Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun narsisti ei vain jätä rauhaan

Vierailija
13.05.2020 |

Monelle varmasti tuttua ja niin raskasta. Mies jonka kanssa minulla oli jokin suhteen tapainen jo viisi vuotta sitten, häiriköi edelleen säännöllisin väliajoin. Välimme menivät vajaa kolme vuotta sitten, kun minä päädyin tekemisiin yhden hänen vihamiehistään kanssa. Kuulemma valitsin tämän toisen puolen ja täten hän ei halunnut enää olla tekemisissä kanssani.

Emme koskaan olleet virallisesti parisuhteessa, mutta etenkin alussa suhteemme oli hyvin läheinen. Vietimme paljon aikaa yhdessä, oli seksiä ja läheisyyttä. Hän käyttäytyi kuin olisi kovastikin välittänyt minusta ja asioistani, koin olevani erityinen ja tärkeä. Olin tutustuessamme hyvin nuori ja kokematon, mies oli minua vanhempi ja hänessä oli sitä tietynlaista vetovoimaa. Oli imartelevaa saada huomiota mieheltä, kun kokemus sellaisesta oli hyvin vähäistä.

Kuitenkin pikku hiljaa miehen oikea luonne alkoi paljastua. Haukkui kaikki exänsä minulle, haukkui kaikki entiset kaverinsa ja halusi minun olevan aina hänen puolellaan vaikken edes aina tuntenut tätä tapahtumien toista osapuolta. Miehestä alkoi tulla ripustautuvainen; minun piti olla saatavilla mihin kellonaikaan tahansa ja jos en aina ehtinyt tai halunnut lähteä hänen luokseen, alkoi uhkailu mm. itsetuhoisuudella. Alkoi syyttely siitä, kuinka en välitä hänestä jos en heti nyt tule paikalle. Mies puhui paljon siitä, kuinka kylillä liikkuu ihmisiä, jotka "yrittävät olla kuin hän" esimerkiksi pukeutumalla samalla tavalla. Kaiken hän käänsi tavalla tai toisella itseensä. Kaikki oli aina muiden vika. Oli tavallaan helpotus, kun välimme menivät. Olin jollain tavalla kiinni tuossa miehessä; säälin häntä ja välitin hänestä. Kaikesta siitä raskaudesta huolimatta hänessä oli jotain, mikä veti puoleensa. En välttämättä itse olisi osannut katkaista välejä ainakaan niin pian.

Jatkuu kommenteissa...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä hetkestä, kun välimme menivät, meni melko pitkäkin aika, etten kuullut hänestä oikeastaan mitään. Yhteisiltä tutuilta kuulin silloin tällöin hänen sekoiluistaan; milloin oli riitaantunut kenenkin kanssa ja milloin aiheuttanut mitäkin harmia. 

Sitten kun aloin seurustella erään hänen "vihamiehensä" kanssa, alkoi häiriköinti. Hän alkoi lähetellä viestejä joissa haukkui hänet kaikin mahdollisin tavoin. Lähetti minun kauttani uhkailuja miesystävälleni. Kerran jopa törmäsimme häneen kun olimme viettämässä iltaa ulkona, ja tilanne kärjistyi pahaan riitaan. Olen laittanut eston päälle numeroihin, joista hän on ottanut yhteyttä minuun. Viesteissä ei usein ole mitään järkeä, ne ovat selvää kiusantekoa ja hän selvästi yrittää manipuloida. Tietää, että olen kiltti ja herkkä ihminen ja haluaa leikkiä tunteillani. Mies kuitenkin ottaa aina käyttöönsä uuden numeron, josta ottaa yhteyttä. Tätä tapahtuu säännöllisin väliajoin, ehkä noin muutaman kuukauden välein. Viestit tulevat aina aivan tyhjästä; en koskaan keksi mitään järkevää syytä yhteydenottojen ajankohdalle. Hän on jopa muutaman kerran ottanut minuun yhteyttä jonkun tuttavansa numerosta. Numeron estäminen ei siis auta. Minulla on ollut sama numero käytössä ainakin 10 vuotta enkä mitenkään viitsisi nähdä kaikkea sitä vaivaa mitä uuden numeron ottaminen aiheuttaa, vain yhden ihmisen takia. 

Tämä jatkuva häiriköinti on raskasta. Olen tehnyt paljon työtä mieleni kanssa, että pääsisin yli asioista joita välillämme tapahtui ja mitä kaikkea hän on tehnyt. Aina kun olen päässyt siihen pisteeseen ettei hän vaivaa mieltäni, ilmestyy hän jostain uudelleen. On tosi vaikea päästä eteenpäin ja unohtaa tuo ihminen kun hän ei vain jätä rauhaan. Alussa tein sen virheen, että yritin keskustella ja saada asioille päätöksen. Tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että tuollaisen ihmisen kanssa päätös ei ole mahdollinen. Kuinka kauan pitää jättää reagoimatta häneen, että hän jättää rauhaan lopullisesti. Välillä näen painajaisia, välillä iltaisin kuumottaa tulla yksin kotiin kun pelkään hänen odottavan rappukäytävässä. En usko että hän todella saisi osoitettani selville mistään, mutta tuo ihminen on toiminnallaan tehnyt minusta jopa vähän vainoharhaisen. Kohtalotovereita? 

Vierailija
2/3 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, numeron saa vaihdettua asiakaspalveluun soittamalla, jos et sitä viitsi tehdä niin ei voi mitään. Numero tottakai salaiseksi. Et ilmeisesti edes halua tyypistä eroon?

Joo kokemusta on, numeron vaihto auttoi, ei enää tarvi stressata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, numeron saa vaihdettua asiakaspalveluun soittamalla, jos et sitä viitsi tehdä niin ei voi mitään. Numero tottakai salaiseksi. Et ilmeisesti edes halua tyypistä eroon?

Joo kokemusta on, numeron vaihto auttoi, ei enää tarvi stressata.

Itse vaihtaminen ei ole iso homma mutta uuden numeron toimittaminen kaikille sitä tarvitseville onkin isompi homma. Plus miksi antaa narsistille vielä sekin tyydytys, että vaihdat numerosi hänen takiaan.