Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opetetaanko USAssa kouluissa historiaa?

Vierailija
11.05.2020 |

Esim. Tietävätkö että on olemassa Pohjoismaat?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikos se ole maantietoa?

Vierailija
2/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikos se ole maantietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitytään Usan historiaan.

Ja tosiaan, maantietoahan toi.

Vierailija
4/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo amerikkalaiset koulumaailmaan sijoittuvat elokuvat kuinka todellisia koska niistä saa käsityksen että eivät kyllä mitään järjenjättiläisiä ole vaan sivistymättömiä idiootteja jotka eivät edes omaa kotimaatansa tunne.

Vierailija
5/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, ilman historiaa ei olisi missään maailmassa tätäkään päivää.

Mutta noin yleisesti, eivät perus amerikkaiset tiedä yhtään mitään esimerkiksi Suomesta.

Jotkut koulutetut ja sivistyneet ja kulturellit yhdysvaltalaiset tietävät nimen Sibelius, suuri säveltäjä.

Myös Karita Mattila tunnetaan joissakin osavaltioissa, jos harrastaa musiikkia ja kulttuuria.

Muutoin Suomi on vähemmän tunnettu, jopa Ruotsi tunnetaan paremmin kuin meidän oma kotomaamme.

Niin pieniä ja mitättömiä me olemme suuren maailman mittakaavassa.

Japanissa sen sijaan Suomi tuntemus on paljon korkeammalla tasolla kuin Yhdysvalloissa.

Vierailija
6/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaanko Suomen kouluissa Kanadan historiaa?

Tai Afrikan historiaa ja muinaisia kuningaskuntia?

Ja kylla USAn kouluissa opetetaan historiaa.

Vierailija
7/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elokuvat ja sarjat ovat fiktiota, niissä kuvataan enemmän muuta kuin arkista kouluelämää.

Mutta kaikkialla maailmassa sivitysneissä valtioissa opetaan tietyt aineet kouluissa, kuten historia, maantieto, biologia, äidinkieli, kirjallisuus, vieras kieli, matematiikka, taiteet, käsityöt, jne. jne.

Ja painotukseet aineissa vaihtelevat. Oppiaineina ovat myös erilaisia aineita kuin meillä täällä ja meillä voi olla aineita ja aiheita joita siellä ei opeteta.

Mutta perussivistyksen opettaminen on suurinpiirtein samanlaista kaikkialla.

Vierailija
8/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin amerikassa ja minun opettajani sanoi että hänet ollaan pakotettu opettamaan historiaa amerikan intiaaneista ja hän kertoi meille kansantarinoita intiaaneista. Jos hän ei olisi opettanut niin hänelle olisi käynyt epäkunnioittavasti, näin hän itse sanoi.

Opettajani oli kreikkalaistaustainen ketä näin sanoi ja hän sanoi että hän ei ollut täysin samaa mieltä tämän historian opetuksen kannalla mutta hän halusi työpaikan.

Vierailija
9/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietavatko suomalaiset oppilaat mika ja missa on Guam?

Vierailija
10/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomalaisissa kouluissa käsitelläään koko maailmanhistoria.

Ainakin lukioissa ja varmaan lyhyesti peruskouluissakin.

Nehän ovat aivan perustietoja maailmasta.

Vierailija
11/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin amerikassa ja minun opettajani sanoi että hänet ollaan pakotettu opettamaan historiaa amerikan intiaaneista ja hän kertoi meille kansantarinoita intiaaneista. Jos hän ei olisi opettanut niin hänelle olisi käynyt epäkunnioittavasti, näin hän itse sanoi.

Opettajani oli kreikkalaistaustainen ketä näin sanoi ja hän sanoi että hän ei ollut täysin samaa mieltä tämän historian opetuksen kannalla mutta hän halusi työpaikan.

Opettele kirjoittamaan😑

Vierailija
12/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus kun ei mene ikinä jakeluun!!! Kansallisuudet pienellä alkukirjaimella!!!

Vierailija
13/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo tarkoittaa?

Vierailija
14/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä opetetaan, kuinka Usa sotinut ja taistellut vapauden puolesta kautta historian ja kuinka edelleenkin heidän sotilaat ovat jatkuvasti ympäri maailmaa puolustamassa heidän freedomia. Kun jenkki tapaa jonkun armeijassa työskentelevän, niin heti ollaan sanomassa "thank you for your service". Jenkeissä kaikki sotilaat ovat sankareita. Heidät on aivopesty uskomaan tähän freedom armeijaan, jotta 600 miljardin dollarin vuosi budjettia sotien ja armeijan ylläpitämiseen ei kyseenalaisteta. Jenkeissä aseteollisuus ja vienti on todella suuri bisnes.

Vierailija
15/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo tarkoittaa?

Miten nyt sanoisin? Ketkä sanoi niin opettajalleni tai mitä hänelle olisi käynyt jos hän olisi puhunut kreikan historian puolesta intiaanien kansantarinoiden sijaan?

Liian pitkästyttävää selitettävää/kirjoittamista. Hän olisi yksinkertaisesti menettänyt työpaikan.

Vierailija
16/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa ei ole Suomen opetusministeriötä vastaavaa toimijaa, vaan joka osavaltio kilpailuttaa omat koulukirjat.

Koulukirjojen historiatieto ei ole samalla tavalla asiallista kuin Suomessa, vaan niissä otetaan vahvemmin kantaa eri poliittisiin näkökulmiin.

Vierailija
17/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo tarkoittaa?

Miten nyt sanoisin? Ketkä sanoi niin opettajalleni tai mitä hänelle olisi käynyt jos hän olisi puhunut kreikan historian puolesta intiaanien kansantarinoiden sijaan?

Liian pitkästyttävää selitettävää/kirjoittamista. Hän olisi yksinkertaisesti menettänyt työpaikan.

No eipä ollut päätä eikä häntää.

Vierailija
18/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. - Mutta lienee luonnollisa, että pohjoismaista kertominen ei ole historian saati maantiedon oppituntien sisällön ykkösaiheita. Jostain syystä Ap:n kysymys toi mieleeni; että mitenkäs Suomessa. Jos ja kun muistelen omia kokemuksia ja oppejani historian tunnilta niin yhtä ja toista opin, paljon varmaan jäi myös oppimatta.  Jotkin asiat jäivät hieman vaivaamaankin, kuten miksi minun tuli oppia luullakseni paljon enemmän Amerikan alkuperäiskansoista ("inkkareista") kuin (Suomen) saamelaisista? 

Sinkkumies 

Vierailija
19/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus kun ei mene ikinä jakeluun!!! Kansallisuudet pienellä alkukirjaimella!!!

Saatinpa tähän keskusteluun joku todellinen pilkunviilaaja . - Jäikö sinulle jotain epäselvää, mitä kommentoimasi kirjoittaja halusi edelllä kertoa? 

Vierailija
20/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset