Suostuisitko ottamaan sirun käteen hallituksen toimesta, jos se olisi ilmaista, ja todistettu terveydelle vaarattomaksi?
Jos hallitus lähtisi ajamaan läpi kansalaisiin istutettava mikrosirua, mistä löytyisi esim henkilötiedot, ja esim oman valinnan mukaisesti vaikka terveystiedot tai maksumahdollisuus, ottaisitko sirun, jos se olisi ilmainen ja terveydelle riskitön? Miksi, miksi et?
Kommentit (51)
Uskon että toi tulee nopeestikkin "markkinoille", ja tietyn siirtymäajan jälkeen siitä ei voi kietäytyä
onko siru raamatun ilmoittama pedon merkki?
Vierailija kirjoitti:
onko siru raamatun ilmoittama pedon merkki?
Varmaksi ei voi sanoa, mutta paljon mahdollista, ellei jopa erittäin todennäköistä...
En ottaisi. Olen vapaa ihminen, en karjaa, orja taikka vanki. Riittää että kännykän saavat halutessaan jäljitettyä, sen voin sammuttaa/jättää pois matkasta jos kaipaan yksityisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa te kyllä vastanneet??? Ikä? Koulutustaso?
Vastasin "Mahdollisesti muutaman vuoden kuluttua". Ei se minusta hirveästi eroaisi luottokortista tai älypuhelimesta ja voisi olla joissakin tilanteissa käteväkin (lompakon tai avaimen voi unohtaa, omaa kättään ei). Olen 54-vuotias ja minulla on alempi korkeakoulututkinto.
Ehdoton EI. En ota sirua, enkä pedon merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin "Mahdollisesti muutaman vuoden kuluttua". Ei se minusta hirveästi eroaisi luottokortista tai älypuhelimesta ja voisi olla joissakin tilanteissa käteväkin (lompakon tai avaimen voi unohtaa, omaa kättään ei). Olen 54-vuotias ja minulla on alempi korkeakoulututkinto.
Eikö ahdista ajatus että olisit jatkuvassa liveseurannassa 247, sinuun olisi istutettu joku itsesi ulkopuolinen sinuun kuulumaton osa, se miten sitä sirua voitaisiin väärin käyttää?
Kännykkä on keksitty, siihen saa kaikki tarpeelliset tiedot. En todellakaan ottaisi, en näe mitään syytä itselleni, mutta paljon väärinkäytön mahdollisuuksia.
Ottaisin.
T: Sivistynyt-ateisti-rationalisti.
Ei sen sirun tarvitse sisältää mitään muuta teitoa kuin yksilöintikoodin, jolla tiedetään kuka on kyseessä ja sen jälkeen tällä tuninstautumisella voisi päästä haluamiinsa palveluihin, jotka henkilö voisi itse määritellä.
Minä ainakin haluasin kaiken toimivan sirulla omasta kotiovesta pankkitoimintoihin. Olisi tosi kätevää, kun ei tarvitsisi kuljettaa mukana lompakkoa, eikä edes avaimia.
Kannatan erittäin lämpimästi sirua tunnistukseen ja seteleiden sekä kolikoiden poistamista käytöstä.
Kaikki vaan sirun kautta sähköisiksi palveluiksi.
En missään tapauksessa. Oli se sitten kenen tahansa ajama idea. Jos sirut tulisivat pakollisiksi, olisi sitten itse pakko muuttaa johonkin korpeen yhteiskunnan ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä on keksitty, siihen saa kaikki tarpeelliset tiedot. En todellakaan ottaisi, en näe mitään syytä itselleni, mutta paljon väärinkäytön mahdollisuuksia.
Aika helvetin paljon hankalampaa kuin sen sun kännykän väärinkäyttö
Miten paljon olisi säästynyt aikaa, rahaa, epätietoisuutta ja murhetta, kun vaikkapa Thaimaan tsunamissa olisi uhreilla ollut sirut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ahdista ajatus että olisit jatkuvassa liveseurannassa 247, sinuun olisi istutettu joku itsesi ulkopuolinen sinuun kuulumaton osa, se miten sitä sirua voitaisiin väärin käyttää?
Ahdistaako puhelin? Sirustahan ei ole yhteyttä mihinkään jatkuvasti, toisin kuin sinun puhelimesta. Puhelimen käyttis tietää tasan tarkaan missä olet liikkunut ja milloin ja tietää myös miten olet käyttänyt puhelinta.
Siruhan on vain tyhmä tunniste, vähän niin kuin viivakoodi muropaketissa.
Ottaisin, jos siru tarkkailisi myös ihmisen elintapoja eli havaitsee verestä nikotiinin, alkoholin ja epäterveellisen rasvan ja laskisi montako askelta päivän aikana tulee. Nämä elintavat olisi sitten terveydenhuollon nähtävillä. Pitää saada myös etuja jos tuohon lähtee. Terveellisesti elävät ja normaalipainossa pysyvät pääsisi vaikkapa jonon ohi terveyskeskuksessa ja saisi mojovan alennuksen veroprosenttiin. Ihmiset voisi muutoinkin pisteyttää kiinan tapaan ja hyvät ihmiset saisi etuja, paremmat ehdot asuntolainaan pidemmällä maksuajalla jne. Tämä johtaisi siihen, että ihmiset alkaa oikeasti välittämään terveydestään, kun isoveli valvoo ja tarjoaa hyville tyypeille porkkanaa. Yhä useampi haluaa olla hyvä tyyppi. Tämä johtaa siihen, että lopulta kaikki pitää huoli terveydestään ettei päädy mustalle listalle. Tuo näkyy sitten terveysmenojen laskuna mikä tasapainoittaa valtion budjettia ja siten lopulta veronmaksajia, puhumattakaan näiden terveydestä ja hyvinvoinnista. Rikollisuus laskisi ja rikokset selviäisi nopeasti, koska ihmisen liikkeet olisi tiedossa sirun avulla. Tuota sirua ei pidä nähdä uhkana vaan mahdollisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta sirun ottamisesta kysyminen on vähän samaa luokkaa kuin että ottaisitko sosiaaliturvatunnuksen. Nythän vain on kyse siitä että missä tuota tunnistetta säilytetään. Jos se olisi kehon sisällä, niin eipä ainakaan menisi juhannuksenakaan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin, jos siru tarkkailisi myös ihmisen elintapoja eli havaitsee verestä nikotiinin, alkoholin ja epäterveellisen rasvan ja laskisi montako askelta päivän aikana tulee. Nämä elintavat olisi sitten terveydenhuollon nähtävillä. Pitää saada myös etuja jos tuohon lähtee. Terveellisesti elävät ja normaalipainossa pysyvät pääsisi vaikkapa jonon ohi terveyskeskuksessa ja saisi mojovan alennuksen veroprosenttiin. Ihmiset voisi muutoinkin pisteyttää kiinan tapaan ja hyvät ihmiset saisi etuja, paremmat ehdot asuntolainaan pidemmällä maksuajalla jne. Tämä johtaisi siihen, että ihmiset alkaa oikeasti välittämään terveydestään, kun isoveli valvoo ja tarjoaa hyville tyypeille porkkanaa. Yhä useampi haluaa olla hyvä tyyppi. Tämä johtaa siihen, että lopulta kaikki pitää huoli terveydestään ettei päädy mustalle listalle. Tuo näkyy sitten terveysmenojen laskuna mikä tasapainoittaa valtion budjettia ja siten lopulta veronmaksajia, puhumattakaan näiden terveydestä ja hyvinvoinnista. Rikollisuus laskisi ja rikokset selviäisi nopeasti, koska ihmisen liikkeet olisi tiedossa sirun avulla. Tuota sirua ei pidä nähdä uhkana vaan mahdollisuutena.
Tuohan on jo jotain ihan muuta kuin siru, joka on vain tunniste. Tuollainen vaatisi elimistöön tietokoneen.
Vierailija kirjoitti:
Ikää 49 vuotta ja sähköInsinööri AMK
Erään ison kirjan ennustuksissahan puhutaan käteen otettavasta merkistä mitä ilman ei voi lopulta ostaa eikä myydä........