IL: Yskä, nuha tai väsymys = KORONA!!!! THL haluaa kaikki testiin.
Ihmisillä on sellainen mielikuva, että korona on aina raju tauti. Siksi moni ei välitä "normaalista yskästä, nuhasta tai väsymyksestä" ja levittää tautiaan tietämättään.
Oireettomat ovat vielä vähemmän tietoisia tartunnastaan eli pitäisi testata myös kaikki oireettomat, koska oireettomuus on yksi koronan tunnusmerkeistä.
Kommentit (16)
Mulla on crp eli tulehdusarvo selittämättömästi hieman koholla ollen 14. Ei ole flunssaa, mutta kova väsymys on ollut muutaman päivän. Myös pientä päänsärkyä. Voiko tämä muka olla koronaa🤔
Mä en jaksa matkustaa minnekään yleisillä kulkuneuvoilla testattavaksi.
No en kyllä ala matkustamaan minkään nuhan tms takia toiselle paikkakunnalle testattavaksi. Omaa autoa kun ei ole, niin bussilla pitäis mennä.
Järkevämpää jäädä kotiin ja tarvittaeassa olla yhteydessä terveydenhuoltoon.
Jos tulevat kotiin testaamaan niin sitten joo. Mä en rupea kahdella eri bussilla kulkemaan toiselle puolelle kaupunkia.
Lisäisivät niitä testipaikkoja niin varmaan menisin. Suositaan vaan toista puolta kaupunkia näissä testipaikoissa.
Vtuttaa kun olisi muita terveysasioita hoidettavana, mutta kun on astmaattista yskää niin ei perkele pääse omalle terveysasemalle koronavtun takia.
Hei kaikki te, jotka ette viitsi lähteä testattavaksi nuhan tai muun lievän oireen takia. Toivottavasti sitten pysytte myös karanteenissa kotona kaksi viikkoa käymättä missään, edes kaupassa tai apteekissa!
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki te, jotka ette viitsi lähteä testattavaksi nuhan tai muun lievän oireen takia. Toivottavasti sitten pysytte myös karanteenissa kotona kaksi viikkoa käymättä missään, edes kaupassa tai apteekissa!
Ja vtut!
Olen nyt 3 vko ajan yrittänyt päästä testeihin (ensin sairastui lapset, sitten minä). Vastaus on koko ajan, myös tänään, että ei anna aihetta testaukseen, pysyttele kotona, lepää ja muista juoda nesteitä. Testiin ei oteta ainakaan Päijät-Hämeessä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta matkustaa voi sitten koronatestaukseen? Mitähän vattua?!!
Paras oireista oli ripuli -> koronatestiin. Vessapaperin hamstraajat oli sittenkin oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Allergiaoireiden takia en todellakaan lähde mihinkään testeihin, enkä aio pysyä karanteenissakaan.
Flunssaisena en muutenkaan ihmisten ilmoille lähde ellei ole todella pakko.
En kyllä ymmärrä miksi olisi parempi lähteä toiseen kaupunkiin bussilla koska itsellä jotain lieviä oireita ja mahdollisesti tartuttaa samalla matkalla muita ihmisiä, jos vaikka koronaa olisikin.. Ja ihan yjtä hyvin sen tartunnan saattaa saada joltain muulta kun matkustelee vain siksi että joku maslaisjärkeä käyttämätön saisi itselleen mielen rauhan.
Joillakin voi olla allerginen nuha ympäri vuoden, yskää jos ei ole astmalääkettä eikä saa reseptiä siihen, monia väsyttääkin.
On myös ihmisiä joille yrittää monta kertaa vuodessa kurkkutulehdus tai joku muu.
Ainakin Pirkanmaalla on markkinoitu koronataksin mahdollisuutta, eli on erikseen olemassa takseja joissa on lasi etu- ja takapenkkien välissä, ja sellaista suositellaan kulkupeliksi koronatestiin menijöille. Ymmärrän että tähän ratkaisuun ei välttämättä kaikilla ole varaa, mutta onpahan yksi vaihtoehto bussissa tartuttamassa käymisen lisäksi.
En viitsi mennä miellyttääkseni teehooällää.