Auton öljyt allealarajan hieman. Onko jo kiire?? Öljynvaihto vasta perjantaina
Voiko tuolla enää ajaa. Töihin pitäisi mennä ja matkaa lähes 20km per suunta. Olenko pulassa?
Kommentit (25)
Jos hieman ja ei syö öljyä mitenkään runsaasti ajossa, niin kestää ajella tuota matkaa muutaman päivän.
Oikeaoppisesti tuolla autoola ei enää suositella ajettavan metriäkään eli olet
Pokaa illalla Rane. Rane panee. Öljyäkin
Annoitko seistä tarpeeksi kauan ettet tarkistanut heti ajon jälkeen? Jos ei öljyvalo pala niin aja vain.
Voi, mutta ei kannata. Osta öljyä, on sitä hyvä muutenkin olla varalla.
Osta 1l purkki halvinta öljyä ja kaada moottoriin, itse en ajelisi alle alarajan öljyillä kuin jollain halvalla rojulla.
Vierailija kirjoitti:
Annoitko seistä tarpeeksi kauan ettet tarkistanut heti ajon jälkeen? Jos ei öljyvalo pala niin aja vain.
Pätee vain siinä tapauksessa, että valo syttyy kun öljy on vähissä. Kaikissa autoissa ei syty, vaan määrää on osattava seurata itse.
Vierailija kirjoitti:
Annoitko seistä tarpeeksi kauan ettet tarkistanut heti ajon jälkeen? Jos ei öljyvalo pala niin aja vain.
Kun öljyvalo palaa niin on todellakin jo liian myöhäistä. Sen varaan ei voi laskea.
Vierailija kirjoitti:
Annoitko seistä tarpeeksi kauan ettet tarkistanut heti ajon jälkeen? Jos ei öljyvalo pala niin aja vain.
En. Heti pantiin ettei mene stondis ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mikset lisää öljyä?
Älä nyt herran tähden anna tuommoisen aloituksen tehneelle, noin epämääräistä ohjetta. Kaataa vielä oliiviöljyä syylariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoitko seistä tarpeeksi kauan ettet tarkistanut heti ajon jälkeen? Jos ei öljyvalo pala niin aja vain.
Kun öljyvalo palaa niin on todellakin jo liian myöhäistä. Sen varaan ei voi laskea.
Tarkoittanet öljynpaineen varoitusvaloa?
Joissain autoissa on erikseen öljymäärän indikaatio.
Riippuu ihan auton kunnosta.
Normaalisti voit ajaa huoletta. Autosi tunnistimet kyllä ilmoittavat, mikäli öljy on liian vähä.
Punaisia valoja alkaa syttymään kojetauluun.
Toleranssi on iso mittatikussa. Eli alarajan alle voi mennä vielä, ja ei mitään ongelmaa.
Mutta jos autosi pakoputkesta tulee siniseen vivahtavaa savua, on se merkki siitä, että vaurio on jossakin.
Öljyä pääsee palamaan. Jasilloin huoltoon.
Setä paljastaa ihmeen! Premium autossa voi olla öljyn määrälle mittari ja/tai varoitusvalo tai tietokone joka kertoo asian.
Mamman kirpussa on vain öljynpaineen varoitusvalo. Kun se vilahtaa se on viimeinen varoitus. Kun se palaa, mamman ajo päättyy pian ja kalliisti.
Öljynpaineen merkkivalo kun syttyy, voi olla jo moottorivaurio tapahtunut.
Läheskään kaikissa autoissa ei ole öljymäärän varoitusvaloa.
Kun öljynpaineen merkkivalo syttyy ajossa, se tarkoittaa: pysäytä ja sammuta auto heti(vaikka olisit moottoritiellä).
Mutta kysymykseen: useimmissa autoissa on aika reilusti öljyä jäljellä, vaikka se olisi alamerkissä.
On viisasta pitää litran purkki öljyä mukana lisäilyä varten jos moottori sitä kuluttaa tai vuotaa.
Assburger kirjoitti:
Öljynpaineen merkkivalo kun syttyy, voi olla jo moottorivaurio tapahtunut.
Läheskään kaikissa autoissa ei ole öljymäärän varoitusvaloa.
Kun öljynpaineen merkkivalo syttyy ajossa, se tarkoittaa: pysäytä ja sammuta auto heti(vaikka olisit moottoritiellä).
Mutta kysymykseen: useimmissa autoissa on aika reilusti öljyä jäljellä, vaikka se olisi alamerkissä.
On viisasta pitää litran purkki öljyä mukana lisäilyä varten jos moottori sitä kuluttaa tai vuotaa.
Ei pidä paikkaansa.
Öljynpaineen varoitusvalon vain varoitusvalo.
Autolla voi ajaa vielä ja huoltoon tietenkin.
Ei pidä paikkaansa, että kun valo syttyy, moottorivaurio on jo.
Eihän siinä varoitusvalojärjestelmässä ole muuten mitään järkeä.
Valo VAROITTAA, ja ajellaan sitten huoltoon
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Öljynpaineen merkkivalo kun syttyy, voi olla jo moottorivaurio tapahtunut.
Läheskään kaikissa autoissa ei ole öljymäärän varoitusvaloa.
Kun öljynpaineen merkkivalo syttyy ajossa, se tarkoittaa: pysäytä ja sammuta auto heti(vaikka olisit moottoritiellä).
Mutta kysymykseen: useimmissa autoissa on aika reilusti öljyä jäljellä, vaikka se olisi alamerkissä.
On viisasta pitää litran purkki öljyä mukana lisäilyä varten jos moottori sitä kuluttaa tai vuotaa.
Ei pidä paikkaansa.
Öljynpaineen varoitusvalon vain varoitusvalo.
Autolla voi ajaa vielä ja huoltoon tietenkin.
Ei pidä paikkaansa, että kun valo syttyy, moottorivaurio on jo.
Eihän siinä varoitusvalojärjestelmässä ole muuten mitään järkeä.
Valo VAROITTAA, ja ajellaan sitten huoltoon
Jos öljynpaineen varoitusvalo palaa öljyn vähyyden vuoksi, se tarkoittaa, että moottori ei saa riittävää voitelua, öljypumppu imee öljyn sijasta ilmaa.
Joissain autoissa on öljymäärän varoitusvalo, joka syttyy ennen tuota tilannetta, mutta ei tosiaankaan kaikissa.
Omassa 05 vuoden nissanissa riittää jos mittatikun kärki kastuu,mutta vilauttelee öljyvaloa silloin jo. Kuten moni sanoi,anna moottorin jäähty,osta litra öljyä (tarkista sopivuus omaan autoon) ja kaada loraus sinne. Ei haittaa öljynvaihtajia pe....
"Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa! Kyllä se kestää...."
Olen aina ihmetellyt miksi auton tekniikka sallii ajamisen öljynpaineen puuttuessa. Äkkipysäys tulee joka tapauksessa.
Voi varmasti jos ei vuoda ja on oikeasti vain hieman alle. Mutta miksi et ostaisi pientä kannua ja lorauttaisi vähän lisää jos siltä tuntuu?