Parempi elämä: noidankehän katkaiseminen, välirikko kaikkiin
Onko joku onnistunut? Aloittanut yksinkertaisesti alusta. Minkä ikäisenä tämä tapahtui? Miten sinulla menee nyt?
Kommentit (11)
Yes I have. Ensin muutin 500 km ja nyt on välit kokonaan poikki ja keskeneräiset asiat selvitetty. +35v
Ja siis vaikeaa se oli, mutta kun ensin hankin fyysistä välimatkaa, oli helpompaa laittaa kaikki pakettiin ja se uusi alku tuli kaupan päälle. Jos olisin jäänyt, se ei olisi onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Yes I have. Ensin muutin 500 km ja nyt on välit kokonaan poikki ja keskeneräiset asiat selvitetty. +35v
Tarkoitatko, että asiat on lähdöllä kuitattu vai miten selvitit asiat? Eivätkö välit pelkällä lähdöllä jäisi selvittämättömiksi?
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tarkentaa aloitusta?
Millä tavalla? Auttaisiko muiden vastausten lukeminen?
Ap, 5 myös ap
Vierailija kirjoitti:
Ja siis vaikeaa se oli, mutta kun ensin hankin fyysistä välimatkaa, oli helpompaa laittaa kaikki pakettiin ja se uusi alku tuli kaupan päälle. Jos olisin jäänyt, se ei olisi onnistunut.
Hienoa, että kaikki meni lopulta hyvin! ❤️
ap
Olen tehnyt niin, muutin 300km päähän hirveästä lapsuudenkodista ja luonnevikaisesta vanhemmasta. Yhtään lähempänä ei voi asua rai häiriköinti palaa taas. Väleissä ei olla. Se on tavallaan surullista mutta oman turvallisuuden sanelema pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että asiat on lähdöllä kuitattu vai miten selvitit asiat? Eivätkö välit pelkällä lähdöllä jäisi selvittämättömiksi?
Oli yhteistä omaisuutta ja sen tunkion tonkimista lykkäsin yli kymmenen vuotta. Mutta sitten välimatkan päästä se oli helpompi viedä loppuun ankarasta vastustuksesta huolimatta. Ainakaan mun ei tarvinnut pelätä, että kukaan ilmestyisi ovelleni huutamaan. Etäisyyden päästä myös vallankäyttö minua kohtaan oli vaikeampaa.
Välejä ei ole pakko selvittää, jos toinen osapuoli on sairas tai muuten mahdoton (esim. alkoholismi, päihteet, persoonallisuushäiriöt, pahat mt-ongelmat...).
Välillä välien poikki pistäminen on joskus ainoa vaihtoehto. Sinä et ole velkaa läheisillesi, eikä sinun tarvitse velvollisuuden- tai syyllisyydentunnon takia pitää heihin yhteyttä, jos he ovat toksisia eivätkä tuo mitään hyvää elämääsi.
Suojele itseäsi. Opettele arvostaman itseäsi. Opettele asettamaan rajat ja poista elämästäsi ihmiset, jotka eivät halua niitä kunnioittaa. Anna anteeksi itsellesi. Et todennäköisesti tule saamaan anteeksipyyntöä ihmisiltä, jotka ovat tehneet väärin sinua kohtaan. Silloin se pitää löytää itsestä.
En pistänyt välejä poikki, mutta muutin kyllä kauemmaksi, 600km päähän. Välillä kyllä mietin sitäkin vaihtoehtoa, että pistäisin välit poikki.
Myöhemmin muutin takaisin lähtöpaikkakunnalleni. Ja tein jopa sovinnon vaikean vanhempani kanssa ja sain jopa anteeksipyynnön. Mun kohdalla tuo välien selvittäminen ennen kuolemaa oli hyvä asia, mutta jokainen tekee ratkaisut itse, omista voimavaroista käsin ja senkin mukaan, miten pahasti on tullut kohdelluksi. Eli en yritä myydä omaa toimintatapaani muille.
Tsemppiä ap!
Korjasin näppäilyvirheen otsikosta...