Juhlapukeutuminen, laukku/kengät
Olen menossa häihin. Minulla on mekko jossa on valkoista ja mustaa, Valkoiset kengät ja valkoinen (ohut) huivi. Voinko ottaa mukaan mustan laukun vai pitääkö sen "ehdottomasti" olla valkoinen, kun valkoiset kengätkin?
Kommentit (16)
"pitääkö" laukun ja kenkien väreissä olla yhtäläisyyttä.
ja niissä menee vain "narut" jalkapöydän ylitse, siis hyvin kevyet malliltaan. Mekko itsessään on nuorekas ja kesäinen.
mutta sinälläänhän häihin ei ehkä pitäisi laittaa valkoista tai mustaa. Olen minäkin kyllä mustavalkoasussa ollut, mutta minulla oli musta jakku, kengät ja laukku ja vain valkoinen mekko. Se valkoinen huivi/kennkä-yhdistelmä ehkä voi häiritä jotakuta - morsianta tms.
Jos ei olisi tuota huivia, olisi ehkä tärkeämpää, että laukku ja kengät ovat saman värisiä. Nyt kuitenkin huivi ja kengät ovat ikään kuin pari, joten laukku voi ihan hyvin olla musta. Valkoinen laukku olisikin aika räikeä; kyllä musta on tyylikkäämpi.
Siitä vaan, ja hauskoja juhlia!
Mustavalkoinen kesämekko ei ole millään tavalla väärin. Olen ollut häissä, missä on valkoisia hartiahuiveja ja kenkiä, enkä ymmärrä, miten ne morsianta häiritsisivät. Häissä ei pidä olla JUHLAVAMMIN pukeutunut kuin morsian, eikä kukaan muu saa olla kokovalkoisessa asussa. Yksittäiset vaatekappaleet on ihan eri asia. Sitäpaitsi ap:n kuvauksesta päätellen kengät on hyvin kevyet, eikä mitään valkoiset katseenvangitsijat. Hartiahuivi on varmaan kesähäissä välillä poissa harteiltakin...
En tiedä onko "oikein", mutta meidän suvussamme tapana, että naiset eivät ole olkapäät paljaana kirkossa. Lisäksi huivi iltaa varten, jos rupeaa viilenemään.
mutta nyt sinä näyt sieltä kirkonpenkistä valkoisissa, eikös vain?
Eiköhän morsian loista kauneudellaan ja puvullaan, minä olen pelkkää massaa kirkossa.
ja kuten itse totesit, peität hartiasi kirkossa sillä valkoisella huivilla, joten kirkonpenkistä sinä loistat valkoisena.
Aika luontevaa on, että mustavalkoisen puvun kanssa on joko musta tai valkoinen huivi.
Häissä saa todellakin käyttää sekä valkoista että mustaa. Valkoisen suhteen sääntö on se, ettei koko puku ole valkoinen, mutta on ihan se ja sama minkä värinen asu siellä penkissä istuessa näkyy. Onko sulla joku ihme pakkomielle tästä asiasta?
Ap:lle sanoisin vain että hyvältä kuulostaa!
Kuka edes jaksaa katsoa mitään hemmetin häävideota? Ja siis toistan edelleen: on täysin sallittua sekä etiketin ja hyvän maun mukaista pitää valkoisia asusteita hääjuhlassa. Sä tunnut kuuluvan näihin täysin kilahtaneisiin ap-äiteihin.
Niissä näkyy valkoisena nyt sitten morsian ja se ap sieltä kirkon penkistä. Puhtaanvalkoinen oikeasti hohtaa sieltä, eikä todellakaan erotu mitkään finessit., mauton ap vain. Mutta siitä vaan sitten.
Usein sanotaan, että laukku-vyö-kengät pitäisi olla "samaa paria", mutta nykyään siihen ei enää kiinnitetä niin paljon huomiota kuin ennen. Kirkossa olkapäiden täytyy olla piilossa paitsi morsiamelta. Kirkonpenkissä et ole ainoa istumassa, et mitenkään pistä sieltä silmään valkoisine huivinesi (ellei huivi ole päässä ;.-) ). Et tee pukeutumisessasi etikettivirheitä, etkä "kilpaile" morsiamen kanssa.
Kuulostaa ihan hyvältä (itse tosin en pidä valkoisista kengistä, mutta sehän nyt on makuasia). En ymmärrä, miksi asusteiden pitäisi olla samaa väriä? En ole koskaan kuullutkaan moisesta "säännöstä". Totta kai laukku voi olla eri värinen kuin huivi ja/tai kengät, kunhan kaikki osat pukeutumisessa sointuvat yhteen. Ja tässä tapauksessahan ap pelaa vain kahdella perusvärillä, joten eiköhän kaikki mätsää yhteen...