Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huusin juuri kurkku suorana lapselleni miten p***a hänen isänsä on

Vierailija
13.05.2020 |

Ei olisi pitänyt tehdä, tiedän.

Olen pitänyt näitä tunteita monta vuotta sisälläni.

Se, ettei isä suostunut edes kotikoulun aikaan olemaan lapsensa kanssa enemmän vaan jätti kaiken minun vastuulle, vaikka minulla on hirveästi töitä ja hän makaa työttömänä.

Se, ettei hän pidä sopimuksista kiinni.

Se, että jättää elatukset maksamatta ja kierättää niitä kelalla.

Se, että valehtelee sosiaalisessa mediassa.

Ja viranomaisille aina näyttää hyvää naamaa ja osaa selitttää kaiken parhain päin.

En vaan enää jaksa tätä valehtelua. Sitä, ettei kukaan tajua miten hirveää on elää sellaisen ihmisen läheisyydessä joka kieroilee ja manipuloi ja valehtelee, eikä pysty ottamaan mistään vastuuta. Ottaisin yksinhuoltajuuden jos saisin, mutta isä ei anna.

Elämä ei ole vaan reilua. Elämä on täyttä p***aa, selviytymistä päivästä toiseen, eikä ketään tunnu kiinnostavan ne ihmiset, joilla menee huonosti.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyksiä vaan peliin, kaikkien kanssa lapsi tai pari niin ehkä löytyy joukosta yksi joka ei vaan makaa sohvalla.

Vierailija
22/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä huusit lapsellesi siitä? Haloo? Vuoden äiti -pysti tässä sulle, olepa hyvä. Sä oot niitä ihmisiä, jotka väärin tehdessään eivät osaa pyytää anteeksi ja oppia vaan alkavat selitellä ja etsiä syitä huonolle käytökselleen. Tuo on niin nähty. Toivottavasti lapsesi kasvaa pian aikuiseksi ja pääsee pois sun luota. Ja toivottavasti hän tajuaa alkaa elää omaa elämäänsä jättäen ilkeän väkivaltaisen äidin menneisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella tunteiden hallintaa ja käsittelyä muilla tavoin kuin huutamalla lapselle.

jos ap on monta vuotta sisällään, niin ehkä ihan hyväkin että ne tulee nyt ulos. 

Nyt vaan lapsen kanssa juttelemaan.

Ehkä lapsenkin on hyvä tietää millainen kakkaläjä isä on. 

Käsittelyä ja tunteiden ryöpsähtämistä varten on olemassa terapiat sun muut metodit. Jälkikasvulle huutaminen ei ole koskaan oikea väylä purkaa omaa pahaa oloaan. Ei ikinä missään tilanteessa, vaikka kuinka olisi päässyt painetta kertymään! Lapsi kärsii huonosta vanhemmuudesta ja siksi pitäisikin tehdä kaikkensa, että hoidattaisi pääkoppansa kuntoon, jotta ei siirtäisi ongelmiaan eteenpäin.

Vierailija
24/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi tyhmä ole: käännät tietämättäsi lapsesi itseäsi vastaan. Lapsesi todennäköisesti teitä kumpaakin rakastaa samalla tavalla ja yhtä paljon ja olette yhtä arvokkaita. Nyt sitä haukut ihmistä, jota tämä lapsi rakastaa. Puhun kokemuksesta: äitini oli kaltaisesi. Isää haukkumalla hän käänsi viisi lasta itseään vastaan. Me lapset käymme isäämme katsomassa ja pidämme tähän yhteyttä. Kun äitiin ei tarvinnut lapsuuden jälkeen pitää yhteyttä, emme pitäneet.

Vierailija
25/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mikä ketju.

Luuletteko te että nuo teidän häpeä kovasti -viestit auttavat apta ja erityisesti hänen lastaan?

Mua lähinnä mietityttää jääkö tuo teko tuohon jos vuosia on tunteita pitänyt sisällään. Olisin vähän varovaisempi sanojen kanssa. Miettikää oikeasti miten puhutte täysin väsyneelle ihmiselle.

Vierailija
26/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi tyhmä ole: käännät tietämättäsi lapsesi itseäsi vastaan. Lapsesi todennäköisesti teitä kumpaakin rakastaa samalla tavalla ja yhtä paljon ja olette yhtä arvokkaita. Nyt sitä haukut ihmistä, jota tämä lapsi rakastaa. Puhun kokemuksesta: äitini oli kaltaisesi. Isää haukkumalla hän käänsi viisi lasta itseään vastaan. Me lapset käymme isäämme katsomassa ja pidämme tähän yhteyttä. Kun äitiin ei tarvinnut lapsuuden jälkeen pitää yhteyttä, emme pitäneet.

Teidän äiti on vaan hyvillään että pääsi teistä eroon.

Vierailija
27/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla katkera. Keskittyy lapseen ja itseensä niin hyvä tulee, been there done that. Aika nopeasti ne lapset myös kasvaa, niin loppuu sitten viimeistään kaikki kontaktit ukkoon jos niin päättää.

Vierailija
28/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostan hattua ap:n miehelle! Kunpa useammatkin naiseen hairahtuneet tekisivät noin eivätkä kuuntelisi mitään miesvihayhteiskunnan paskaa kuinka pitää olla hyvä isä jne. Tuo ap tuhoutuu henkisesti ja se on juuri se minkä kaikki naiset ansaitsevat! Taistelkaa, miehet!

Vierailija
29/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän äiti tekee varmasti myös sitä parempaa maksalaatikkoa.

Vierailija
30/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja vika on kuitenkin sinun, ei lapsen. Häpeä.

Vai olisiko kuitenkin sen isän, joka ei kanna jälkikasvustaan vastuuta?

Mun mielestä vähän outo logiikka syyttää äitiä nyt tässä tilanteessa. Toki hän ei toiminut oikein kun huusi lapselleen. Silti kääntäisin katseen sinne isän puoleen. Mutta näköjään mikään ei muutu tässä maailmassa: isät saavat mennä ja tulla miten haluavat ja jos hoitavat hetkeäkään lasta, ansaitsevat kruunun.

Kuka valitsi lapselleen isän, missä valitsijan vastuu muka loppuu?

Vierailija
31/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen isän lapsellesi valitsit, ei hän. Hyi hitto mitä vanhempia tämä maa kantaa.

Vierailija
32/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli millainen isä tahansa, se ei ole lapsen syytä. Itsekin myönnän että pidin lapsena isääni täydellisenä koska noh, ainoa selitys oli että mies oli isäni. Kuitenkin pyydä anteeksi ja selitä lapsellesi, että sinun ei olisi pitänyt purkaa kiukkuasi häneen ja että ei ole syyllinen. Lapsihan syyttää herkästi itseään vanhempien erostakin. Silloin kuin mieheni vanhemmat erosivat ihan omasta tahdostaan he pitivät ns. palaverin ja ensimmäisenä korostivat lapsilleen että ero ei johdu heistä. Lapsi ymmärtää vain jos asian selittää eikä pidä olettaa että kyllä lapsi tajuaa. Se on paha virhe olettaa noin, koska lapsi ei ajattele vielä kuin aikuinen. Jos minä olisin huutanut lapselleni kuinka huono isä lapsella on, katuisin ja yrittäisin selittää myös mahdollisimman hyvin. Kuitenkin korostaisin että oli isä millainen tahansa, pitäisin lapsesta huolta ja keskittyisin lapseen. Ja oikeasti muut välillä valittajat mies paljastaa todellisen luonteensa joskus vasta lapsen synnyttyä tai kun lapsiarki tulee. Kaikki miehet eivät halua tai kykene ottamaan vastuuta lapsesta, se itse lapsen tekeminen on mieluisampaa puuhaa mutta ei mies seurauksista pahemmin kärsi jos ehkäisy pettää... Lapsi voi muuttaa ihmistä tai paljastaa todellisen luonteen. Ja ap, suosittelen jotain terapiaa tunteiden käsittelyn takia koska selkeästi tilanteesi ei ole helppo. Ainakaan haitaksi terapia tai psykologin kanssa jutustelu ei ole.  Ainakin sinulla on nyt vain yksi lapsi eikä miestä eli kaksi lasta hoidettavana... 

Vierailija
33/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vaan. Vaikkei akka lapsistaan välitäkään niin tieto siitä että vihattu mies "voitti" tässä kamppailussa lasten sieluista on sille pahinta myrkkyä.

Vierailija
34/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MGHOW kirjoitti:

Minä nostan hattua ap:n miehelle! Kunpa useammatkin naiseen hairahtuneet tekisivät noin eivätkä kuuntelisi mitään miesvihayhteiskunnan paskaa kuinka pitää olla hyvä isä jne. Tuo ap tuhoutuu henkisesti ja se on juuri se minkä kaikki naiset ansaitsevat! Taistelkaa, miehet!

Ja samalla siinä tuhoutuu lapsetkin kun teistä miehistä ei ole heitä hoitamaan. Wohoo!

Vierailija
35/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella tunteiden hallintaa ja käsittelyä muilla tavoin kuin huutamalla lapselle.

jos ap on monta vuotta sisällään, niin ehkä ihan hyväkin että ne tulee nyt ulos. 

Käsittelyä ja tunteiden ryöpsähtämistä varten on olemassa terapiat sun muut metodit. Jälkikasvulle huutaminen ei ole koskaan oikea väylä purkaa omaa pahaa oloaan. Ei ikinä missään tilanteessa, vaikka kuinka olisi päässyt painetta kertymään! Lapsi kärsii huonosta vanhemmuudesta ja siksi pitäisikin tehdä kaikkensa, että hoidattaisi pääkoppansa kuntoon, jotta ei siirtäisi ongelmiaan eteenpäin.

Hei, ap tässä.

Juteltiin lapsen kanssa ja selitin niin hyvin kuin pystyin tilanteen. Sanoin, että olen väsynyt ja huusin sellaisia asioita joita en tarkoittanut. Pyysin anteeksi. Puhuttiin myös lapsen isästä. Lapsi on tehnyt itsekin omat havainnot isästään.

Tähän terapia-asiaan sanoisin sen verran, että terapiaan olen monesti pyrkinyt, mutta Helsingin kaupungilla ei ole resursseja, että minun kaltainen, "hyvässä kunnossa oleva nainen", pääsisi terapiaan. Yksityiseen terapiaan minulla ei ole tietenkään varaa. Yritän vain kertoa, että se ei ole aina niin helppoa kuin mitä annat ymmärtää. 

Kiitos kaikille niille, jotka ymmärsitte ja annoitte apua. 

Vierailija
36/36 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, ap tässä.

Juteltiin lapsen kanssa ja selitin niin hyvin kuin pystyin tilanteen. Sanoin, että olen väsynyt ja huusin sellaisia asioita joita en tarkoittanut. Pyysin anteeksi. Puhuttiin myös lapsen isästä. Lapsi on tehnyt itsekin omat havainnot isästään.

Tähän terapia-asiaan sanoisin sen verran, että terapiaan olen monesti pyrkinyt, mutta Helsingin kaupungilla ei ole resursseja, että minun kaltainen, "hyvässä kunnossa oleva nainen", pääsisi terapiaan. Yksityiseen terapiaan minulla ei ole tietenkään varaa. Yritän vain kertoa, että se ei ole aina niin helppoa kuin mitä annat ymmärtää. 

Kiitos kaikille niille, jotka ymmärsitte ja annoitte apua. 

Muuten hyvä, mutta lasen isän huonoista puolista tai velvoitteiden laiminlyönneistä ei lapsen kanssa kuulu puhua. "Lapsi on tehnyt omat havainnot isästään" viittaa siihen, että näistä on puhuttu. Isä on lapselle isä, riippumatta siitä mikä taho elatusmaksut maksaa yms.

Kela maksaa myös yksityistä terapiaa ja käsitykseni mukaan diakoniatyössä on myös jonkinlaisia valmiuksia tarjota opastusta tai kuunnella.

"Hyväkuntoisuus" usein mielentereyden saralla rajoittuu ulkoisiin asioihin ja ammattilaiset tästä ovat tietoisia.

En ole se, jolle vastasit. Voimia teille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän