Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pyrkinyt parantamaan terveyttäsi, jotta kestäisit paremmin mahdollisen koronainfektion? Kohottanut kuntoa, pudottanut painoa, lopettanut tupakoinnin?

Vierailija
11.05.2020 |

Syönyt enemmän D-vitamiinia tms?

Oletko pyrkinyt parantamaan terveyttäsi, jotta kestäisit paremmin mahdollisen koronainfektion? Kohottanut kuntoa, pudottanut painoa, lopettanut tupakoinnin?

Vaihtoehdot

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut tupakoinnin. Sillä on suojaava vaikutus.

Vierailija
2/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos yhteiskunta kun sairastutti minut pysyvästi muutama vuosi sitten. En sitä pysty muuttamaan tekemättömäksi vaikka tarve olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittanut tupakoinnin. Sillä on suojaava vaikutus.

Nikotiinilla mahdollisesti on, tupakalla ei. Tupakoitsijan keuhkot kestää huonosti koronaa, kuolemanriski moninkertainen jos virus pääsee keuhkoihin.

Vierailija
4/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen veriryhmää O rh neg. En ole ylipainoinen. Jopa haluaisin viruksen aiheuttaman taudin. Eli tuskin sitä saan.

Vierailija
5/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut perusterveitä elämäntapojani.

Olen tehtävässä, jossa kuulen välillä Suomen korkeimpien korona-asiantuntijoiden näkemyksiä ja niissä on tullut esiin, että koronasta selviytymiseen ei vaikuta ihmisen ns. hyvä kunto, vaan yksilöllinen elimistön kyky torjua infektioita ja korjata niistä aiheutuvia vaurioita.

Muutoin olen ihminen, joka kuntoilen ja syön vitamiineja yms. Eipä sillä ole juuri vaikutusta kuitenkaan tässä ikävä kyllä. Enemmän sillä, että tiettyjä perussairauksia ja olen jo keski-ikäinen, mikä ei lupaa hyvää selviämisprosenttia, jos joutuisin hengityskoneeseen.

Vierailija
6/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että immuniteettia heikentävän sairauden takia en saa kuulua riskiryhmään, mutta yksilöiden pitäisi silti "kehittää immuunipuolustustaan", että selviäisi paremmin viruksesta. Ilmeisesti ihmisellä ei saa olla oikeuksia, mutta sitten kun joku menee vikaan, niin sitten saadaan osoittaa syyttäävällä sormella ja vedota yksilön omaan vastuuseen.

Vierailija
7/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin otin yhden D-vitamiinipillerin talviaikaan, päivässä. Kesällä ja aurinkoisina päivinä en ollenkaan.

Korona-aikaan olen tuplannut annoksen. Syön edelleen terveellisesti ja liikun kohtuullisesti.

Vierailija
8/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-, C- ja D-vitamiinia otan, sekä sinkkiä.

Vastustuskyky pysyy parempana.

Vierailija
9/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin reilu kuukausi sitten.

Veriryhmäni on O+ enkä ole ikinä sairastanut influenssaa vaikka en ole rokotteita ottanut. En siis pelkää tartuntaa mutta pyrin sitä välttämään, koska on vahva epäilys, että voisin altistuessani olla oireeton tartuttaja.

(Voi kuulostaa mutuilulta mutta minulla on erityisherkkyydestä johtuen hyvä vaisto omaan kehooni ja terveyteeni liittyvissä asioissa.)

Vierailija
10/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan ja juon kuten aina ennenkin. Korona on Jumalan sallima vitsaus ihmisille jonka tarkoitus on pysäyttää heidät ajattelemaan missä viettävät iankaikkisuutensa. Vaihtoehtoina on joko taivas tai helvetti. Siunausta kaikille!

Vierailija
11/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole muuttanut perusterveitä elämäntapojani.

Olen tehtävässä, jossa kuulen välillä Suomen korkeimpien korona-asiantuntijoiden näkemyksiä ja niissä on tullut esiin, että koronasta selviytymiseen ei vaikuta ihmisen ns. hyvä kunto, vaan yksilöllinen elimistön kyky torjua infektioita ja korjata niistä aiheutuvia vaurioita.

Muutoin olen ihminen, joka kuntoilen ja syön vitamiineja yms. Eipä sillä ole juuri vaikutusta kuitenkaan tässä ikävä kyllä. Enemmän sillä, että tiettyjä perussairauksia ja olen jo keski-ikäinen, mikä ei lupaa hyvää selviämisprosenttia, jos joutuisin hengityskoneeseen.

Koronan jälkeiseen kuntoutumiseen vaikuttaa ihmisen peruskunto, edeltävä huono keuhkokapasiteetti taas korreloi jossain määrin hengityskoneeseen joutumisen kanssa. D-vitamiinin vaikutuksesta selviytymiseen tuli myös juuri mielenkiintoinen tutkimus.

Vierailija
12/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön terveellisesti kuten ennenkin, mitään vitamiineja en ole koskaan purkista napsinut, ihan turhia, samat saa ruoastakin. Olen normaalipainoinen ja terve, tupakoin satunnaisesti. Sairastan muutoinkin ehkä kerran viidessä vuodessa, ei kiinnosta koko Korona. 

Vierailija
13/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, niin kuin ennenkin. D-taso oli korkealla jo valmiiksi. Kunto kohoaa itsekseen kun tulee liikuttua enemmän, vuodenaikasidonnainen asia. Uneen en voi vaikuttaa enempää kuin lääkäri suostuu auttamaan, eli sen suhteen mennään tuurilla. En sairastu virustauteihin jos nukun hyvin.

Vierailija
14/14 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut tupakoinnin liki 7 vuotta sitten eli sitä ei enää tarvinnut tehdä. Tokikin olen harmitellut sitä aiempaakin enemmän, että miksi vtussa mä poltin niin kauan (21 vuotta) kun en siitä oikeasti tykännyt ikinä, mutta kun "lopettaminen on liki mahdotonta" "eikä kukaan onnistu pysyvästi" ja blaablaablaa.. Olin siis jotenkin lannistettu jo ennen kuin olin yrittänytkään lopetttamista. Pessimisti ei pety ja niin päin pois. Loppujen lopuksi polttaminen loppui ilman kirjoja ja korvaavia tuotteita ihan kerrasta kun vaan päätin että tämä oli tässä. Eikä ainuttakaan kertaa ole tullut mielitekoja, joka onkin ihan loogista koska en röökinpoltosta ikinä tykännyt ja suomeksi sanottuna vi hasin sitä lemua jopa silloin kun itse poltin.

Ruokavalio on pysynyt melko lailla samana (pikkuisen kyllä nipistänyt kalorinsaantia) koska ruokavalioremppakin on tullut jo tehtyä kolmisen vuotta sitten. Liikunnassa sen sijaan on tullut muutosta eli tuon tupakoinnin aiheuttaman lievän keuhkoahtaumataudin takia välttelen nyt ihmisiä eli se normilenkkeily on vähentynyt ja vastapainoksi teen enemmän lihaskuntoa kotona.

Painoa (161/84) en valitettavasti ole tässä ajassa saanut putoamaan eikä siinä tapahtunut muutosta edes tuon ruokavaliomuutoksen jälkeen joten sen suhteen olen jo luopunutkin toivosta. Se on jymähtänyt tuohon ja valitettavasti keskivartaloon. Onneksi en ole kuitenkaan lihonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä