Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kypsyykö makaroni, jos kaataa kiehuvaa vettä päälle ja antaa olla tiiviisti?

Vierailija
12.05.2020 |

Mietin retkiruokavariaatioita. Jos uudelleen käyttäisi niitä varsinaisia retkiruokapakkauksia, laittaisi siihen esim. kuivattua jauhelihaa ja makaronia, kiehuva vesi päälle ja pussi kiinni, niin kypsyykö ne makaroonit riittävästi? Entä riisit?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itse aina makaronit aromipesässä. On kätevä, eikä mene kuin 32 tuntia.

Vierailija
2/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo itse aina makaronit aromipesässä. On kätevä, eikä mene kuin 32 tuntia.

No, laavulla on hyvin aikaa odotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompaa vain tehdä annos kotona valmiiksi ja lämmittää se?

Vierailija
4/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompaa vain tehdä annos kotona valmiiksi ja lämmittää se?

Painaa paljon. Kuivaruoan idea on, että se on kevyttä, koska vesi otetaan purosta tms.

Vierailija
5/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikamakaronilla voisi ehkä kokeilla ensin kotioloissa onnistuuko.

Vierailija
6/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pidä nuudeleista? Nehän olisi kaikkein kätevin, kun kypsyvät helposti ja nopeasti.

Vierailija
7/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sellaisissa pikaruokapurkeissa, pasta bolognese jne, toimii kyllä, mutta en tiedä ovatko jotain erikoishöttömakaronia sitten..

Vierailija
8/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt vaelluksilla sillain että aamulla kun oon jatkanut matkaa niin oon laittanut ruokatermariin kuivattua jauhelihaa, rakettispagettia, lämmin kuppi pussin ja vettä. Parin tunnin päästä ku pysähtyy tauolle niin on valmis ihan ok safka.

Vierailija
9/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tehnyt vaelluksilla sillain että aamulla kun oon jatkanut matkaa niin oon laittanut ruokatermariin kuivattua jauhelihaa, rakettispagettia, lämmin kuppi pussin ja vettä. Parin tunnin päästä ku pysähtyy tauolle niin on valmis ihan ok safka.

Niin ja siis todellakin kiehuvaa vettä.

Sama

Vierailija
10/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu ja noin se pitääkin tehdä. Valmiiksi tehtynä menee ruoka muhjuksi kun muhii koko päivän siellä termoksessa. Kiehuvaa vettä vain sisään ja odottelet vähän pitempään kuin mitä ohje sanoo keittämisajasta.

T:Eräs eräopas.

Vierailija
11/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä! Mitä lämmin kuppi -makuja olet käyttänyt jauhelihan kanssa?

Vierailija
12/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sellaisissa pikaruokapurkeissa, pasta bolognese jne, toimii kyllä, mutta en tiedä ovatko jotain erikoishöttömakaronia sitten..

Oletettavasti sen verran esikypsytettyä se makaroni, että lyhyempi aika kuumassa vedessä riittää kypsentämiseen.

Vierailija
13/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu. Kyllä se makaroni lopulta pehmenee myös viileässä vedessä, mutta siihen menee kyllä aikaa. Tosin, jos veden saa lämmitettyä kiehuvaksi (esim. nuotiolla laavulla) niin miksei sitten voi keittää samalla sitä makaroonia?

Vierailija
14/15 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä onnistuu. Kyllä se makaroni lopulta pehmenee myös viileässä vedessä, mutta siihen menee kyllä aikaa. Tosin, jos veden saa lämmitettyä kiehuvaksi (esim. nuotiolla laavulla) niin miksei sitten voi keittää samalla sitä makaroonia?

Vähemmän tiskiä! :) Ja voisi tehdä annospusseja valmiiksi (niihin kierrätettyihin pusseihin).

Vierailija
15/15 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei