Dipper-karkkien sisältö?!
Mietittiin tuossa miehen kanssa että mitähän ne sisältää kun värjäävät tuolla lailla kielen ja kaiken. Lapsi sanoi että hyviä ovat, mutta jos on hyviä, niin varmasti myös aika paljon sokeria.
Se on nyt joku muoti-karkki.
Kommentit (19)
E 133 lisäaine. Meillä meni ainakin väliaikaiseen kieltoon lapsen perussairauden vuoksi. Katotaan nyt osasinko yhdistää oireet siniseen kieleen, vai oliko sattumaa. Ennen EU tuo väriaine oli kielletty monessa maassa.
Aika vaarattomalta vaikuttaa ellet ole astmaatikko tai allerginen.
Hei: siniset Dipper-karkit on tuottaneet monille lapsille vakavia oireita! Lisää infoa tässä artikkelissa, jonka julkaisin eilen: https://www.kemikaalicocktail.fi/2020/05/lapsille-voimakkaita-oireita-s…
Ainakin kadulla näkyy näitä papereita tuhoamassa luontoa... Voisko sanoa lapsille, että roskat roskiin tai taskuun, kiitos!
Finnsweet Monster mix 1kg sisältää samaa E133 väriainetta! Jää kyllä seuraavalla kerralla tämä makeispussi ostamatta kaupasta. 😱😱
Kyllä tuota väriainetta on popsittu jo kymmeniä vuosia ongelmitta. Veikkaan että Dipper-erässä on jotain ongelmia noin muuten.
13v ja jättänyt syömättä dippereitä. Taitaa olla tosi koukuttava, koska kaverit ostaneet melkein joka päivä kerrallaan 20 dipperiä. Ihan hulluja mun mielestä. Olen kuitenkin maistanut, mutta miettinyt, että en halua koukkuun tuohon, koska en tiedä mahdollisisa haittoja.
Ei ollut mun lapsuudessa näin typeriä trendejä.
Vierailija kirjoitti:
13v ja jättänyt syömättä dippereitä. Taitaa olla tosi koukuttava, koska kaverit ostaneet melkein joka päivä kerrallaan 20 dipperiä. Ihan hulluja mun mielestä. Olen kuitenkin maistanut, mutta miettinyt, että en halua koukkuun tuohon, koska en tiedä mahdollisisa haittoja.
Fiksu lapsi.
Sentään joitakin järkeviä ihmisiä täällä maailmassa.
Ne on todella koukuttavia. Jotkut haluavat värjättyä kakkaa ja syövät päivässä niitä 100.
Minä maistoin kaverilta, mutta en aio ostaa kaupasta dippereitä.
Vierailija kirjoitti:
No millos vietit lapsuutes?
Vierailija kirjoitti:
Aika vaarattomalta vaikuttaa ellet ole astmaatikko tai allerginen.
Hyvin maistui astmaatikolle ja koko lärvi sininen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millos vietit lapsuutes?
70-luvulla.
Hei!
Mä tuossa tein tutkimusta vähän näistä dippereistä ja kun vähän kelasin wikipediaa jne niin löysin aika järkyttäviä tuloksia. Ensinnä on tämä kaikille tuttu E133 lisäaine jne, joka aiheuttaa ihottumaa, päänsärkyä, pahoinvointia. Tämän jälkeen tutkin enemmän ja sain selville, että dippereissä on synteesiä eli orgaanisia yhdisteitä joista valmistetaan esimerkiksi lääkkeiden aktiivisia komponentteja, eli lääkeaineita. (Raakaöljyä käytetään myös synteettisien aineiden valmistukseen). Eli siis tämän pitkän selityksen jälkeen tulos on että dippereissä voi mahdollisesti olla lääkeainetta.
Kukkuu. Onko tullut oltua helteessä ilman lippistä ja juomapulloa?
Finnsweet Porvoo Monster Mix 1kg tosiaan sisältää samaa E133 lisäainetta!! 😱 Missä on S-ryhmän ja K-ryhmän makeisostajien moraali, kysyn vaan! Menee kyllä kaikki Porvoon Lakritsi Finnsweet karkki tuotteet boikottiin, myös metrilakut! 😤😠
Tiktok-villitys