Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassua kun pikkulasten vanhemmat luulee elävänsä ruuhkavuosia

Vierailija
12.05.2020 |

Oikeasti ruuhkavuodet alkaa kun lapset menee eskariin ja alkaa harrastaa paljon. Kun on esim neljä koululaista joilla kaikilla pari kolme harrastusta ja itsellä ja miehellä vaativat työt ja työmatkat ja omat harrastukset, niin silloin eletään ruuhkavuosia!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yhyy ja ISO nyyh.

Vierailija
22/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, kun vanhemmat luulevat, että nimenomaan vain ne lapset tekevät elämästä kiireistä ja raskasta. Minä en edes ehtisi tai jaksaisi hankkia perhettä tämän julmetun kiireen ja väsymyksen keskellä...

Mikä sun elämässä kiirettä aiheuttaa? Usein tuntuu, ettei lapsettomilla ole tajua kiireestä. Tai siivoamisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi alle 6-vuotiasta eikä ainakaan vielä ole mitään erikoisempaa kiirettä elämässä. Vanhemmalla ollut jo noin vuoden verran harrastuksia. Toki kiirettä on enemmän kuin silloin kun olin lapseton, mutta niitä ruuhkavuosia odotellessa. 

Vierailija
24/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat kyllä aikanaan kulkea ihan itse harrastuksiinsa, jos haluavat. Omat kuljetusta vaativat harrastukseni aikanaan olivat noin pari kuukautta kestänyt lennokkikerho.

Vierailija
25/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislasten vanhempana ihan varmasti on ruuhkavuodet kun lapset ovat pieniä. ADHD -lapsi löytää minuutissa kaikkein vaarallisimmat asiat ja paikat, kun silmä välttää.

Parasta aikaahan on se kun lapset ovat kasvaneet, osaavat hoitaa vessa-asiat sun muut itse ja heille voi suullisesti selittää asioita.

Vierailija
26/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, itseäni huvittaa se että olen kulkenut maalta muutamalla linja-autolla kouluun noin tunnin matkan edestakaisin joka päivä lukion loppuun saakka, ihan itsekseni kävin harrastukset ynnä muut kaupungissa ja sain kamppeitani raahata ympäriinsä jos halusin vaikka kavereille yöksi tai pidempään reissuun niin menin myös julkisilla.

Muutinkin sitten heti kun varat riitti pois sieltä maaseudulta.

Pikkusisarukseni (10.v nuorempi) on taas saanut ensin kyydin kaikkialle, sitten mopoauton ja sen jälkeen oman auton. Asuu edelleen siellä maalla.

Eli ei niitä lapsia tarvitse niin paljon passata kuin luulisi, minustakin on tullut ihan kelpo kansalainen ja olen oma-aloittenen, osaan itsenäisesti liikkua julkisilla pitkällekin ynnä muuta.

Toisin kuin tämä sisarukseni. Aivan avuton kun kaikki on tehty hänelle valmiiksi ja varmasti kestää itsenäistyä pitkään.

Vierailija
27/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla harrastuksia? Aiheuttavat vain turhaa uupumista ja stressiä.

Vierailija
28/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ennen ei ollut ruuhkavuosia? Isoissakaan perheissä.

Vierailija
29/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet ovat vain termi, jolla alleviivataan itsen ja oman tekemisen tärkeyttä. Todellisuudessa kannattaisi opetella hyvä ajanhallinta ja opettaa se samalla lapsille. Eipä olisi enää mitään ruuhkavuosia, mutta ei voisi tärkeilläkään.

Vierailija
30/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet ovat 55 - 65 -vuotiaana. Ura on huipussaan, vastuuta ja tehtäviä on paljon, päivät venyvät pitkiksi. Lapsenlapsia syntyy, ja toki niidenkin kanssa haluaa olla ja pitääkin olla, että lastenlasten nuoret vanhemmat saavat levätä. Omat vanhemmat ikääntyvät ja tarvitsevat apua siinä, tässä ja tuossa. Oma ja puolisonkin terveys kronaa, ja kaupassa käydessään on joka kerta apteekkiinkin asiaa. 

Vierailija
31/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
32/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan perheestä ja elämäntilanteesta. Itse opiskelin ylempää korkeakoulututkintoa samaan aikaan kun kävin osittain töissä, on kaksi alle kouluikäistä päiväkotivienteineen ja hakuineen (plus tarvitsevat kokoajan hoitoa ja seuraa ja tulevat yölläkin viereen), oli asunnon myyntiä ja uuden ostoa, remonttia jne. Kyllä tässä ruuhkavuosia elellään.

Vierailija
33/33 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan lapset väsytetään uupumuksen partaalle harrastuksilla ja kaikenmaailman kissanristiäisillä. Heidät kasvatetaan juuri tuollaiseen kiireeseen. Tämä korona osoittanut miten surullista monen perheen arki on ollut. Ei vietetä yhdessä aikaa, ei edes syödä yhdessä kun kaikilla on kiire harrastamaan. Nyt hehkutetaan somessa perheiltoja kuin ne olisi jotain uutta ja ihmeellistä. Kunhan korona helpottaa niin palataan takaisin kiireeseen eikä opittu yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän