Tuoksu muistosi josta tulee lapsuus mieleen
Kommentit (743)
Leivän tuoksu uunista,terva,mäntysuopa,saunavasta.
Angel merkkisen/nimisen kivipuuterin tuoksu. .
Mökillä märkä koira joka tunki illalla isän ja äidin päälle sänkyyn.
Sille oli tehtävä peti mökin verannalle, mutta ei se oikein tahtonut kelvata.
Se vihreä rasva littanassa purkissa.
Werthers Originalien tuoksu. Muistan kuinka isoisälläni oli tapana hiipiä öisin sänkyyni tarjoamaan taskustaan kyseisiä makoisia kermakaramellipastilleja. Nyt olen itse isoisä, ja jatkan perinnettä oman lapsenlapseni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Werthers Originalien tuoksu. Muistan kuinka isoisälläni oli tapana hiipiä öisin sänkyyni tarjoamaan taskustaan kyseisiä makoisia kermakaramellipastilleja. Nyt olen itse isoisä, ja jatkan perinnettä oman lapsenlapseni kanssa.
Ihana kun on perinteitä. Meillä isoisä tapasi tuoda öisin sänkyyni tarjoamaan taskustaan kettukarkkeja. Oi niitä aikoja.
Äidin leipomukset, saunan lämpiämisen tuosu puilla omakotitalossa, Ahomansikat ja mesikat, puhtaat petivaatteet jotka olivat ulkona ihanan raikkaiksi kuivatut, saunavitsan tuoksu ym.
Opettele suomen kieli ja yhdyssanat. "Tuoksu muistosi" on käskymuoto, sama kuin "haise menneisyytesi".
Vierailija kirjoitti:
Yhdyssanat, kuten tuoksumuisto.
Miten voi jumaliste olla jollekin kirjoittaminen noin vaikeaa?
Erikoinen lapsuusmuisto sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Se vihreä rasva littanassa purkissa.
Vanha kunnon Vitalis.
En jaksa niuhottaa yhdyssanoista, koska omakin puhelimeni "korjaa" yhdyssanoja erillissanoiksi. Ymmärrän jos joku ei jaksa aina tarkistaa tai korjata ennustavan tekstinsyötön ärsyttäviä tekosia.
Oma tuoksumuistoni on auringossa kärähtäneen ihon omituinen haju. Olen 70 -luvun lapsi ja minun annettiin surutta palaa auringossa joka kesä. Äitini kehui vielä muutama vuosi sitten, kuinka ruskea olin aina kesäisin lapsena. Ei ole omaa syytäni, jos joskus saan ihosyövän, koska paloin niin usein lapsena. Aikuisena en ole palanut kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P-skan haju.
Vai lannan??
Maaseudulla asuttiin.Kyllä haisi lehmän p-ska.
Meillä maalla oli lanta. Lantalaan kerääntyi talven tuotokset ja kevät/alkukesä vietiin pellolle... tosin Pauli H laulaa: Ei tuo tuuli enää pellolta paskanhajua...
.
Siis piti kysymäni: oliko teillä pskala, kun meil lä lantala?
Meillä ainakaan ei ollut mitään lantalaa vaan paskaruuma. Naiset ja hienostelevat miehet puhuivat sontaruumasta, lannasta ja virtsasta puhui ainoastaan naapurin isäntä, mutta hän olikin kunnanvaltuutettu ja osuusmeijerin hallituksen jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdyssanat, kuten tuoksumuisto.
Miten voi jumaliste olla jollekin kirjoittaminen noin vaikeaa?Erikoinen lapsuusmuisto sinulla.
Se on ollu lapsuudesta asti turhan nillitäjä ja vänisijä.
Keratin ja suave, jota isoveljet läträsi hiuksiinsa ennen tanssiaisiin menoa.
Vastaniitetyn heinäpelloista tuoksu. Olen heinille allerginen ja kärsin lapsena voimakkaasta nenän vuotamisesta. Sittemmin olen saanut siedätyshoitoa enkä saa enää heinistä oireita, mutta tuoksumuisto säilyy ikuisesti.
Raparperipaistos vaniljakastikkeen kera kesäillassa
lehmät niityllä aamukasteen aikaan
kolisevat maitotonkat traktorissa
en saanut juoda niistä lainkaan
Maidon tuoksu utareissa
ihailin salaa Milena Velbaa
katselin kuviasi navetassa
mietin miksi en sinulle kelpaa
Niitetyn mesiangervon tuoksu heinäpellolla reunalla.