Mulle ei myydä edes sytkäreitä, arpoja tai paukkuserpentiiniä ilman henkkareita :000 näytänkö alaikäiselle :0
Kommentit (21)
Ole onnellinen että näytät nuorelta. Jotkut näyttävä 40-vuotiailta kolmekymppisenä. Elä terveellisesti ja näytät todennäköisesti loppuelämäsi 10v nuoremmalta kuin todella olet.
Mutta eihän tämä enää ole normaalia nuorelta näyttämistä. T.ap
Minulta kysytään vaihtelevasti paperit jos ostan alkoholipitoista ja ole 24.
Eikös ne paperit kysytä nykyään jos näyttää alle 30 vuotiaalta. Vai koskeeko tämä vain alkoholia?
Mitä ajattelit näyttää alaikäiselle?
Ala pukeutua kuin aikuinen. Kyllä se siitä.
Kaupat säveltävät ihan itse noita sääntöjä. Pistävät ikärajan taakse sellaista tavaraa mitä lain mukaan saisi myydä vaikka taaperolle. Ja pyytävät henkilöllisyystodistusta tyyliin jokaiselta jolla ei vielä ole harmaat hiukset, vaikka laissa ei ylipäätään säädetä mitään siitä, että keneltä henkilöllisyystodistus pitää kysyä ja keneltä ei.
En valitettavasti nää sinua kristallipallostani, joten en voi ottaa kantaa siihen näytätkö minun tai kassahenkilön x mielestä ikäistäsi nuoremmalta. Mikä ongelma on vaan näyttää ne henkkarit?
Olen miettinyt välillä samaa. Ostan sitten alkoholia, tupakkaa tms. niin lähestulkoon joka kerta pyydetään henkkarit. Kerran myös olin kylässä vanhempieni luona, jonne tuli yksi suunnittelija ja luuli minua vielä nuoreksi lukiolaiseksi :D
Omasta mielestäni näytän ikäiseltäni (25v.) mutta toisaalta kun olen vaikka töissä ollut jonkin aikaa uuden työkaverin kanssa ja kyselee ikääni niin yllättyy, että olen näinkin nuori.
Katsomme kukin erilailla toisiamme ja tietysti tilanteentkin jo alitajuisesti vaikuttavat arviointikykyyn eikä siinä vikaa.
Minut yllätti, kun kysyttiin paperit ollessani ostamassa tulitikkuja vaellusretkeä varten. Muka tupakkatuotteita. No eivät ole!
Vierailija kirjoitti:
Minut yllätti, kun kysyttiin paperit ollessani ostamassa tulitikkuja vaellusretkeä varten. Muka tupakkatuotteita. No eivät ole!
Kauppojen näkemyksen mukaan ne ovat. Ja se näkymys painaa käytännön elämässä enemmän kuin laki.
Jos ap. on sen näköinen, että hänen voidaan epäillä väärinkäyttävän kyseisiä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit näyttää alaikäiselle?
Sukuelimiä arvatenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile ostaa 16v elokuva. Jos sitäkään ei myydä niin näytät oikeasti kassojen mielestä max 15 veelle
Pikkuveli osteli 12-vuotiaana ihan sujuvasti k18-pelejä. Ei kassoilla ole aikaa, kiinnostusta tai tietoa käännellä joka tallennetta.
Mitä aiot näyttää alaikäiselle? Vai tarkoititko kysyä, näytätkö itse alaikäiseLTÄ?
Kokeile ostaa 16v elokuva. Jos sitäkään ei myydä niin näytät oikeasti kassojen mielestä max 15 veelle