Kausi-influenssaan on kuollut 500 tällä kaudella, koronaan alle 300
Kausi-influenssa on siis tilastojen mukaan vaarallisempi.
Koronan rajoitustoimet (käsien pesu, etäisyys, etätyöt) vähentävät yhtälailla influenssaa.
Mitä mieltä hysteerikot? Talous kustiin flunssan vuoksi.
Kommentit (26)
Ihmisten liikkuminen maasta toiseen on saanut eri virukset liikkeelle, jonka vuoksi kuolematkin lisääntyneet ja rokotteiden toimivuus ollut osittain arpapeliä.
Jos ihmiset saisivat edelleen liikkua vapaasti maasta toiseen, meillä olisi eri koronakannat ja muut taudit riesanamme.
Jaksaa hämmästyttää tämä ihmisten tyhmyys. Opettajien pitäisi mennä lähiopettamaan, koska joillain toisilla ei ole mahdollisuutta työskennellä etänä. Koronavirukselta ei tarvitse suojautua, koska ihmisiä kuolee muutenkin. Rinnastetaan kaikki virukset toisiinsa, vaikka tartuntatavat täysin erilaiset.
Covid19 näyttäisi myös olevan ainoa tauti jolla ei jälkitauteja ja joka ei altistaisi ihmisiä sairastumaan herkemmin muihin tauteihin. Newyorkissa monilla koronaan sairastuneilla lapsilla havaittu kawasakintautia ja muita tauteja. Mutta eihän se liity millään tavalla koronaan.
Ei vissiin vesirokkoonkaan kuole enää ihmisiä, eikä sen vuoksi kukasn vammaudu koska ne jälkitaudithan eivät ole vesirokkoa
Vierailija kirjoitti:
Kausi-influenssaa on ollut normaalia vähemmän (n. 15t todettua, normaalina vuonna n. 50t)
Kuolleita on samanverran tai enemmän kuin keskivertovuonna (vaihtelee 300-600 välillä)
Samaan aikaan riehuu samankaltaisia oireita aiheuttava uusi virus.
Joku voisi tästä vetää jonkinlaisen johtopäätöksenkin...
Ja tässä vielä asiasta tarkempi selostus lähteineen
https://www.salkunrakentaja.fi/2020/04/suomen-covid-19-kuolleisuus-ja-i…
.
Jos korona kuolemat pysyy koko vuoden nykytasolla, niin Suomessa on kuollut 900-1000 ihmistä koronaan vuoden loppuun mennessä. Mutta pelkäänpä, että tahti vielä kiihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kausi-influenssaa on ollut normaalia vähemmän (n. 15t todettua, normaalina vuonna n. 50t)
Kuolleita on samanverran tai enemmän kuin keskivertovuonna (vaihtelee 300-600 välillä)
Ja tässä vielä asiasta tarkempi selostus lähteineen
https://www.salkunrakentaja.fi/2020/04/suomen-covid-19-kuolleisuus-ja-i…
.
Surullista että joudut mainostamaan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on saanut influenssasta pysyviä elinvaurioita? Entä koronasta?
Kuinka moni perusterve työikäinen on ollut influenssan vuoksi tehohoidossa, ja kuinka pitkiä aikoja? Ja sama kysymys koronan suhteen.
Kuinka pitkä on toipumisaika influenssan jälkeen, kun itse tauti on jo parantunut? Tarvitaanko silloin sairauslomaa? Ja kuinka pitkä on toipuminen koronan jälkeen, kun itse tauti on jo lähtenyt? kuinka yleistä on, että silloin tarvitaan sairauslomaa (tartuttamisen pelossa sitä ei enää tarvita, mutta kestääkö kunto työssäkäynnin)?
Voin vaan omasta puolesta sanoa, pari vuotta sitten sairastuin kausi-influenssaan, tauti kesti reilu 3vk, josta muutaman päivän sairaalassa, muutoin pärjäsin kotona. Kun tauti oli jo ohi, olin sairaslomalla vielä noin viikon, jonka jälkeen olin työkuntonen.
Korona kesti lähes 6vk, alkoi lievän tuntuisena, mutta paheni nopeasti ja vei sairaalahoitoon ja lopulta teholle ja kävin hyvin lähellä kuolemaa. Testit oli kohta pari viikkoa sit negatiiviset, mutta mm. peruskunto romahti aika lailla nolliin koronan takia ja sairasloma jatkuu yhä edelleen, koska en pystyis tekemään työtäni, joka on fyysisesti raskasta.
Olen alle 30v ja mulla on astma, joka vuosia ollut ns. hoitotasapainossa. Muutoin terve ja peruskunto ollut erittäin hyvä vielä ennen koronaa.
Mutta tiedän myös useampia, joilla korona-testi ollut positiivinen ja heillä oireet ollut lieviä, vaikka osa kuulunut riskiryhmäänkin ja muutaman myös täysin oireettoman korona-positiivisen testin tuloksen testin saaneen tiedän.