Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkselit. Mikä niissä lapsia inhottaa?

Vierailija
12.05.2020 |

Ihmettelen vaan kun samoihin aikoihin (1 lk:n kevät) alkoi valitus talvihousujen henkseleistä sekä kurahousujen henkseleistä.

Joo ei ole iso juttu, voidaan hankkia seuraavat ilman henkseleitä, mutta tuon ikäinen liikkuu ja rymyää niin, että paremmathan ne olisi henkseleillä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ei meillä inhota. Neljäsluokkalaisella oli talvella yhdet toppahousuista henkselilliset ja ihan mielellään käytti niitäkin.. Kurahousuja ei enää käytä, mutta silloin kun pari vuotta sitten vielä käytti, henkselit niissäkin.

Vierailija
2/6 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne on liian kireellä tai sitten ne valuu olkapäiltä. Muistan tän omasta lapsuudesta. T: Viiden mummo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne on epämukavat. Olin itse todella kiltti lapsi, mutta muistan vetäneeni monia itkuraivareita, kun lapset ängetään epämukaviin vaatteisiin. Puristavia saumoja, kutittavia ja raapivia kankaita, liian pieniä tai valuvia vaatteita. Lasten sukkahousut ovat yksi esimerkki. Miksi hitossa niistä pitää tehdä niin epämukavat, kun aikuisille on kuitenkin pehmeitä puuvillasukkahousuja?

Vierailija
4/6 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne on epämukavat. Olin itse todella kiltti lapsi, mutta muistan vetäneeni monia itkuraivareita, kun lapset ängetään epämukaviin vaatteisiin. Puristavia saumoja, kutittavia ja raapivia kankaita, liian pieniä tai valuvia vaatteita. Lasten sukkahousut ovat yksi esimerkki. Miksi hitossa niistä pitää tehdä niin epämukavat, kun aikuisille on kuitenkin pehmeitä puuvillasukkahousuja?

Sama juttu. Olin kiltti tyttö enkä sanonut oikein mistään vastaan, mutta muistan, miten kamalat oli pukea ne sen ajan koppurat kurahousut, joissa hädin tuskin pystyi liikkumaan. Niistä kyllä kiukuttelin ja muistan jopa saaneeni sen kiukuttelun vuoksi selkäsaunan. Tämä siis 80-90-luvulla.

Vierailija
5/6 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valuvat. Pitää jatkuvasti nostella.

Vierailija
6/6 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hankit sopivat niin ei inhota. Tässä ehkä 3 tärkeintä sääntöä.

1. Henkselit ei saa irtoilla koko aikaa.

2. Henkselien pitää pysyä myös olkapäillä

3. Henkselien tarkoitus ei ole vetää housuja kireälle jalkoväliin.

Sopivat henkselit on oikein mukavat.