Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisitte muuttoaietilanteessa?

Vierailija
13.05.2020 |

Olen määräaikaisessa työsuhteessa vuoden loppuun. Töitä on minulle tarjolla muuallakin ja avoeron myötä haluan pienemmälle paikkakunnalle josta on mahdollista ostaa omistusasunto itselle ja lapsille.Vaatii siis asunnon löytymisen ja ostamisen, koulunvaihdon sekä työpaikan. Olen käynyt haastattelussa ko. paikkakunnalla ja sieltä jopa kysyttiin voisinko aloittaa kesän alussa, entä heti elo-syyskuu. Haastattelija sanoi, että tarvetta osaamiselleni on. Lapset ovat muuttomyönteisiä, mutta eivät enää halua monia muuttoja. Ei siis ole järkevää muuttaa ensin vuokralle vaan heti pitäisi löytää sopiva alue ja omistusasunto.

Toisaalta on selvitettävä onko minun oltava nykytyösuhteessa määräajan loppuun vai saako muuton myötä sovittua irtisanomisen aiemmin.

Mistä aloittaa? Uskaltaako tehdä asuntokauppoja, milloin? Milloin selvittää nykytyöni tilanne? Pitäisikö ensin olla uusi työtarjous? Niitä ei oikein voi ennen kuin muuttoaika selvä. Haastavaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muuttaminen onkin tympeää hommaa, melkein ensiksi kuitenkin hankkisin vuokra-asunnon tuossa tilanteessa. Olisiko vuokra-asunnon etsiminen mahdollista sellaiselta alueelta, josta jatkossa voisi sen oman asunnon ostaa? Silloin ei lapsillekaan tulisi liian monta "maisemanvaihdosta"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna miettisin sitäkin vaihtoehtoa, että kysyy seurakunnalta, onko heillä vuokrata asuntoa väliaikaiseen tarpeeseen.

Kysy määräaikaisen työsuhteen lopettamisesta joltain työoikeus-viranomaiselta.

Vierailija
4/7 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton lakimies vastasi että työnantajan ei ole pakko suostua mutta yleensä suostuu keskusteltaessa että työt päättyy aiemminkin. Ap

Vierailija
5/7 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuntuu että ero ja muu oli lapsillekin jo niin kova asia, ettei enää haluaisi vuokra-asuntoa ja sitten taas uutta vaan onnistuisi ostaminen. En tiedä. Ap

Vierailija
6/7 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vuokrakämppä ja työ uudella paikkakunnalla. Katsot miten alkaa sujumaan. Jos menee ok, niin enne syksyä ostat sen oman asunnon , jos aiot pitää lapsia joka toinen viikko esim. Et kai sä heitä niitä äidin kontolle ja leikit vain viikonloppuisää. Tai riippuu tietysti siitä, mihin sinusta on.

Vierailija
7/7 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin vuokrakämppä ja työ uudella paikkakunnalla. Katsot miten alkaa sujumaan. Jos menee ok, niin enne syksyä ostat sen oman asunnon , jos aiot pitää lapsia joka toinen viikko esim. Et kai sä heitä niitä äidin kontolle ja leikit vain viikonloppuisää. Tai riippuu tietysti siitä, mihin sinusta on.

Olen lasten äiti ja muuttamassa lasten kanssa. Siksi haluaisin ostaa, kun asettaudumme siihen sitten. Koulu ym. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi