Henkselit. Mikä niissä lapsia inhottaa?
Ihmettelen vaan kun samoihin aikoihin (1 lk:n kevät) alkoi valitus talvihousujen henkseleistä sekä kurahousujen henkseleistä.
Joo ei ole iso juttu, voidaan hankkia seuraavat ilman henkseleitä, mutta tuon ikäinen liikkuu ja rymyää niin, että paremmathan ne olisi henkseleillä.
Kommentit (6)
Joko ne on liian kireellä tai sitten ne valuu olkapäiltä. Muistan tän omasta lapsuudesta. T: Viiden mummo
Ehkä ne on epämukavat. Olin itse todella kiltti lapsi, mutta muistan vetäneeni monia itkuraivareita, kun lapset ängetään epämukaviin vaatteisiin. Puristavia saumoja, kutittavia ja raapivia kankaita, liian pieniä tai valuvia vaatteita. Lasten sukkahousut ovat yksi esimerkki. Miksi hitossa niistä pitää tehdä niin epämukavat, kun aikuisille on kuitenkin pehmeitä puuvillasukkahousuja?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne on epämukavat. Olin itse todella kiltti lapsi, mutta muistan vetäneeni monia itkuraivareita, kun lapset ängetään epämukaviin vaatteisiin. Puristavia saumoja, kutittavia ja raapivia kankaita, liian pieniä tai valuvia vaatteita. Lasten sukkahousut ovat yksi esimerkki. Miksi hitossa niistä pitää tehdä niin epämukavat, kun aikuisille on kuitenkin pehmeitä puuvillasukkahousuja?
Sama juttu. Olin kiltti tyttö enkä sanonut oikein mistään vastaan, mutta muistan, miten kamalat oli pukea ne sen ajan koppurat kurahousut, joissa hädin tuskin pystyi liikkumaan. Niistä kyllä kiukuttelin ja muistan jopa saaneeni sen kiukuttelun vuoksi selkäsaunan. Tämä siis 80-90-luvulla.
Valuvat. Pitää jatkuvasti nostella.
Kun hankit sopivat niin ei inhota. Tässä ehkä 3 tärkeintä sääntöä.
1. Henkselit ei saa irtoilla koko aikaa.
2. Henkselien pitää pysyä myös olkapäillä
3. Henkselien tarkoitus ei ole vetää housuja kireälle jalkoväliin.
Sopivat henkselit on oikein mukavat.
En tiedä. Ei meillä inhota. Neljäsluokkalaisella oli talvella yhdet toppahousuista henkselilliset ja ihan mielellään käytti niitäkin.. Kurahousuja ei enää käytä, mutta silloin kun pari vuotta sitten vielä käytti, henkselit niissäkin.