Yksi ihminen saa tuttavansa välttelemään minua – tekeekö normaali ihminen näin?
Meillä tuli riitaa erään henkilön kanssa. Olen oikeastaan monta vuotta ollu ahdistunut tuon ihmisen käytöksestä. Päätin laittaa välit häneen lopullisesti poikki.
Nyt olen huomannut, että esimerkiksi somesta on hävinnyt monia meidän yhteisiä tuttuja. En ole puhunut näiden ihmisten kanssa mitään tuosta meidän riidasta. Silti he ovat poistaneet minut facesta ja instagramista.
Miten ihmiset ovat näin helposti vietävissä, että uskovat yhden henkilön näkemyksen tapahtumista? Varsinkin kun itse koen, että tuo tyyppi, johon olen ottanut etäisyyttä, on manipuloiva ihminen, joka pettää ja valehtelee.
Kommentit (8)
Ihmiset tosiaan ovat helposti vietävissä. Mutta huokaise helpotuksesta, ainakin he ovat näyttäneet nyt oman karvansa. Et kaipaa sellaisia elämääsi. He eivät selvästikään tunne sinua ja näkevät ex-ystäväsi jotenkin eri valossa.
Narsisti ja narsistin hovi. Älä välitä, hovin jäsenet eivät ole koskaan mitään vahovoja, suoraselkäisiä persoonia, joten he saavat mennäkin.
Narsistin egoa on kolhittu. Hän on hädissään.
Oon huomannut tuota samaa. Yks vielä aikasemmin jutteli ja moikkasi mutta sitten muuttui eikä enää edes moikannu ja mitä viimeksi mulle sanoi oli vittuilua. Meillä on myös yhteinen tuttu joka myös ennen jutteli ja moikkasi mutta sitten myös se muuttui mutta se vielä moikkasi mutta ei silloin kun tuo oli sen seurassa eli todennäköisesti se on sanonut sille jotain että se ei enää juttelisi tai moikkaisi mutta on kyllä outoa tuollainen.
Jos yhtään lohduttaa, niin ei narsistillakaan ole helppoa. Tuo kaikki selkään puukotus ja muu oireilu johtuu hänen pahasta olostaan. Älä anna sen vaikuttaa itseesi, se on paras ase narsistia vastaan.
Mulla yks ihminen yritti myrkyttää mun ja mun ystävien välejä, joissakin tapauksissa se onnistui, eikä jotkut nähneet hänen oikuilijaan ja myrkyllisyyttään muuta kuin ajan kanssa. En sanonut ystävilleni suoraan mitä ajattelin tästä ihmisestä, enkä varoittanut hänestä etukäteen, koska en halua että he minun takia välttäisivät tätä ihmistä, halusin että he itse tajuaisivat tämän henkilön oikean luonteen ennemmin tai myöhemmin. Osa tajusi osa ei.
Saman teki mun eksä, vaikka erottiin (hän jätti) hyvissä väleissä mukamas. Itse en jauhanut paskaa kenellekkään vaikka itseasiassa olisi ollut syytä, mutta kavereita tipahteli facesta eikä kenestäkään kuulunut enää sen jälkeen kun olivat tuon kyseisen ihmisen kanssa olleet tekemisissä. Esimerkkinä yksi "hyvä" ystäväni tuli kyselemään miten voin kun oli kuullut erosta, ja sen jälkeen oli mennyt tälle miehelle juttelemaan. Meni tunti ja mut oli poistettu kavereista. Oli ollut tulossa muutossa auttamaan mua parin päivän päästä yms mutta heippa sitten. :D En vieläkään ymmärrä, no eivätpä ole mun arvoisia tuommoiset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla yks ihminen yritti myrkyttää mun ja mun ystävien välejä, joissakin tapauksissa se onnistui, eikä jotkut nähneet hänen oikuilijaan ja myrkyllisyyttään muuta kuin ajan kanssa. En sanonut ystävilleni suoraan mitä ajattelin tästä ihmisestä, enkä varoittanut hänestä etukäteen, koska en halua että he minun takia välttäisivät tätä ihmistä, halusin että he itse tajuaisivat tämän henkilön oikean luonteen ennemmin tai myöhemmin. Osa tajusi osa ei.
Niinpä. Saa helposti itse juoruilijan maineen jos alkaa selvittämään.
Parempi että ihmiset ymmärtävät itse.
Et kai halua ystäväksesi ihmistä, joka on niin helposti vietävissä, että uskoo yhden henkilön näkemyksen tapahtumista? Ole siis onnellinen, että pääsit heistä eroon.