Onko mahdollista että olisin raskaana ilman mitään oireita?
Eli siis menkat pitäisi alkaa huomisen ja perjantain välillä (Tai myöhemmin jos onkin kierto jostain syystä pitkä) mutta multa puuttuu kokonaan melkein kaksi viikkoa kestävät pms oireet. Yleensä siis reilu 1,5 viikkoa ennen menkkoja on sellaiset tappofiilikset et huhheijaa. Nyt kuitenkaan ei ole mitään. Paleltaa kyllä kokoajan mutta sen ja jatkuvan väsymyksen laitan kilpirauhasen piikkiin.
Kommentit (26)
TSH tulee alle 2, jos suunnitelmissa raskaus (mieluusti TSH yhden kieppeillä, hiukan yli tai ali) - monet lääkärit eivät tiedä tätä. Eli labran viitearvojen rajat ovat raskautta yrittävälle/raskaana olevalle liian väljät, ja toki monelle muullekin, jos on vajaatoiminnan oireita. WHO:n mukainen TSH:n yläraja on 2.5 ... mutta muistakaamme, että testimenetelmä vaikutta hieman kilpirauhasoireisiin.
se nännitestillä raskauden toteava (minulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta)
Äh ... siis testimenetelmä vaikuttaa labrassa mitattuihin kilpirauhasarvoihin
sama
Vierailija kirjoitti:
TSH tulee alle 2, jos suunnitelmissa raskaus (mieluusti TSH yhden kieppeillä, hiukan yli tai ali) - monet lääkärit eivät tiedä tätä. Eli labran viitearvojen rajat ovat raskautta yrittävälle/raskaana olevalle liian väljät, ja toki monelle muullekin, jos on vajaatoiminnan oireita. WHO:n mukainen TSH:n yläraja on 2.5 ... mutta muistakaamme, että testimenetelmä vaikutta hieman kilpirauhasoireisiin.
se nännitestillä raskauden toteava (minulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta)
Mulla oli nyt tsh 2,81 ja sen takia määrättiin pieni annoksen lisäys. Mulla on viikon päästä tiistaina uusi verikoe ja sitä seuraavana tiistaina prolaktiini verikoe. Siitä seuraava tiistai on endokrinologille aika liittyen juuri näihin hormoni"vikoihin". On vielä epäselvää onko prolaktiini koholla siksi että kilpirauhasarvo oli kohonnut. Mutta on tosi mukava kuulla että joku muu kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivä on tullut raskaaksi. Netistä kun lukee niin tuntuu että kukaan ei ole voinut tämän takia raskautua.
Mulla monta lasta saanut sukulainen jolla kilpparin vajaatoiminta. Luulisin että raskaustesti alkaisi pian jo näyttää jonkin sortin viivaa, sellainen käsikauppatestikin... siis noilla kiertopäivillä. Tsemppiä!
Hei, minä tulin raskaaksi ensimmäisellä yrittämällä ja ikääkin oli jo 39 v ... ja oli siis jo silloin kilpirauhasen vajaatoiminta! Kolme lasta on ja jokaisella kerralla olen raskautunut ensimmäisestä yrityksestä, keskenmenoja tms ei ole ollut koskaan.
se "nänneillä raskauteen reagoiva"
Toivotaan ap:lle plussaa!
4.5 aloitin ottamaan kolmena päivänä viikossa 75mikrog tyroksiinia ja neljänä päivänä otan 50mikrog. Omien tuntemusten mukaan ovulaatio oli 1. tai 2.5. Kilpirauhasarvot on kuitenkin olleet n. 2 vuotta viite arvoissa eikä nytkään ollut kohonnut yli viitearvojen mutta hieman kohonnut edellisen mittauksen jälkeen