Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Verenvuotoa rv 11

04.07.2006 |

Äsken huomasin, että aivan kirkasta verta vuotaa hieman :( Eikö se yleensä ole niin, että kirkas veri on huono juttu ja ruskea ' vanha veri' on normaalia? En ole vuotanut yhtään koko raskausaikana. Suurempia kipuja ei ole, joskin alaselkä on ollut kipeä jo pari päivää ja minusta raskausoireet ovat parin viime viikon ajan lieventyneet tosi reippaasti. En ole tehnyt edes mitään sellaista, mistä ' normaalia' vuotoa voisi tulla, esim. seksi. Puutarhatöitä olen kyllä raatanut runsaasti, josta selkäkipujen ajattelin aiheutuvan.

Soitin jo tk:hon, eivät ultraa siellä päivystyksessä. Käskivät soittaa aamulla neuvolaan tai sitten jos vuoto/kivut yltyvät yöllä, ensiapuun.

Voi hemmetin hemmetti, voiko tällainen kirkas vuoto näillä viikoilla olla normaalia...?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä hei,

minulla vuosi samoilla viikoilla myös erittäin runsaasti kirkasta verta. Se ei ole pahasta! :) Pahasta on klimppinen ja hyytynyt veri ja kivut, jos keskenmeno on tapahtunut. Syy minulla vuotoihin löytyi hematoomasta. " valehtelin" hiukan päivystyksessä vuodon määrästä ja pääsinkin sitten ultraan, jossa tuo hematooma huomattiin.

Sanoivat kuitenkin, ja olen myös huomannut, että vuodot ovat erittäin yleisiä näin alkuraskaudesta. Joillakin vuotoja on kuulemma koko raskauden ajan.

Yritä nyt rauhoittua ja tosissaan käy sitten näyttämässä tilannetta aamulla jos vuoto jatkuu tai aikaisemmin jos ne muuttuvat kipeiksi.

Halauksin

Heidi <3 toukka 21+2

Vierailija
2/10 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemusta kirkkaan veren vuotamisesta, vaan tuhruvuodosta (ilmeisesti juuri tuon vanhan veren) vuotamisesta nyt jo kolmeen otteeseen. Nekin ovat kyllä pelästyttäneet toden teolla! Ensimmäisen kerran vuosin vähän rv 13. Silloin tosin syyksi epäiltiin kivuliasta sisätutkimusta. Parilla seuraavalla kerralla ei ollut mitään syytä tai aihetta. Edellisen kerran tuhrua tuli rv 15.

Olen soitellut joka kerta tuhruvuotojen jälkeen NKL:n päivystysnumeroon, jossa vastaa kätilö. Siellä ollaan kyllä ystävällisiä ja empaattisia, mutta mitään ei taida olla ainakaan minun kohdallani tehtävissä, vaan täytyy lähinnä odottaa. NKL:lta neuvottiin, että jos tulee runsaasti kirkasta verta ja tulee kovia kipuja, sitten täytyy hakeutua päivystykseen. Onneksi olen kuitenkin päässyt neuvolaan kuuntelemaan tuhruvuotojen jälkeen sydänääniä, joiden kuuleminen on rauhoittanut kovasti. Joko sinulta on yritetty kuunnella sydänääniä? Oletko muuten jo käynyt ultrassa tähän mennessä?

Syitä noihin tuhru- tai verenvuotoihin voi olla ilmeisesti useita. Etinen istukka voi ainakin myöhemmin aiheuttaa vuotoja. Olen kuullut hematooman (mikä se sitten onkin) aiheuttavan joskus vuotoa. Joskus voi olla niinkin, että raskaus alkaa kaksosraskautena ja toinen menee kesken, miksi voi tulla vuotoja. Pahin syy on tietenkin uhkaava keskenmenoa, mutta vuotoja voi tosiaan tulla myös harmittomasti ilman, että se uhkaisi raskauden jatkumista!

Omalla kohdallani olen alkanut tuntea jo vauvan liikkeet, mikä rauhoittaa kovasti. Sinä et varmasti vielä niitä tunne, joten ihan varmasti pelottaa, kun ei tiedä, mitä on tulossa ja onko vauva kunnossa. Ilmeisesti myös terkkarit ja lääkäritkin voivat tyytyä vain arvailemaan. Joskus syytä vuodoille ei löydy, vaikka kaikki olisi täysin kunnossa.

En voi kuin toivottaa onnea matkaan! Toivon hartaasti, että vuotosi syy on harmitonta laatua! Toivottavasti terveydenhuollossa otetaan huolesi todesta ja pääset päivystykseen tai edes neuvolaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan tsemppauksta. Kesken meni kuitenkin.

Vierailija
4/10 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että teille kävi näin ja se pahin uhkakuva toteutui sitten!

Mitään muuta ei voi oikein sanoa kuin voimia vain surutyöhön.

Vierailija
5/10 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin tapahtui. Jotenkin vaan tiesin, että näin oli käynyt sillä raskausoireet vähenivät viikko - pari sitten. Meillä elossa oleva alkio näkyi vielä 8+1 joten kovalta tuntui nähdä tuo nuppunen nyt kuolleena. Odottelen tässä huomista aikaa Taysiin.

Kiitos sinulle sanoistasi ja hyvää vointia!

Jorner, ei enää rv 10+5

Vierailija
6/10 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin, tosin viikkoja oli 9+5.. Eilen lääkkeellinen keskeytys ja huomenna TYKSiin..itku. Täytyy vain toivoa parempaa onnea ensikerralla sitten, kun taas jaksaa ajatella seuraavaa kertaa. Oireesi oli melkein täysin samat, kuin minullakin.

Vierailija
7/10 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin olen pahoillani vuoksesi...

Tulee mieleen kaverini, hän kävi eka ultrassa jossain 12rv aikoihin ja kaikki oli hyvin ja neuvolaan meni 16 rv ja sydänääniä ei enää kuulunutkaan, ultrasivat ja näkivät vauvan kuolleen... Olin silloin itsekkin raskaana. Tuntui tosi pahalta ja itkin 2 päivää kaverin vauvan takia!

Se on kyllä todella rankaa juttu! Mutta se on tämmöistä tämä elämä...

Toivottavasti jaksat yrittää... Ehkäpä teille on varattu toinen vauva tulevaisuudessa!

VOIMIA!

T.sanny80

Vierailija
8/10 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille molemmille.

Hematooma on siis verenpurkauma/mustelma joka tulee yleensä istukan muodostuessa.

Jaksamisia

Heidi

Vierailija
9/10 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna siis TAYSiin ja ajattelin pyytää kaavinnan. Lääkkellisistä keskeytyksistä kun luin tuolta keskenmenopalstalta, niin eipä semmoinen todellakaan houkuttelevalta kuulosta :(. Varsinkin, kun ilmeisesti aika usein lääk. tyhjennys ei kunnolla onnistukaan ja kuitenkin joudutaan kaavintaan.

Heidi: Joo, hematooma on tuttu. Itseasiassa mulla diagnosoitiin istukassa kiinni oleva hematooma alkuraskauden ultrassa. Itse asiassa toinen gyne tyrmäsi tämän diagnoosin myöhemmin, sanoi ' hematooman' olevan nestekysta. Niin tai näin, sillä ei ole enää merkitystä mun kohdalla. Vedän juuri päätä täyteen (turrutukseksi ja JOS spontaanisti keskenmeno alkaisi, kivut olisi varmaan humalassa helpompi sietää..... :( ) ja odotan miestä kotiin töistä.

Jaksamisia myös muille keskenmenon kokeneille.

Vierailija
10/10 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle täydestä sydämestäni! Itselläni todettiin tuulimunaraskaus vasta viikolla 11 ja viime viikolla olin sairaalassa kaavinnassa. Valitsin myös kaavinnan, sillä nuo lääkkeelliset tyhjennykset kuulostavat kivuliailta enkä kestä nähdä niitä palasia jotka tulevat ulos.

Otan osaa, tiedän todellakin miltä tuntuu :(