneille, eivät sairaanhoitopiirit saa ihmisiä testeihin. Resurssia ei kuitenkaan ole siihen että tulisivat testaamaan kotiin, tietenkään.
Nyt jokainen nuhainen, päänsärkyinen, kuumeinen, ripuloiva jne testiin!
Kommentit (120)
Joo ei ole oireita kun on sairastettu jo 3kk sitten. Olisivat testanneet sillon kun olin sairas. Turha nyt alkaa testiä tarjoamaan. Voin oikein hyvin jo ja aloittelen taas liikunta harrastuksiani.
Testiin on vaikea päästä, esim. Jos ei ole autoa tai kuskia. Taksillako vai bussilla? Hus
Testiin ei varmaan vieläkään pääse ellei ole tullut italiasta tai kiinasta. Ihan sama vaikka olisi 100% selkeät koronan oireet.
Ei hitto ole mitään oireita kenelläkään. Miksi mennä testeihin, jos ollaan terveitä? Vain metsässä kävellessä vähän alkoi vähän valua vettä nenästä, kun kävelin koivikossa. Yleensä siitepölykin (todettu koivunuha) aiheuttaa enemmän oireita.
Itselläni on ollut poikkeuksellisen rankka nuha yli kaksi viikkoa (olen allergikko ja sen vuoksi hieman nuhainen koko ajan). Lisäksi makuaisti on heikentynyt, mutta olen ajatellut sen johtuvan tukkoisesta nenästä. Eilen mittasin kuumeen, oli 37,6 astetta. Lisäksi viime päivinä on ollut ripulia. Kuuluisiko minun mennä testeihin?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ollut poikkeuksellisen rankka nuha yli kaksi viikkoa (olen allergikko ja sen vuoksi hieman nuhainen koko ajan). Lisäksi makuaisti on heikentynyt, mutta olen ajatellut sen johtuvan tukkoisesta nenästä. Eilen mittasin kuumeen, oli 37,6 astetta. Lisäksi viime päivinä on ollut ripulia. Kuuluisiko minun mennä testeihin?
Joku pöpöhän tuo on. Mene. Nyt pitäisi testata kaikki hengitystieoireiset ja myös ihmisten itsensä hakeutua testeihin herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Testiin ei varmaan vieläkään pääse ellei ole tullut italiasta tai kiinasta. Ihan sama vaikka olisi 100% selkeät koronan oireet.
Ei pidä paikkaansa. Älä levitä valheita.
Jyväskylässä ei päässyt maaliskuussa..en tiedä pääseekö nyt..jos kotona pärjää eikä tarvitse sairaalahoitoa niin ei testiä..lapsi sai jälkitautina korvatulehduksen ja käytettiin 2kertaa korvan takia lääkärissä..huhtikuun puolella vika kerta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niihin teisteihin pääse vaikka olisi pahatkin oireet!
Älä valehtele. Kyllä pääsee.
No ainakaan Jyväskylässä ja Kuopiossa ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä ei päässyt maaliskuussa..en tiedä pääseekö nyt..jos kotona pärjää eikä tarvitse sairaalahoitoa niin ei testiä..lapsi sai jälkitautina korvatulehduksen ja käytettiin 2kertaa korvan takia lääkärissä..huhtikuun puolella vika kerta
Viime viikolla ei päässyt riskiryhmään kuuluvana ja kuumeisena/kurkkukivussa/yskässä
Sen jälkeen kun on ollut näitä uutisia jonoista testauspaikkojen ulkopuolella ja yhteisistä odotusauloista ja sen testin yleisestä epämukavuudesta, itse varmaan hakeutuisin lääkäriin vasta sairaalahoidon tarpeessa ollessani. Kaveri kävi juuri koronatestissä, ja hänellä ei ollut autoa, joten puhelinneuvonnasta kehotettiin, että pyydä joku tuttu heittämään sinut!
Luulopeelojen yritykset rakentaa hysteriaa jäävät taas vähän vajaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla ei päässyt riskiryhmään kuuluvana ja kuumeisena/kurkkukivussa/yskässä
Miksi valehtelet?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monta (ehkä) altistunutta oireetonta testattua. Jopa kahteen kertaan. Jos oireettomia testataan, niin kai oireisiakin. Mutta jos oireet eivät viittaa ollenkaan koronaan,niin miksi sinne pitäisi mennä testiin.
Itsekin kävin oireettomana testissä. Mutta en tosiaan halua mennä enää turhaan sinne testipaikkaan.
Itse olin maaliskuun puolessa välissä todennäköisesti koronassa. Olin viikon kuumeessa, kolme seuraavaa viikkoa olo aaltoili ja yskitti kovasti. Ei toivoakaan päästä testiin. Piti olla kuolemassa, että olisi päässyt. Kaverit taitaa käydä hieman hitaalla siellä... saavat pitää jatkossakin tunkkinsa :D
Testiin ei mennä vaan pitää olla lähete
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Kyllä pääsee.
No ainakaan Jyväskylässä ja Kuopiossa ei pääse.
Kyllä ainakin eilen pääsi ja ihan ilman ongelmia. Terveisiä täältä Jyväskylästä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä täältä kyselet?
Milloin ei päässyt? Tehtyjen testien määrä päivitetään kyllä joka päivä THL:n sivuille uusien tartuntojen lisäksi.